Inbouwen autoradio met isostekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobatoxxl
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-08-2021
Ik heb een autoradio gekocht via ali express met veel mogelijkheden. de juiste stekker was er niet bijgeleverd dus kreeg ik een isostekker waar het gehele blokje inpaste.

Nu deed de radio het nog niet wat er zaten niet op alle locaties pennetjes, dus deze moet ik eerst overzetten in de stekker zelf.

Echter is er nog een probleem, de kleuren van de draden komen niet overeen, de beteknis van de draden is meestal universeel. op de rode en gele draad moet 12 volt staan het op contact zetten, maar deze draden zijn niet de draden waar spanning op straat, wel op een witte en lichtblauwe draad, ook alle andere draden komen niet overeen met de "universele" betekenis van die draden. zo heeft speakers een bepaalde kleur, de massa, de plus, inschakelen van de radio heeft een bepaalde kleur, permanente stroom heeft geel. maar aangezien de draden van de stekker niet overeenkomen met die van de stekker in de auto moet ik bijna op de gok al deze schakelingen verbinden.

De auto is geimporteerd uit duitsland een peugeot 107, maar in Duitsland geldt toch dezelfde kleurcode betreft draden als in Nederland? of zit hier ook verschil tussen? iemand ervaring met een radio aansluiten uit China?

Ben al bij diverse winkels geweest maar ze willen niet helpen omdat het uit China komt, moeilijk om een installateur te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lobatoxxl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:48:
Ik heb een autoradio gekocht via ali express met veel mogelijkheden. de juiste stekker was er niet bijgeleverd dus kreeg ik een isostekker waar het gehele blokje inpaste.

Nu deed de radio het nog niet wat er zaten niet op alle locaties pennetjes, dus deze moet ik eerst overzetten in de stekker zelf.

Echter is er nog een probleem, de kleuren van de draden komen niet overeen, de beteknis van de draden is meestal universeel. op de rode en gele draad moet 12 volt staan het op contact zetten, maar deze draden zijn niet de draden waar spanning op straat, wel op een witte en lichtblauwe draad, ook alle andere draden komen niet overeen met de "universele" betekenis van die draden. zo heeft speakers een bepaalde kleur, de massa, de plus, inschakelen van de radio heeft een bepaalde kleur, permanente stroom heeft geel. maar aangezien de draden van de stekker niet overeenkomen met die van de stekker in de auto moet ik bijna op de gok al deze schakelingen verbinden.

De auto is geimporteerd uit duitsland een peugeot 107, maar in Duitsland geldt toch dezelfde kleurcode betreft draden als in Nederland? of zit hier ook verschil tussen? iemand ervaring met een radio aansluiten uit China?

Ben al bij diverse winkels geweest maar ze willen niet helpen omdat het uit China komt, moeilijk om een installateur te vinden.
toon volledige bericht
Als het goed is zat er bij die radio een aansluitschema met de juiste kleurcodering van de radio.

Daarnaast kun je voor bijna elk merk/model verloopstekkers krijgen die de fabrieksaansluiting omzet naar ISO

[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 01-08-2021 15:54 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobatoxxl
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-08-2021
Helaas zit er geen kleurschema bij, ook zijn de stekkers niet op maat. Daar loop ik helaas vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:23
Dan kun je een bericht sturen na de shop op ali express, ze zullen best wel meer info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31

Yucon

*broem*

Dat op de gok verbinden valt wel mee. De 12v en massa kun je meten. Voor wat betreft de speakers kun je een draadje aan de massa verbinden en dan met een oude speaker of hoofdtelefoon een voor een de pinnen af gaan om te bepalen waar welk audiosignaal uit komt.

Kun je eens wat foto's plaatsen voor het beeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 01-08-2021 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:33

Santford

FP PowerMod
Voor zo ver ik heb kunnen vinden heb je in de Peugeot 107 twee connectors met 8 posities, de pinout hiervan zou als volgt zijn:

Connector A (zwart):
Positie 4 (grijs) = Geschakelde 12V, afkomstig van zekering F11 (dashboard zekeringenkast) via contact
Positie 6 (groen) = Signaal 'verlichting aan' (t.b.v. dimmen display)
Positie 7 (lichtblauw) = Permanente 12V, afkomstig van zekering F7 (motor zekeringenkast)
Positie 8 (bruin) = Massa

Connector B (wit):
Positie 3 (groen) = Speaker rechtsvoor +
Positie 4 (blauw) = Speaker rechtsvoor -
Positie 5 (roze) = Speaker linksvoor +
Positie 6 (paars) = Speaker linksvoor -

Als je radio zich aan de ISO standaard houdt dan zou je ze als volgt moeten verbinden:

Connector A (zwart):
Positie 4 (grijs) = rood
Positie 6 (groen) = oranje? kun je ook los laten
Positie 7 (lichtblauw) = geel
Positie 8 (bruin) = zwart

Connector B (wit):
Positie 3 (groen) = grijs
Positie 4 (blauw) = grijs/zwart
Positie 5 (roze) = wit
Positie 6 (paars) = wit/zwart

Meet eerst het e.e.a. na met een multimeter voor je het aansluit om te controleren of dit klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Santford op 02-08-2021 13:17 ]

Pagina: 1