Toon posts:

PC Kast vraag over zijpaneel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• robertb1996
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-08 10:13
(jarig!)
Hallo allemaal,

Is het een probleem als ik de zijkant van mijn kast open laat? (Paneel er af laten)
Mijn CPU Koeler bleek toch iets groter te zijn vanwege een kleine miscalculatie.

Zijn er nadelen / voordelen als ik het zijpaneel open laat?

Groetjes!

Game-PC noob.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Dat is geen probleem. Je hebt iets minder een vaste/gecontroleerde airflow, maar doordat je geen afgesloten kast meer hebt, warmt er ook geen kleine ruimte meer op, dus maakt uiteindelijk weinig uit.

The devil is in the details.

• thetrueman2
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:34
Dat kan, maar heeft als nadeel dat er meer stof in de kast kan komen. Niet per se problematisch, mits je geen nieuwsgierige huisdieren hebt. Als je dat accepteert en periodiek de kast even uitspuit met perslucht werkt dat prima.

Waarom niet de koeler terugsturen en een andere halen? In de pricewatch is terug te vinden wat de maximale hoogte vd koeler mag zijn die in de kast past.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• robertb1996
(jarig!)
Thanks voor de reacties.

Ik heb dus deze kast:
- Cooler Master MasterBox MB530P

En ik heb deze CPU Koeler:
- Cooler Master MasterAir MA610P

Alles zit/zat in de case maar bleek helaas een paar mm uit te steken (de CPU Koeler).

Dus heb dus 2 opties.
1, terug sturen (alleen de schroefjes.. laten we 't daar maar niet over hebben want die zijn weg)
2, gewoon houden maar dan het zijpaneel eraf laten en wat vaker nakijken qua schoonmaken/stof.

Game-PC noob.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:42
Maar wat je zegt kan eigenlijk helemaal niet kloppen.

De kast heeft ruimte voor koelers van 165mm hoog. De koeler is 158mm hoog.

Foutje.

[Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 16:02]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
166,5mm volgens de specs in de PW.

• WEBGAMING
Klopt, ik zie nu ook net dat ik verkeerd zit te kijken. Zat op de Coolermaster site naar de heatsink dimensions te kijken ipv de normale dimensions.

[Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 15:58]

• robertb1996
(jarig!)
Specs die ik heb:
  • Asus Geforce RTX 2060 DUAL-RTX2060-O6G-EVO Videokaart
  • Asus ROG STRIX B460-F GAMING
  • Intel Core i5 10400F
  • Crucial P2 1TB M.2 SSD
  • Ballistix DDR4 2x8GB 3200 Geheugenmodule
  • Cooler Master Addressable RGB LED Controller
  • Cooler Master MasterAir MA610P ARGB
  • Cooler Master MasterBox MB530P Zwa Midi Tower Behuizing
  • Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular V2 PSU / PC voeding

Game-PC noob.

• WEBGAMING
Ik zou denk ik proberen om die bovenste plaat van de koeler af te halen, (als dat op een normale manier kan) daar win je misschien net die paar mm mee.

[Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 01-08-2021 16:02]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Met die specs zou ik geen enorme koeler als de MA610P aanraden. Koeler terug sturen en pricewatch: EKL Ben Nevis Advanced Black RGB en pricewatch: Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition halen want koelen meer dan goed voor een 10400f

MWE V2 550w is ook geen fraaie aankoop. Voor die prijs is er veel beter te halen. pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart bijvoorbeeld.

[Voor 23% gewijzigd door Uszka op 01-08-2021 16:03]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

robertb1996 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:49:
1, terug sturen (alleen de schroefjes.. laten we 't daar maar niet over hebben want die zijn weg)
Stofzuigerzak openmaken, even goed zoeken. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• XLuckyL
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 26-09 19:44
Het zou eigenlijk geen probleem zijn, het is altijd mogelijk. Pas natuurlijk wel op dat er niet veel in de buurt kan liggen wat de pc bijvoorbeeld in kan gaan, als voorbeeld met het blokkeren van een fan in de pc. Maar er kunnen wel wat nadelen aan zitten

Nadelen

- Er kan meer stof in de kast komen, maar dat ligt ook in wat voor omgeving de pc kast staat
- Als de pc intensiever gebruikt wordt (door bijvoorbeeld een game te spelen) heb je ook een warmte dus wordt het ook warmer in de kamer/plaats waar de pc staat. Kan je zien als een nadeel maar ook als een voordeel.
- Het geluid van de pc kan wel iets erger worden omdat dat zijpaneel er niet is.
- De airflow van je pc kan ook wat minder goed worden omdat het beter kan ontsnappen

Het terug sturen van je huidige koeler en dan een andere koeler kopen is ook een mogelijkheid, mits je de oude nog kan terug sturen.

