Miniversterker en bookshelves bij TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een ultraplatte TV aan de muur gehangen en wil nu mijn forse Denon receiver en vloerstaanders vervangen door iets kleiners, bijvoorbeeld bookshelves. Wordt vooral gebruikt voor muziek (jazz, blues, indie) op matig volume. Budget is rond de 300 euro. Hoe wordt dit tegenwoordig meestal ingericht? Ik krijg de indruk dat er vooral soundbars worden verkocht maar die vind ik niet mooi.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV met optical out, Xbox, en telefoons via 3.5 mm en/of BT.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een uitgebreide zoektocht ben ik uitgekomen op de Fosi Audio DA-2120A als versterker, en dan tweedehands bookshelves erbij. Helaas kan ik weinig reviews vinden dus ik twijfel om hem blind te kopen.

Wat denken jullie, is dit een realistische oplossing of kan ik beter iets anders verzinnen?

TabCinema : NiftySplit

Beste antwoord (via Bozozo op 04-08-2021 00:04)

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 16:07

discy

Cloud Architect

ik heb net deze gekocht voor bij m'n Dali Oberon 7s.
https://www.amazon.nl/LOX...sbediening/dp/B08J7Z8TN6/

gebaseerd op deze review:
https://www.audiosciencer...0-amplifier-review.17547/

erg blij mee.

ik heb 'm gecombineerd met een optical switch met afstandsbediening om tussen m'n toslink apparaten te kunnen wisselen.
en een universele afstandsbediening met leerfunctie om alles te besturen

op diezelfde site vind je ook reviews van heel veel andere grote en kleine vertserkers maar dit was voor onder de 200 de beste, met genoeg kracht, die ik daar kon vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door discy op 03-08-2021 16:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:04
476 reviews bij de link die je deelt, volgens mij moet je daar wel wat mee kunnen :)

Lijkt mij een prima oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door LuisjeNL op 01-08-2021 19:05 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Let erop dat kleinere luidsprekers vrijwel altijd meer vermogen nodig hebben dan vloerstaanders bij hetzelfde geluidsniveau. Dus als je weleens je muziek wat harder wil zetten heb je al snel een versterker nodig die righting de 50W kan leveren bij 8 ohm. De versterker die jij noemt levert dat niet. De 50W die ze noemen is bij 4ohm en waarschijnlijk met 1% vervorming (=teveel).

Voor 300,- moet je wel een versterker kunnen kopen (maar mogelijk moet je wat eisen qua bluetooth en optische input laten varen), maar luidsprekers én een versterker voor dat geld is erg lastig.

Mijn voorstel zou zijn actieve luidsprekers en dit:
https://www.audiosciencer...e-amplifier-review.16679/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-08-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Actieve speakers daar ben ik niet zo in thuis, ik zal eens wat rondneuzen! Die DAC vind ik erg mooi maar ik zou wel liever de optie open houden om ooit een analoge bron aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een budget van 300 euro ga je er sowieso flink op achteruit qua geluid ben ik bang.
Wat heb je nu staan, dan is er in ieder geval een beetje een vergelijk te maken ipv lukraak te adviseren :)
Hoe sta je evt ten opzichte van tweedehands spullen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Bozozo Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik heb nu een Denon AVR 2801 met twee opgeknapte vintage speakers (Brabant New Sound model 382) die heerlijk warm geluid geven. Ik koop vrijwel uitsluitend tweedehands :)

Na de tip van Koeitje zit ik nu naar de Klipsch R-41 PM te kijken. Zo'n actieve speaker met ingebouwde DAC en bluetooth lijkt wel ideaal! Normaliter ben ik huiverig om 'hybride' apparaten te kopen, maar dit lijkt wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:57
Als je een steam punk oplossing wilt met een 'warm' geluid kijk dan naar Dayton Audio HTA100BT en Dayton Audio B652-AIR - ik heb goede ervaringen met versterkers van dit merk - en de speakers hebben goede recensies gehad - bv. https://www.cnet.com/tech...posed-to-sound-like-this/

