[Kodi] Library creëren op PC, maar gebruiken op Shield

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:27
Beste allen,

Ik heb een leuke NAS gekocht en een nVidia Shield.

Ik ben nu bezig om de library aan het samenstellen door mijn films/muziek te scrapen. Dat gaat nogal traag want het zijn duizenden bestanden...

Ik vraag me af of dat niet sneller kan. Heb een vrij recente Ryzen 3 PC met 10gbe netwerkkaart. De NAS heeft ook 10Gbe. De internetverbinding is 1 Gb/s down.

Zou ik die library niet sneller kunnen creëren op de PC dan, daarna exporteren en terug importeren op de nVidia Shield?

Of mag ik hierbij problemen verwachten? (of zal de tijdswinst nogal te verwaarlozen zijn?)

Grts,

Edit : ik dacht gewoon, ik probeer het effe. Hij is nu bezig op mijn PC. Eerst indruk is: dit is niet sneller (helaas) Maar aan de andere kant, ik zal hem laten doen. Dan ga ik kijken of ik de library kan exporteren en weer binnenhalen op mijn Shield. Ben benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door BartDG op 01-08-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Soms geeft een simpele internet zoekopdracht heel snel antwoord op een vraag ;)

https://kodi.wiki/view/Import-export_library

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Resultaat : het lukt dus wel, maar ik ben wel op een probleem gestoten. Toen ik de library weer wou importeren op mijn Shield ging dat ENORM traag. Lees: hij is de ganse nacht bezig geweest en was zelfs nog niet halverwege, terwijl een export doen 30 seconden duurde.

Is dat normaal? Aan dat tempo zou het nog sneller zijn om de library toch gewoon rechtstreeks op de Shield te laten scrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BartDG schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:51:
Resultaat : het lukt dus wel, maar ik ben wel op een probleem gestoten. Toen ik de library weer wou importeren op mijn Shield ging dat ENORM traag. Lees: hij is de ganse nacht bezig geweest en was zelfs nog niet halverwege, terwijl een export doen 30 seconden duurde.

Is dat normaal? Aan dat tempo zou het nog sneller zijn om de library toch gewoon rechtstreeks op de Shield te laten scrapen.
Hoe groot is je library nu eigenlijk geworden? Let je wel op de beschikbare ruimte van je Shield? Ik heb het zelf nooit via export/importeren gedaan op een Android TV apparaat. Het aantal NAS films is bij mij de laatste jaren ook wat minder geworden (± 1000), puur en alleen door het legale streaming aanbod via Netflix, Prime, Disney, enz. enz.. en dan valt het nog wel mee hoelang het scrapen duurt. Maar dan nog kan een Kodi bibliotheek aardig groot worden indien je er zelf geen draai aan geeft zoals het uitzetten van;

Download actor thumbnails
Settings level: Advanced
Description: Also download actor artwork when scanning/scraping media.

Heb jij nu ook al je "artwork" meegenomen met export/import?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik denk zo'n 3000 films. Alles zat daar inderdaad in, want ik kon dat voor zover ik kon zien daar niet bepaalde zaken zoals artwork uit weglaten. De finale export was zo'n 1,7Gb groot. Is dat te veel voor op de Shield? Die heeft toch 16GB? Als hij de scraping zelf doet moet hij dat toch ook kunnen bevatten? De Shield wordt verder bijna voor niets anders gebruikt, enkel de Netflix en Disney+ app staan er verder nog op.

[ Voor 19% gewijzigd door BartDG op 02-08-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@BartDG, dat is zeker niet uitzonderlijk groot. Ik heb even op de Shield Pro beneden gekeken, daar wordt op dit moment 1.33GB door Kodi gebruikt.

Als ik echter Kodi helemaal los zou laten gaan met het scrapen van aanvullend Artwork dan loopt dat hard op. Ik heb me al een paar keer laten verrassen op Android TV apparaten met bruto 8GB opslag en dat Kodi ervoor zorgde dat er ineens onvoldoende ruimte beschikbaar was voor het systeem.

Verstandig daarmee omgaan dus 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Ik heb het uiteindelijk gewoon apart op de Shield laten scrapen. Duurde wel iets langer, maar prima gelukt verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 23:35
Je zou ook nog kunnen overwegen om de database zelf op de NAS te draaien, heb ik heb dat hier thuis gedaan om de bibliotheek van meerdere Kodi spelers in sync te houden. Vooral op de raspberry op de slaapkamer merk ik dat dit sneller is dan direct op de SD kaart van dat ding.

Album-art wordt voor zo ver ik weet nog steeds wel lokaal opgeslagen en (helaas) niet bij de database geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Dat is een interessant idee! Ik wist niet eens dat dat kon! Hoe kan ik dat doen, de library extern op de NAS genereren en laten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
Mja, dat zit wel iets lastiger in elkaar dan simpel instaleren en gaan, je moet een SQL server op de nas zetten, daar accounts op aanmaken. Die vervolgens in Kodi gooien. Kodi heeft er netjes een Wiki voor. Gebruik het hier thuis ook, een MariaSQL docker op mijn Unraid server, en daar diverse Kodi devices aangehangen, werkt perfect hier.

https://kodi.wiki/view/MySQL

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
Oei. Ik heb daar 0,0 ervaring mee, maar aan de andere kant ga ik ook een uitdaging niet uit de weg. Ik ga dat toch eens bekijken. :)
Mijn NAS is een QNAP, dus een docker daarop is ook een mogelijkheid. In feite heb ik ook nog een Unraid server draaien, dus daarop kan ik het in feite ook plaatsen.

Ik ga dat eens nader bekijken. Lijkt me interessant! Bedankt voor de info en link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:24
Zijn genoeg tutorials voor, en als je er echt niet uitkomt kan je hier ook vragen stellen natuurlijk ;)

Succes!

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06 23:35
Waar ik vooral tegenaan liep was dat je de user die je in advancedsettings.xml ook de juiste rechten moet geven op je database, read/write was bij mij niet genoeg, hij moet ook een DB aan kunnen maken. Duurde even voor ik dat door had, maar loopt al bijna 2 jaar stabiel.

Ik heb gewoon MariaDB in een docker container lopen.
Pagina: 1