Philips 43PUS6551/12 LED backlight vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Vanmiddag belde mijn moeder. TV geeft wel geluid maar geen beeld. Enfin, mijn moeder kan niet zonder TV, zeker sinds mijn vader onlangs is overleden, dus ik ben even langs gereden.
Nou ja, ik ken die TV verder niet qua bediening en zo maar zie wel dat het beeld gewoon zwart is.
Ik verdenk dus de backlight. Voor moeder is dit einde oefening, morgen gaan we shoppen voor een nieuwe TV voor haar. Voorlopig redt ze zich even met de setop box in mijn vader's hobbykamer op z'n computermonitor.

Even zoeken op internet bevestigt mijn vermoeden van de backlight. Lees een beetje dat dit zo'n 2 uur kost te vervangen. Is dit een beetje betrekkelijk eenvoudig te doen? Ben niet helemaal onervaren, paar jaar audio gerepareerd bij Philips en zo'n 300 toestellen bij de recall gefixt, maar dit is geen K40. Zo'n groot scherm heb ik nog nooit open gehad.
Zitten er risico's aan de reparatie?
Is dit voor overzichtelijke kosten, max 2-300 euro, uit te besteden?
Toestel zou ook af en toe een "geen signaal" melding geven, is dat gerelateerd, een bekend probleem? Anders ben ik wel bereid dat te laten voor wat het is.

Heb zelf nog een prehistorische 32" en zie zo wellicht een mogelijkheid om zelf ook te upgraden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:59

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een reparatie is goed te doen, maar veel mensen deinzen er voor terug om het apparaat helemaal uit elkaar te halen en dikke kans dat je behoorlijk ver moet demonteren om bij de ledstrips te komen. Als daar eenmaal bent dan is met een beetje basale elektronicakennis de reparatie vaak behoorlijk eenvoudig. Vaak zijn nieuwe ledstrips voor een prikkie te koop, dat is het echt het probleem niet.

Maak foto's terwijl je de TV uit elkaar schroeft, zodat je later kunt zien hoe alles ook weer zat en dan is de klus met gewoon gereedschap uit te voeren.

Omdat het veel werk is om de televisie te demonteren en weer in elkaar te zetten is zelf doen zowat de enige optie: Als je het laat doen, dan worden de kosten zo hoog dat je beter een nieuwe koopt. Voor veel televisies betekent een dergelijk effect dan ook het einde. Maar ik raad zeker niet af om het zelf te doen, als je een paar interessante reparatieuren als positief ziet, gewoon aan de slag gaan. Als je een technisch geïnteresseerd kind hebt is het ook een leuk project om te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ga het er maar op wagen dan. Iemand een goede verkoper van de backlight? Ik ga het liefst voor OEM ipv Ali, maar misschien is dat onterecht?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Poeh... Het voordeel van AliExpress is dat als je op het TV-model zoekt je vaak direct de juiste spullen vindt voor de juiste prijs en niemand er raar van opkijkt als je spullen als consument bestelt.

Beekman is in Nederland een grote onderdelenhandel en als je een specifiek onderdeelnummer weet te achterhalen (moet lukken als je de TV open hebt) kunnen ze dat vaak voor je regelen. Kijk verder eens op Ebay, ook daar wordt veel aangeboden.

Over het algemeen is het niet heel moeilijk om aan ledstrips te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het meeste is hierboven al gezegd. Als het daadwerkelijk de ledstrips (996599001111) zijn dan kun je die hier krijgen. Kost je zo'n 70 euro en bij Ali 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Vandaag samen met mijn moeder naar MM en daar een 43PUS8545/12 gehaald, geïnstalleerd en moeders kan weer voor de buis hangen :)
benbaba schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:06:
Het meeste is hierboven al gezegd. Als het daadwerkelijk de ledstrips (996599001111) zijn dan kun je die hier krijgen. Kost je zo'n 70 euro en bij Ali 2 tientjes.
Ik ga ze niet bij Ali halen. Betaal ik liever wat meer. Ik ga de TV bij moeders thuis proberen te fixen. Heb ik ook gelijk wat quality time met haar.
@dmantione, ben niet onbekend met apparaten te demonteren, niet alleen mijn reparatie ervaring in electronika maar als motorrijder deins ik ook niet terug om een motorblok uit elkaar te halen om wat te fixen. Enige is, heb het al jaren niet meer gedaan...