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 01-08-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:21:
Ik heb nu een Denon AVR 2801 met twee opgeknapte vintage speakers (Brabant New Sound model 382) die heerlijk warm geluid geven. Ik koop vrijwel uitsluitend tweedehands :)

Na de tip van Koeitje zit ik nu naar de Klipsch R-41 PM te kijken. Zo'n actieve speaker met ingebouwde DAC en bluetooth lijkt wel ideaal! Normaliter ben ik huiverig om 'hybride' apparaten te kopen, maar dit lijkt wel ideaal.
Tenzij Klipsch met een DSP de volledige response corrigeert zou ik de R-41 PM vermijden, de passieve versie daarvan is simpelweg geen goede luidspreker dus ik heb niet veel vertrouwen in de actieve. Maar goed, voor €400 moet je ook niet al te veel verwachten als je een all-in-one ervaring wilt. Als het je niet uitmaakt hoe het eruit ziet wordt het al gemakkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-08-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06 11:33
LuisjeNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:04:
476 reviews bij de link die je deelt, volgens mij moet je daar wel wat mee kunnen :)

Lijkt mij een prima oplossing.
Ja, Amazon reviews, echt de topper onder de reviewplatforms. Nooit geen problemen mee.

Volgens mij is dat gewoon een goedkope Chinese versterker. Die je voor 30-50 euro op Aliexpress kan vinden. Ga je waarschijnlijk niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:56:
[...]

Tenzij Klipsch met een DSP de volledige response corrigeert zou ik de R-41 PM vermijden, de passieve versie daarvan is simpelweg geen goede luidspreker dus ik heb niet veel vertrouwen in de actieve. Maar goed, voor €400 moet je ook niet al te veel verwachten als je een all-in-one ervaring wilt. Als het je niet uitmaakt hoe het eruit ziet wordt het al gemakkelijker.
Bedankt voor de input! Er zijn wel weer positieve reviews over die Klipsch te vinden.

Alternatief zou deze kunnen zijn: https://www.hifiklubben.n...t-bluetooth/argfortea4wh/

Misschien moet ik maar gewoon ergens gaan luisteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bozozo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Bedankt voor de input! Er zijn wel weer positieve reviews over die Klipsch te vinden.

Alternatief zou deze kunnen zijn: https://www.hifiklubben.n...t-bluetooth/argfortea4wh/

Misschien moet ik maar gewoon ergens gaan luisteren :)
Zolang er niet gemeten wordt zeggen die reviews weinig. Dit is hoe een volledige review eruit ziet:
https://www.audiosciencer...elf-speaker-review.11566/

De directiviteit is niet mooi glad, waardoor hij lastig te equalizen is, dus zelfs als de actieve variant DSP-gecorrigeerd is zal het nooit goed kunnen zijn.

Die Argon A4 ken ik niet, maar een 4" driver is niet echt geschikt voor farfield luisteren. Is leuk voor op je bureau, maar niet om een kamer te vullen. 5" is toch wel aan te raden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-08-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gezien mijn formaat van mijn speakers (bijna 50 kg per stuk zegt dat genoeg?) dacht ik zelf ook dat te doen in de vorm van een soundbar van Harman Kardon maar vond het echt niets in vergelijking met mijn oude Klipsch speakers. Ik miste veel geluidsspectrum en vooral de diepte en breedte miste ik heel erg. Dat verschil hoorde je behoorlijk. De soundbar viel mij heel erg tegen en uiteindelijk zo snel mogelijk verkocht.
Uiteindelijk heb ik nu gekozen voor een Bluesound Powernode 2 versterker met mijn Klipsch speakers en kan weer jaren er tegen aan. Het klinkt nu helemaal top en zeker met de subwoofer. Het is duurder maar als je verschil hoort, is mijn advies, soundbar laten liggen en ga voor 2 goede speakers en dan kan je jaren weer voort.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 14:47
itsalex schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:30:
een soundbar van Harman Kardon maar vond het echt niets in vergelijking met mijn oude Klipsch speakers.
Een soundbar is nooit een vervanging van echte speakers en kun je daar niet mee vergelijken. Een soundbar en losse speakers dienen beiden een ander doel en publiek, al doet de marketingmachine van die soundbars je soms anders geloven. Een soundbar is er voor om een (wat) beter geluid weer te geven dan het geluid van de tv met een zeer minimalistisch design en premium prijs.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 14:47
Bozozo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:38:
Mijn vraag
Ik heb een ultraplatte TV aan de muur gehangen en wil nu mijn forse Denon receiver en vloerstaanders vervangen door iets kleiners, bijvoorbeeld bookshelves. Wordt vooral gebruikt voor muziek (jazz, blues, indie) op matig volume. Budget is rond de 300 euro.

