Subwoofer in auto werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-04-2022
Hoi mensen,

Zojuist is mn subwoofer ermee opgehouden. Wie heeft wat tips met troubleshooten?
Het is een sub met ingebouwde versterker en het power lampje gaat gewoon aan. Het lampje van de bassboost remote gaat ook nog aan. Ik heb geen andere sub dus kan ik niet controleren of mijn headunit wel signaal doorstuurd of kan dit op een andere manier?
Kabels lijken er allemaal goed in te zitten en zekeringen zien er goed uit.

Please help ) :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
Iemand tips? Of iemand die hier naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 07:49
Kun je de conus nog bewegen? Of zit deze vast? Volgende stap zou het meten van de spoelweerstand van de speaker kunnen zijn. Hiermee kun je uitsluiten of het probleem in de speaker zit. Geen weerstand of kortsluiting is defecte spoel en einde speaker. Mocht deze rond een 3-8Ohm zitten (afhankelijk van de specs van de speaker) zou je het probleem hoger op moeten zoeken in de versterker of het aangeleverde signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wat voor subwoofer/versterker/headunit praten we over?
Dat maakt advies geven wat makkelijker.

Als de versterker een normale line ingang heeft (bijvoorbeeld 2x RCA) zou je hier een telefoon oid op aan kunnen sluiten als audio input. Dan sluit je de audio-out van de headunit uit.

Alternatief zou het kunnen dat het remote signaal niet overkomt, die verbinding zou je handmatig kunnen maken.

Speaker nameten was al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
Super bedankt voor de reacties. Ik wil graag meer leren maar zou niet weten waar ik zou moeten beginnen. Het is een Eton move 10-300a met ingebouwde versterker.
Ik heb maar even wat fotos gemaakt van de printplaat van de versterker. Die zwarte ronde torentjes lijken allemaal plat van boven(in een oud topic gelezen). Die plus kabel van de power was losgegaan dus die heb ik amateuristisch gesoldeerd een jaar geleden en die heeft het altijd gedaan na die tijd. Hij lijkt nog goed bevestigd en het lijkt me sterk dat daar het probleem ligt maar alle suggesties worden super erg gewaardeerd.

De conus kan bewegen als ik er op druk maar ik weet niet hoever hij normaal moet kunnen bewegen dus daar kom ik niet verder mee. Bij de spoel van de speaker kan ik heel lastig bij dus nog niet gechecked. Hoe doe je dat? Multimeter op weerstand zetten en dan aan beide kanten meten?

Edit: heb net met mn telefoon 3.5mm naar roodwit aangesloten. De sub deed niks. Ik had de grill eraf drukte toen een paar keer de conus in en ineens deed hij het voor een paar seconden, waarna het power lampje weer uit ging en er niks meer gebeurde. Alsof hij niet genoeg stroom kreeg ofzo? Misschien toch mijn amateursoldeerwerkje?
Groet'n

[ Voor 40% gewijzigd door Thazety op 06-08-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:14

DJ Vincento

1422055

Kabelbreuk naar de spreekspoel? Of een breuk in de spreekspoel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazety
DJ Vincento schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:43:
Kabelbreuk naar de spreekspoel? Of een breuk in de spreekspoel zelf?
Die zit in de speaker zelf toch? Daar heb ik nog niet gekeken. De remote doet het wel goed alleen als ik de radio aanzet gaat het lampje van de remote bass boost knop heel even aan en dimt meteen uit. Alsof hij niet genoeg stroom krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:14

DJ Vincento

1422055

Thazety schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:06:
[...]

Die zit in de speaker zelf toch? Daar heb ik nog niet gekeken. De remote doet het wel goed alleen als ik de radio aanzet gaat het lampje van de remote bass boost knop heel even aan en dimt meteen uit. Alsof hij niet genoeg stroom krijgt.
Ik heb het gevoel dat de versterker uitschakelt vanwege een sluiting in de speaker (in de spreekspoel of het draadje er naar toe)
Pagina: 1