[ Voor 13% gewijzigd door evilution op 02-08-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik heb inmiddels de achterwand van de TV verwijderd.

Ik heb helaas geen service manual en kan op YT ook zo snel geen tutorial vinden. Wel van een andere TV en als ik dat combineer met wat ik bij mijn eigen TV zie, kom ik tot de conclusie dat ik het scherm moet verwijderen via de voorkant door het frame/bezel te verwijderen. Vervolgens zou er iets van een opaal scherm nog verwijderd moeten worden en tref ik daaronder de ledstrips aan.

Zit ik zo in de goede richting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Jazeker, de leds zitten achter het scherm, dus je moet het verwijderen om erbij te kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 07:07

Orac

Ik mis je papa.

PHILIPS 43PUS6401/12 Series Service Manual

Includes all of the following documents:
43PUS6401/12, 43PUS6401/60, 43PUS6501/12, 43PUS6501/60, 43PUS6551/12, 43PUT6401/12, 49PUS6401/12, 49PUS6401/60, 49PUS6501/12, 49PUS6501/60, 49PUS6551/12, 49PUS6561/12, 49PUS6581/12, 49PUS7101/12, 49PUS7101/60, 49PUS7181/12, 49PUT6401/12, 55PUS6401/12, 55PUS6401/60, 55PUS6501/12, 55PUS6501/60, 55PUS6551/12, 55PUS6561/12, 55PUS6581/12, 55PUS7101/12, 55PUS7101/60, 55PUS7181/12, 55PUT6401/12, 65PUS6521/12, 65PUS6521/60, 65PUS7101/12, 65PUS7601/12, 75PUS7101/12, 75PUS7101/60 LED LCD TV Schematic Diagrams, Service Manual – NO PARTS LIST – 234 Pages

Als bovenstaande modellen in de basis hetzelfde opgebouwd zijn dan heb je misschien iets aan de volgende youtube link: YouTube: PHILIPS 43PUS6501 Led Bar Nasıl Değiştirilir?

Spraak is in het turks, maar misschien heb je genoeg aan de beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Orac schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:03:
PHILIPS 43PUS6401/12 Series Service Manual

Includes all of the following documents:
43PUS6401/12, 43PUS6401/60, 43PUS6501/12, 43PUS6501/60, 43PUS6551/12, 43PUT6401/12, 49PUS6401/12, 49PUS6401/60, 49PUS6501/12, 49PUS6501/60, 49PUS6551/12, 49PUS6561/12, 49PUS6581/12, 49PUS7101/12, 49PUS7101/60, 49PUS7181/12, 49PUT6401/12, 55PUS6401/12, 55PUS6401/60, 55PUS6501/12, 55PUS6501/60, 55PUS6551/12, 55PUS6561/12, 55PUS6581/12, 55PUS7101/12, 55PUS7101/60, 55PUS7181/12, 55PUT6401/12, 65PUS6521/12, 65PUS6521/60, 65PUS7101/12, 65PUS7601/12, 75PUS7101/12, 75PUS7101/60 LED LCD TV Schematic Diagrams, Service Manual – NO PARTS LIST – 234 Pages

Als bovenstaande modellen in de basis hetzelfde opgebouwd zijn dan heb je misschien iets aan de volgende youtube link: YouTube: PHILIPS 43PUS6501 Led Bar Nasıl Değiştirilir?

Dankjüwel. Heb de video bekeken en zal het met de beelden moeten doen. Ik snap het vele poetsen niet helemaal. En met wat voor doek moet je poetsen?