Wat denken jullie, is dit een realistische oplossing of kan ik beter iets anders verzinnen?
Wat @The Eagle ook zegt. Wat voor speakers en receiver heb je nu staan? Waar gebruik je het voor? (ook streamen van muziek bijv?) Wat verwacht je daarnaast van een receiver? Het is best mogelijk dat een kleine versterker veel minder opties biedt dan je nu hebt. Idealiter sluit je de apparaten aan op de receiver, en gaat er 1 HDMI naar de tv. Je wilt niet alle apparaten direct aan je tv aansluiten toch?

Gegeven je budget zou ik zeggen, hou dat in de zak en spaar nog even door voor een echte upgrade. Of je doet eea in stappen. Eerste de speakers vervangen en dan een keer je versterker of andersom.

Voor € 300 koop je één leuke nieuwe bookshelve. Op MP staat een setje Dali Zensors 3 met stands te koop voor € 475. Dat is al fors buiten je budget. Vergeet niet dat je bookshelves op hoogte moet brengen. De tweeter moet op oorhoogte staan voor de beste klank.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 02-08-2021 10:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

erg blij mee.

ik heb 'm gecombineerd met een optical switch met afstandsbediening om tussen m'n toslink apparaten te kunnen wisselen.

op diezelfde site vind je ook reviews van heel veel andere grote en kleine vertserkers maar dit was voor onder de 200 de beste, met genoeg kracht, die ik daar kon vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door discy op 03-08-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:34
Bozozo schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:47:
Actieve speakers daar ben ik niet zo in thuis, ik zal eens wat rondneuzen! Die DAC vind ik erg mooi maar ik zou wel liever de optie open houden om ooit een analoge bron aan te sluiten.
Daar zou ik in jou geval voor gaan. Bijv de Dali Zensor 1 AX, maar die zijn moeilijk te vinden (tweedehands)
pricewatch: Dali Zensor 1 AX (Zwart)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy

discy

Cloud Architect

Diamond 220 voor 125?
https://www.marktplaats.n...taat.html?previousPage=lr

Review: https://www.whathifi.com/wharfedale/diamond-220/review

Waren mijn vorige speakers, komt best een goed geluid uit.

[ Voor 12% gewijzigd door discy op 03-08-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
discy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:43:

erg blij mee.

Dit beantwoordt mijn vraag het beste, bedankt.

Allen bedankt voor de input. Ik heb uiteindelijk besloten om mijn huidige set voorlopig te behouden en wat te spelen met de opstelling. Mijn vrouw vindt mijn houten vloerstaanders mooier dan moderne zwarte of witte bookshelves, dus ze blijven nog een tijdje.

Dankzij de One Connect box van Samsung hoeft de apparatuur niet langer onder de TV te staan, dus ik kan de grote receiver (en andere electronica) verstoppen in een hoek. Nu nog een mooi midcentury of 60s meubel erbij en we zijn klaar.

Als ik m'n bakbeest echt weg moet doen dan ga ik voor die Loxjie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 09:49
Topping mx3 plus 2 mission bookshelf speakers.
Wel even goed op je stoel blijven zitten.
Pagina: 1