[Voor 10% gewijzigd door XLuckyL op 01-08-2021 16:56]

• Hahn
XLuckyL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:55:

- Als de pc intensiever gebruikt wordt (door bijvoorbeeld een game te spelen) heb je ook een warmte dus wordt het ook warmer in de kamer/plaats waar de pc staat. Kan je zien als een nadeel maar ook als een voordeel.
Warmte uit een gesloten pc zorgt natuurlijk net zo goed voor opwarming van je kamer, het duurt hooguit ietsje langer (maar ook niet veel, want je blaast warme lucht als het goed is ook uit je gesloten systeem) ;)

• XLuckyL
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 26-09 19:44
Hahn schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Warmte uit een gesloten pc zorgt natuurlijk net zo goed voor opwarming van je kamer, het duurt hooguit ietsje langer (maar ook niet veel, want je blaast warme lucht als het goed is ook uit je gesloten systeem) ;)
Ik bedoelde het meer als een nadeel vanwege de warmte. Maar het kan ook een voordeel zijn.
Dan hoef je de verwarming in je huis niet aan te zetten bijvoorbeeld :)
Scheelt je toch weer elektriciteit of gas in je huis. Maar je hebt wel gelijk en dat is ook wat ik bedoelde.

[Voor 4% gewijzigd door XLuckyL op 01-08-2021 17:28]

• Hahn
XLuckyL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Ik bedoelde het meer als een nadeel vanwege de warmte. Maar het kan ook een voordeel zijn.
Dan hoef je de verwarming in je huis niet aan te zetten bijvoorbeeld :)
Scheelt je toch weer elektriciteit of gas in je huis
Ik snap wat je bedoelde, maar kast open of dicht, je kamer warmt even veel op, want de hoeveelheid warmte die afgeserveerd moet worden uit je systeem verandert niet.

• robertb1996
(jarig!)
Ahh, dus in principe he. Je kan de kast (zijpaneel) gewoon open laten.

Enigste waar je eigenlijk een beetje rekening mee moet houden is dus stof wat betekent even ietsje vaker schoonmaken met zo'n luchtdruk busje, wat afstand van de muur (in mijn geval rond de 20 centimeter) en dat je de warme wat voelt / kunt voelen en verder niks.

En grootste nadeel is, staat gewoon minder mooi.

Heb ik het correct?

Game-PC noob.

• Basilange
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-10 11:54
En geluid zou ik zeggen. Je merkt wel echt een vershil met een open of dichte kast.

• robertb1996
(jarig!)
Basilange schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 19:43:
En geluid zou ik zeggen. Je merkt wel echt een vershil met een open of dichte kast.
Heb een nieuwe case besteld, die past wel.
Als de nieuwe case er is dan haal ik me moederbord en dergelijke eruit en dan in 1x in me nieuwe case.
Als dat klaar is dan stuur ik de case weer terug en krijg ik hopelijk me geld terug.

Game-PC noob.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kasten zijn geen processor, moederbord of geheugen, maar zijn overige hardware.

Ik verplaats dit topic dus: move PMG -> OH

Soittakaa Paranoid!

• JSande
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23-10 23:58
K heb zelf meestal betere temps met het zijpaneel eraf, maar vind het een beetje riskant om open te laten (ook was de case vrij duur om een stuk tempered glass ergens rond te laten slingeren).

Kan verder geen kwaad om open te laten staan. ‘N neef van mij heeft standaard de sidepanel eraf. Z’n gpu is meestal een beetje dusty omdat er niet echt een airflow in de case is.

[Voor 3% gewijzigd door JSande op 08-08-2021 23:03]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee