Vraag
Alle reacties
Hoe vaak moet het los? Kroonsteentje er tussen?
Had ik ook gedacht maar moet geregeld losgemaakt worden. Zou wat omslachtig zijn.
Je vraag kan ik wel beantwoorden: Zodra je weet welke het is kun je 'm ongetwijfeld kopen bij RS, Farnell, Digikey en/of Mouser.
Maar, ik herken deze connector niet direct als gebruikelijk in een PC. Wel is het een crimp connector, wat betekend dat je 'm niet zonder speciale tang aan een kabel kunt bevestigen.
Overigens is de housing (het plastic deel) nog in tact. Wat je nodig hebt is de crimp (het metalen deel). Ergens zit een lipje waarmee die twee los van elkaar te halen zijn. Echter, geen idee waar op deze connector.
Maar, ik herken deze connector niet direct als gebruikelijk in een PC. Wel is het een crimp connector, wat betekend dat je 'm niet zonder speciale tang aan een kabel kunt bevestigen.
Overigens is de housing (het plastic deel) nog in tact. Wat je nodig hebt is de crimp (het metalen deel). Ergens zit een lipje waarmee die twee los van elkaar te halen zijn. Echter, geen idee waar op deze connector.
Als je een willekeurig setje sterker/conta haalt kun je beide kanten vervangen. Haal wel iets dat je kunt solderen (barrel of din, bijvoorbeeld), dan hoef je geen geschikte krimptang erbij te zoeken.
Bedankt voor de hulp. Ik kijk even of ik een geschikte schakelaar kan vinden want de ruimte waarin deze zit is tamelijk klein. Ondertussen zoek ik ook eens op de websites die je vermeld hebt Nijn.
Het solderen is een goed idee, heb ik dan idd die tang niet nodig.
Het solderen is een goed idee, heb ik dan idd die tang niet nodig.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/f2ofjL0F1mxG2s3Hzmct8msH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vtrpZASVUGoLac4sElRH3seD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5swDYsxQtFT60bYIFDdKA8bJ.jpg?f=fotoalbum_large)