Verder: tering, behoorlijk wat werk en mijn werkruimte is ook beduidend kleiner. Heb een bureau ter beschikking waar de tv net op past, alles wat er af komt moet op de grond of in een andere kamer op de eettafel.
En ik moet dus ook op zoek naar zuignappen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 07:07

Orac

Ik mis je papa.

Nog iets gevonden:
https://translate.google....%2Ftv%2Fphilips-43pus6401

1 van de linkjes gaat naar de service manual (pdf in rar-bestand, engelstalig)
http://tv-remont-spb.ru/f...nl&_x_tr_pto=ajax,elem,se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek schopje richting Modding, Mechanica & Elektronica omdat het nu specifiek om de reparatie gaat: TB > MME

Topic titel tevens aangepast naar een iets meer dekkende lading. Liever wat anders? Schiet me even aan via DM of tag me :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Iemand enig idee waar ik mee moet poetsen? Alcoholdoekjes?
@FeaR , thx :)
@Orac , thx, service manual is ook wel handig. Doet me denken aan mijn reparatietijd bij Philips❤️

Ik zal mijn vorderingen hier blijven posten.

[ Voor 11% gewijzigd door evilution op 26-08-2021 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Mja. Deze updates gaan niet snel komen. De TV die mijn moeder heeft gekocht was van de week € 488 bij MM. Dat was wel een kantelpunt v.w.b. repareren of gewoon zelf een nieuwe tv kopen. En een no-brainer dus heb hier nu ook zo'n zelfde tv staan.
Vervanging van een 32" "HD-ready" uit 2008 door een 43" 4k. Dus ik ben blij met mijn nieuwe kijkdoos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 16:59
evilution schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:10:
Mja. Deze updates gaan niet snel komen.
Begrijp ik goed dat de reparatie nooit is uitgevoerd?
Ik zit hier met hetzelfde probleem namelijk. Wat ik erg vreemd vind is dat het scherm volledig zwart blijft. Geen enkele activiteit van het LCD scherm te zien. Ik zou verwachten dat er nog wel iets te zien moet zijn door er licht op te schijnen. Dus ik twijfel of het alleen het backlight is. Het begon wel met een donkere balk bovenin het scherm.
Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
Zelf voor een 49PUS6501 van een kennis enkele maanden geleden het backlight vervangen. Het is relatief goed te doen, het weer netjes in elkaar zetten van het glas in het frame was het lastigste omdat ik iets verkeerd had opgetild.
Ik kon overigens ook geen beeld zien, ook niet als ik met een lampje op het scherm scheen. Het is een bekend probleem met deze Philips TVs volgens mij, er zjin genoeg mensen met hetzelfde euvel. Voor 20-40€ heb je nieuwe backlight strips uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
[b]Kalkran in "Philips 43PUS6551/12 LED backlight vervangen"Voor 20-40€ heb je nieuwe backlight strips uit China.
Vandaag had ik genoeg moed verzameld om de TV open te halen en contact opgenomen met een NL webshop. Vervolgens de exact juiste ledstrips geïdentificeerd en besteld.
Wel bijna €75 kwijt incl verzending. Maar dan heb ik deze week de strips ook binnen.
De TV hadden we een tijd geleden al gekregen, dus een keer een paar tientjes uitgeven is ook geen groot issue. Intussen heb ik de TV grotendeels weer in elkaar gezet om de onderdelen niet te laten beschadigen.
Ik heb wel vertrouwen dat het vervangen van de strips probleemloos gaat verlopen.
Wel eventjes goed stofvrij houden. Hoe is jouw ervaring hiermee. Gaat dat snel fout? Of gewoon boerenverstand gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
peter1978nl schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:46:
[...]

Begrijp ik goed dat de reparatie nooit is uitgevoerd?
Ik zit hier met hetzelfde probleem namelijk. Wat ik erg vreemd vind is dat het scherm volledig zwart blijft. Geen enkele activiteit van het LCD scherm te zien. Ik zou verwachten dat er nog wel iets te zien moet zijn door er licht op te schijnen. Dus ik twijfel of het alleen het backlight is. Het begon wel met een donkere balk bovenin het scherm.
Iemand suggesties?
Nee, de reparatie is nog niet uitgevoerd.
peter1978nl schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:09:
[...]

Vandaag had ik genoeg moed verzameld om de TV open te halen en contact opgenomen met een NL webshop. Vervolgens de exact juiste ledstrips geïdentificeerd en besteld.
Wel bijna €75 kwijt incl verzending. Maar dan heb ik deze week de strips ook binnen.
De TV hadden we een tijd geleden al gekregen, dus een keer een paar tientjes uitgeven is ook geen groot issue. Intussen heb ik de TV grotendeels weer in elkaar gezet om de onderdelen niet te laten beschadigen.
Ik heb wel vertrouwen dat het vervangen van de strips probleemloos gaat verlopen.
Wel eventjes goed stofvrij houden. Hoe is jouw ervaring hiermee. Gaat dat snel fout? Of gewoon boerenverstand gebruiken?
Laat even weten hoe het gegaan is. Ik wil de reparatie namel6nog wel uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:35
peter1978nl schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:09:
[...]

Dat laatste. De TV heeft in semi-geassembleerde toestand enkele weken op de tafel in de woonkamer doorgebracht en geen problemen met stof oid gemerkt. Wel even zorgen dat je geen vette vingers achterlaat op plaatsen waar je die niet wil hebben bij het weer in elkaar zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peter1978nl
evilution schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:01:
[...]

Laat even weten hoe het gegaan is. Ik wil de reparatie namel6nog wel uitvoeren.
Hoi.
De reparatie was succesvol.
Het was aardig goed te doen. Vooral een beetje voorzichtig met de flapjes die onder aan het LCD scherm zitten. De plakkers had ik gewoon losgesneden ipv lostrekken om zo geen grote kracht uit te oefenen.
Bij het in elkaar zetten even met een microvezeldoekje schoonpoetsen en alles weer netjes in elkaar zetten.
Leuke klus en zeer bevredigend dat na het aanzetten het beeld weer perfect is.

De man die ik sprak bij Plasma-lcd-led-onderdelen(punt)nl was zeer geduldig en kon me overtuigen dat ik het juiste type had gevonden op zijn site.

Ga geen nieuwe TV kopen als de backlight het niet meer doet.
Al met al heb ik 2 maten kruiskop schroevendraaiers gebruikt, een stanley mesje, wat plakband en een paar doeken. Meer heb je er niet voor nodig.
Financiële schade €75. Het plezier van de klus was het eigenlijk al waard.

Onderstaande link van Orac is ook zeker nuttig:
Orac schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:03:

[ Voor 18% gewijzigd door peter1978nl op 07-11-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
peter1978nl schreef op zondag 7 november 2021 @ 13:57:
[...]

Hoi.
De reparatie was succesvol.
Het was aardig goed te doen. Vooral een beetje voorzichtig met de flapjes die onder aan het LCD scherm zitten. De plakkers had ik gewoon losgesneden ipv lostrekken om zo geen grote kracht uit te oefenen.
Bij het in elkaar zetten even met een microvezeldoekje schoonpoetsen en alles weer netjes in elkaar zetten.
Leuke klus en zeer bevredigend dat na het aanzetten het beeld weer perfect is.

De man die ik sprak bij Plasma-lcd-led-onderdelen(punt)nl was zeer geduldig en kon me overtuigen dat ik het juiste type had gevonden op zijn site.

Ga geen nieuwe TV kopen als de backlight het niet meer doet.
Al met al heb ik 2 maten kruiskop schroevendraaiers gebruikt, een stanley mesje, wat plakband en een paar doeken. Meer heb je er niet voor nodig.
Financiële schade €75. Het plezier van de klus was het eigenlijk al waard.

Onderstaande link van Orac is ook zeker nuttig:

[...]
toon volledige bericht
Hoe lang was je er mee zoet?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 18:43

Diamon

The Weird One

Als je de nieuwe strips hebt liggen en dus in 1 keer door kunt gaan, zou het met 2 uurtjes gedaan moeten zijn.

Vandaag zelf bij een 40" Samsung alle ledstrips vervangen, dit is nu de 3-de TV waarbij ik de strips heb vervangen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handydude
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-06 09:56
Als grote Philips Ambilight fan ben ik in shock, want sinds kort heeft mijn 65PUS6521/12 ook een donkere verticale band in beeld! :-(
Erg irritant en de eerste TV waar ik dit bij ervaar.
Ik heb de reparatiemanual gevonden uit de eerdere post, maar daar staan niet de LED-strips in of het type.
Jammer, want nu moet ie open voor ik op AliExpress kan gaan zoeken denk ik....

Omdat er niets te vinden is zal ik de reparatie, indien aangevangen, documenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Modelnummer opgegeven bij Ali, en kom toch allemaal dezelfde soort strips tegen:

https://www.aliexpress.co...chText=65PUS6521%2F12+led

Het uit elkaar halen van een 65" is wel te doen, maar uit elkaar laten liggen en dan wachten op de strips zou ik weer niet doen (kans op stof / rommel aan de binnenkant van het panel is groter).

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Als ik dit zo lees is er toch vraag naar led strips, heb nog een doos vol nieuwe liggen die zal ik eens op gaan zoeken in mijn magazijn en hier op va plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• java-artist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-11-2022
@Handydude Ik heb dus precies dezelfde klacht. Wat ik alleen niet begrijp is dat het horizontale ledstrips zijn en het een vertikale streep over het scherm is. Dat zou dan betekenen dat van alle horizontale ledstrips de 3 of 4e led kapot is.

Is er misschien iemand die dit uit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Plaats even een foto van hoe beeld het er uitziet.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
java-artist schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:09:
@Handydude Ik heb dus precies dezelfde klacht. Wat ik alleen niet begrijp is dat het horizontale ledstrips zijn en het een vertikale streep over het scherm is. Dat zou dan betekenen dat van alle horizontale ledstrips de 3 of 4e led kapot is.

Is er misschien iemand die dit uit kan leggen?
Dat lijkt me niet aannemelijk.
Is het een duidelijke overgang van licht naar donker? Of gaat het vloeiend?
In mijn geval was het een vloeiende overgang. Dan zou ik denken aan defecte ledstrips. Is het een overgang die precies bij 1 pixelrij begint zou ik verwachten dat het niet het backlight is.
Maar misschien heeft jouw tv wel vertical strips. Geen idee of dat uberhaupt het geval kan zijn.
Maar mochten het de ledstrips zijn. Het is een klus die te doen is, maar neem absoluut de tijd om alles stofvrij weer in elkaar te zetten. Bij mij zijn er nu spikkeltjes te zien die irritant oplichten bij bepaalde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• java-artist
Sorry voor de late reactie @Diamon en @peter1978nl . Ik kreeg geen bericht van een update.

Het is inderdaad een vloeiende overgang, vandaar ook mijn conclusie dat het backlight is.

Het is de donkere streep links:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPL554r99jAuak4p4y-dWpIhvOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPdHK9vrVsa0OiwlLz5tr5YL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Die streep is niet te missen en lijkt mij inderdaad een issue met de backlight te zijn en geen issue met het panel zelf.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
Hi @java-artist en @Diamon

Dit lijkt inderdaad op een defecte verticale ledstrip.
Ik heb net even Plasma-lcd-led-onderdelen(punt)nl gekeken en inderdaad Philips tv's met kortere strip, maar dan wel 14-16 stuks in plaats van de 4 die in mijn tv zitten.

