Game-PC noob.
The devil is in the details.
Waarom niet de koeler terugsturen en een andere halen? In de pricewatch is terug te vinden wat de maximale hoogte vd koeler mag zijn die in de kast past.
I can tell by your lack of interest that I was kidding.
Ik heb dus deze kast:
- Cooler Master MasterBox MB530P
En ik heb deze CPU Koeler:
- Cooler Master MasterAir MA610P
Alles zit/zat in de case maar bleek helaas een paar mm uit te steken (de CPU Koeler).
Dus heb dus 2 opties.
1, terug sturen (alleen de schroefjes.. laten we 't daar maar niet over hebben want die zijn weg)
2, gewoon houden maar dan het zijpaneel eraf laten en wat vaker nakijken qua schoonmaken/stof.
Game-PC noob.
De kast heeft ruimte voor koelers van 165mm hoog. De koeler is 158mm hoog.
Foutje.
[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 16:02 ]
166,5mm volgens de specs in de PW.WEBGAMING schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:54:
De koeler is 158mm hoog.
Klopt, ik zie nu ook net dat ik verkeerd zit te kijken. Zat op de Coolermaster site naar de heatsink dimensions te kijken ipv de normale dimensions.
[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 15:58 ]
- Asus Geforce RTX 2060 DUAL-RTX2060-O6G-EVO Videokaart
 - Asus ROG STRIX B460-F GAMING
 - Intel Core i5 10400F
 - Crucial P2 1TB M.2 SSD
 - Ballistix DDR4 2x8GB 3200 Geheugenmodule
 - Cooler Master Addressable RGB LED Controller
 - Cooler Master MasterAir MA610P ARGB
 - Cooler Master MasterBox MB530P Zwa Midi Tower Behuizing
 - Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular V2 PSU / PC voeding

Game-PC noob.
[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 16:02 ]
MWE V2 550w is ook geen fraaie aankoop. Voor die prijs is er veel beter te halen. pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart bijvoorbeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door Uszka op 01-08-2021 16:03 ]
Stofzuigerzak openmaken, even goed zoeken.robertb1996 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:49:
1, terug sturen (alleen de schroefjes.. laten we 't daar maar niet over hebben want die zijn weg)
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Nadelen
- Er kan meer stof in de kast komen, maar dat ligt ook in wat voor omgeving de pc kast staat
- Als de pc intensiever gebruikt wordt (door bijvoorbeeld een game te spelen) heb je ook een warmte dus wordt het ook warmer in de kamer/plaats waar de pc staat. Kan je zien als een nadeel maar ook als een voordeel.
- Het geluid van de pc kan wel iets erger worden omdat dat zijpaneel er niet is.
- De airflow van je pc kan ook wat minder goed worden omdat het beter kan ontsnappen
Het terug sturen van je huidige koeler en dan een andere koeler kopen is ook een mogelijkheid, mits je de oude nog kan terug sturen.
[ Voor 10% gewijzigd door XLuckyL op 01-08-2021 16:56 ]
Warmte uit een gesloten pc zorgt natuurlijk net zo goed voor opwarming van je kamer, het duurt hooguit ietsje langer (maar ook niet veel, want je blaast warme lucht als het goed is ook uit je gesloten systeem)XLuckyL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:55:
- Als de pc intensiever gebruikt wordt (door bijvoorbeeld een game te spelen) heb je ook een warmte dus wordt het ook warmer in de kamer/plaats waar de pc staat. Kan je zien als een nadeel maar ook als een voordeel.
Ik bedoelde het meer als een nadeel vanwege de warmte. Maar het kan ook een voordeel zijn.Hahn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Warmte uit een gesloten pc zorgt natuurlijk net zo goed voor opwarming van je kamer, het duurt hooguit ietsje langer (maar ook niet veel, want je blaast warme lucht als het goed is ook uit je gesloten systeem)
Dan hoef je de verwarming in je huis niet aan te zetten bijvoorbeeld
Scheelt je toch weer elektriciteit of gas in je huis. Maar je hebt wel gelijk en dat is ook wat ik bedoelde.
[ Voor 4% gewijzigd door XLuckyL op 01-08-2021 17:28 ]
Ik snap wat je bedoelde, maar kast open of dicht, je kamer warmt even veel op, want de hoeveelheid warmte die afgeserveerd moet worden uit je systeem verandert niet.XLuckyL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Ik bedoelde het meer als een nadeel vanwege de warmte. Maar het kan ook een voordeel zijn.
Dan hoef je de verwarming in je huis niet aan te zetten bijvoorbeeld
Scheelt je toch weer elektriciteit of gas in je huis
Enigste waar je eigenlijk een beetje rekening mee moet houden is dus stof wat betekent even ietsje vaker schoonmaken met zo'n luchtdruk busje, wat afstand van de muur (in mijn geval rond de 20 centimeter) en dat je de warme wat voelt / kunt voelen en verder niks.
En grootste nadeel is, staat gewoon minder mooi.
Heb ik het correct?
Game-PC noob.
Heb een nieuwe case besteld, die past wel.Basilange schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:43:
En geluid zou ik zeggen. Je merkt wel echt een vershil met een open of dichte kast.
Als de nieuwe case er is dan haal ik me moederbord en dergelijke eruit en dan in 1x in me nieuwe case.
Als dat klaar is dan stuur ik de case weer terug en krijg ik hopelijk me geld terug.
Game-PC noob.
Ik verplaats dit topic dus: move PMG -> OH
Oslik blyat! Oslik!
Kan verder geen kwaad om open te laten staan. ‘N neef van mij heeft standaard de sidepanel eraf. Z’n gpu is meestal een beetje dusty omdat er niet echt een airflow in de case is.
[ Voor 3% gewijzigd door JSande op 08-08-2021 23:03 ]
Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.