Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Per 1 sept ga ik in dienst bij een nieuwe werkgever. Hier wordt niets voor mij geregeld qua mobiele telefoon. Ik krijg 300€ als telefoonbudget en mag elke maand 40€ voor telefoonkosten declareren (en voor internet thuis 35€).

Zelf heb ik een privénummer van Tele2 16€:
  • 4GB (maar kan 'verlengen' naar 5GB)
  • Onbeperkt bellen & sms
  • Maandelijks opzegbaar
Ik wil een nummer voor mijn werk zodat ik dit gescheiden kan houden. De noodzaak voor twee telefoons zie ik niet echt, ik heb momenteel twee telefoons, maar naar ééntje lijkt mij wenselijker. Met mijn Pixel 5 heb ik voor het tweede nummer dus een eSIM nodig omdat Tele2 dit voor mijn privénummer niet aanbiedt. Ik heb geen behoefte mijn P5 te wisselen voor een andere telefoon.

Wat wil ik hebben voor mijn werkabonnement:
  • Heb eigenlijk geen data nodig
  • Onbeperkt bellen & sms
  • Maandelijks opzegbaar (wil niet vastzitten)
  • Betrouwbare provider (geen Lebera en consorten).
  • eSIM
Ik heb ook een VoIP nummer overwogen, immers kan ik hiermee ook een WhatsApp-profiel maken onder WhatsApp for Business en kan ik indien ik het juiste abonnement afsluit ook onbeperkt mee bellen, enkel vervalt SMS. Zeker gezien het ruime telefoonabonnementbudget lijkt mij dit meer rompslomp dan het oplevert.

Mijn longlist qua providers die aan mijn eisen voldoen zijn dan volgens mij:
  • KPN
  • T-Mobile
  • Vodafone
  • Simyo
Zijn er nog andere eSIM leveranciers in NL?
M.b.t. eventuele combikortingen ik heb thuis internet van Caiway.

Waar speelt er door mijn hoofd:
Ik wil voldoende data om een keer zonder internet te kunnen thuiswerken dit kan zowel op het privénummer als het werknummer, bewust het privénummer qua data omhoog gooien (onbeperkt bij Tele2 voor een meerprijs van 11€ is een optie).
Een ander netwerk voor mijn werknummer dan privé (zeer low prio).

Waar ik zo dan op uitkom met Pricewise is:Concreet: zijn er nog andere eSIM providers?
Zijn er nog compleet andere manieren om dit aan te pakken?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Zoals ik er nu tegenaan kijk denk ik te kiezen voor een KPN eSIM met onbeperkt bellen & sms en onbeperkt data voor 35€ (binnen budget van werkgever) dan mijn privédata verlagen naar 1GB, dit scheelt 3€/mnd t.o.v. het huidige abonnement.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
- Onbeperkt bel, sms, en data bij Tele2 voor 25€ prive (normale sim)
- Onbeperkt bellen en sms bij Simyo voor 8€ zakelijk (esim)
Totaal 33€ per maand

Dit lijkt mij de voordeligste optie, en maandelijks opzegbaar. Simyo zit gewoon op het KPN netwerk (is zelfs onderdeel van KPN volgens mij) dus deze keuze zal niet onderdoen voor je eerder genoemde keuze, behalve dan dat de data via Tele2 (dus T-Mobile netwerk) verloopt.

Eventueel kan je er voor 5€ meer nog een kleine databundel bij het simyo abonnement bijvoegen, waardoor je bij een storing terug kunt vallen op het KPN netwerk maar dit lijkt mij niet nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door semve op 01-08-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
semve schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:36:
- Onbeperkt bel, sms, en data bij Tele2 voor 25€ prive (normale sim)
- Onbeperkt bellen en sms bij Simyo voor 8€ zakelijk (esim)
Totaal 33€ per maand

Dit lijkt mij de voordeligste optie, en maandelijks opzegbaar. Simyo zit gewoon op het KPN netwerk (is zelfs onderdeel van KPN volgens mij) dus deze keuze zal niet onderdoen voor je eerder genoemde keuze, behalve dan dat de data via Tele2 (dus T-Mobile netwerk) verloopt.

Eventueel kan je er voor 5€ meer nog een kleine databundel bij het simyo abonnement bijvoegen, waardoor je bij een storing terug kunt vallen op het KPN netwerk maar dit lijkt mij niet nodig.
Hier zat ik ook aan te denken. Enige punt is dat ik niet zeker weet of ik ook de privérekening mag opvoeren. Ik denk dat de belastingdienst het mijn werkgever kwalijk neemt als ze twee nummers als 'zakelijk' zien. Ik zal dit moeten overleggen. In het andere geval wordt het KPN voor 35€ met onbeperkt bellen, sms en data en dit declareren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:35
semve schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:36:
Als je bij Simyo geen databundel hebt op een aansluiting, kun je elke sim-only bundel direct activeren voor die aansluiting. In dat geval zou ik overigens de optie "Internet op je mobiel" in mijn Simyo uitlaten totdat je zo'n bundel hebt aangeschaft, anders kosten de MBs €0,15/MB. Als je dan diezelfde maand je bundel weer wijzig naar geen databundel, heb je volgens mij een prima 'backup'-oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Groentjuh op 01-08-2021 22:50 ]