Ik zou gewoon even naar die website kijken en jouw tv type opzoeken.
Een belletje naar die shop is ook aan te raden, zeker als je meerdere opties vind bij je tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Het is met name afhankelijk wel merk (volledige) panel er gebruikt is, sommige modellen hebben verschillende panels.

Haalde zelf elke keer eerst de TV uit elkaar en LCD van panel scheiden en dan kijken welke model LED-strips er inzitten. Via een externe LED tester controleerde ik of er inderdaad iets mis is met de LED verlichting (nog 100% keer zo geweest).

And The Only One

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• java-artist
Dank voor het meedenken. Ik ben niet vies van het uit elkaar halen van apparaten. Echter...zo'n tv heb ik nog nooit gedaan. Maar ik denk dat ik het kan...:-)

Die video van die turkse meneer is dan één met horizontale leds, maar dat kan toch niet heel veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
Dat gaat wel lukken. Vooral voorzichtig zijn met de flat cables van je LCD panel.

Ik heb er destijds voor gekozen om eerst het scherm open te maken zodat ik zeker wist welke strips ik nodig had (typenummer). Eenmaal het typenr gevonden heb ik die webshop gebeld en zo wist ik zeker dat ik de juiste strips had. Maar wellicht was dit overbodig. Ik heb de TV daarom 2x uit elkaar moeten halen. waardoor waarschijnlijk onnodig stof in het scherm is gaan zitten.

Bel eerst zou ik zeggen. Als met zekerheid gezegd kan worden welke strips je moet hebben hoef je maar 1x te sleutelen.
Neem die adviezen van het schoonpoetsen dus serieus. Als ik nu vlak voor de TV zit zie ik allemaal kleine spikkeltjes meekleuren met de pixels. Op afstand niet storend, maar ik had dit graag voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
Kan zijn dat er een strip onderaan zit op een aluminium houder (edge lit) en niet aan de achterkant losse strips, dan krijg je dit effect zoals op de foto te zien is. welk type is het dan zal ik kijken wat ik heb liggen nog.

[ Voor 17% gewijzigd door Toerq op 18-05-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• java-artist
Goeie tips! Ik wacht even het antwoord van Toerq af en anders bel ik even met die shop.

@Toerq Het type is 65PUS6521/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1978nl
Ik heb even gekeken naar de ledstrips die voor dit model verkrijgbaar zijn. Dit lijkt inderdaad edge lit te zijn zoals @Toerq al zei.
die dingen kosten 79eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Bestel zelf altijd deze strips via Aliexpress. Ja, moet dan wel 2 keer alles uit elkaar halen, maar qua kosten voor de strips heb ik dat er wel voor over (lees > verschil).

edge lit strips nog niet eerder vervangen, maar qua werk zal dat niet veel uitmaken.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
peter1978nl schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:49:
Ik heb even gekeken naar de ledstrips die voor dit model verkrijgbaar zijn. Dit lijkt inderdaad edge lit te zijn zoals @Toerq al zei.
die dingen kosten 79eu
zal morgen even kijken wat ik heb liggen, het scherm hoeft volgens mij niet uit elkaar daarvoor. alleen achterpaneel eraf en dan kan je die strip zien zitten als ik me goed herinner.

Heb gekeken, ik heb ze alleen van de pfk serie liggen dus ff online zoeken

[ Voor 7% gewijzigd door Toerq op 18-05-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• java-artist
@Toerq Dat zou helemaal mooi zijn dat de tv niet geheel uit elkaar hoeft. Ik ga wel even zoeken. Komt goed! Dank allemaal voor de hulp. Laat het nog weten hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fierebomma
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-02-2023
Help mijn scherm blijft zwart
Er kwam een technicus hij zei das de blacklight wat ik al vermoedde kostte me direct 70 euro ik heb geen vervoer ik woon in oostende
Wie kent iemand in belgie in oostende liefst die het voor mij zou willen herstellen voor een kleine prijs aub ?
Pagina: 1