Welk mobiel abonnement past bij mij en mijn verbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Met dit topic hoop ik een plek te bieden waar kan worden besproken welk mobiel abonnement het beste bij jou en je verbruik past. Dit wordt ook weleens gedaan in topics van specifieke providers maar is daar niet toegestaan. Natuurlik zijn er ook vergelijkingssites op internet maar die bevatten vaak niet alle aanbiedingen.
Ik hoop dat veel mensen in het telecom-topic hier aan mee willen doen. Dit is dus geen ervaringen-topic, want elke provider heeft dat al. Dit topic is puur gericht op de beste prijs voor jouw verbruik. Uiteraard verandert dit bijna voortdurend waardoor het een levendig topic kan blijven.
Post hier dus gerust je geplande verbruik en eisen aan je nieuwe abonnement dan vinden we hier de beste optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Hieronder een lijste van 1 augustus 2021 met wat volgens mij momenteel de goedkdoopste opties zijn bij specifieeke gebruikstypes.
Voor wie onbeperkt wil bellen en vrijwel geen data verbruikt heeft www.simpel.nl een mooie deal: neem het abonnement voor 2,50 met 250mb data, 50 belminuten en 500 smsjes en voeg daar voor 1,50 de onbeperkt bellen bundel aan toe. je betaalt nu 2 jaar lang elke maand maar 4 euro voor onbeperkt bellen met een fair use policy van 10.000 minuten.

Hoef je niet onbeperkt te bellen en gebruik je niet meer dan 15gb data per maand dan vind je op www.lmobisim.nl goedkope jaar en 2jaarbundels(nu met extra gratis maanden) en op www.lmobi-simonly.nl goedkope maandelijkse sim-only abonnementen.
Wil je alles onbeperkt en hecht je niet aan flitsend snel internet dan is www.budgetmobiel.nl wat je zoekt voor 20 euor per maand. ook hier geldt een fair use policy, 6.000 minuten per maand en gb per dag. Daarna kan je per sms elke keer gratis 1gb toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:18
Budgetmobiel is toch tergend traag tov andere unlimited providers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Oké ik zal wel aftrappen.

Per 1 sept ga ik in dienst bij een nieuwe werkgever. Hier wordt niets voor mij geregeld qua mobiele telefoon. Ik krijg 300€ als telefoonbudget en mag elke maand 40€ voor telefoonkosten declareren (en voor internet thuis 35€).

Zelf heb ik een privénummer van Tele2 16€:
  • 4GB (maar kan 'verlengen' naar 5GB)
  • Onbeperkt bellen & sms
  • Maandelijks opzegbaar
Ik wil een nummer voor mijn werk zodat ik dit gescheiden kan houden. De noodzaak voor twee telefoons zie ik niet echt, ik heb momenteel twee telefoons, maar naar ééntje lijkt mij wenselijker. Met mijn Pixel 5 heb ik voor het tweede nummer dus een eSIM nodig omdat Tele2 dit voor mijn privénummer niet aanbiedt.

Wat wil ik hebben voor mijn werkabonnement:
  • Heb eigenlijk geen data nodig
  • Onbeperkt bellen & sms
  • Maandelijks opzegbaar (wil niet vastzitten)
  • Betrouwbare provider (geen Lebera en consorten).
  • eSIM
Ik heb ook een VoIP nummer overwogen, immers kan ik hiermee ook een WhatsApp-profiel maken onder WhatsApp for Business en kan ik indien ik het juiste abonnement afsluit ook onbeperkt mee bellen, enkel vervalt SMS. Zeker gezien het ruime telefoonabonnementbudget lijkt mij dit meer rompslomp dan het oplevert.

Mijn longlist qua providers die aan mijn eisen voldoen zijn dan volgens mij:
  • KPN
  • T-Mobile
  • Vodafone
  • Simyo
Zijn er nog andere eSIM leveranciers in NL?
M.b.t. eventuele combikortingen ik heb thuis internet van Caiway.

Waar speelt er door mijn hoofd:
Ik wil voldoende data om een keer zonder internet te kunnen thuiswerken dit kan zowel op het privénummer als het werknummer, bewust het privénummer qua data omhoog gooien (onbeperkt bij Tele2 voor een meerprijs van 11€ is een optie).
Een ander netwerk voor mijn werknummer dan privé (zeer low prio).

Waar ik zo dan op uitkom met Pricewise is:Concreet: zijn er nog andere eSIM providers?
Zijn er nog compleet andere manieren om dit aan te pakken?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@jaer: Hangt er volledig van af {at je er mee wil. Budget mobiel voldoet prima voor youtube, netflix, spotify, tiktok en een beetje surfen volgens de meest voorkomende ervaringen. Wil je ook echt grote downloads doen dan is tele2 misschien een betere optie voor je.
@true:
Persoonlijk zou ik die pixel telefoon op marktplaats zetten en voor die 300 een mooie xiaomi of andere telefoon in die prijsklasse kopen met fyieke dualsim, dan ben je niet gebonden aan een provider die e-sim aanbiedt.
is, ook vooor je prive-abonnement een 2jarig contract echt een dealbreaker? Anders zou ik bij impel 5gb voor 10 euro per maand nemen, daar zit onbeperkt bellen en 500 sms bij. Simpel is tegenwoordig net als Tele2 100% eigendom van t-mobile dus de kwaliteit zal identiek zijn aan tele2. Als je dit afsluit vi acahbackxl krijg je 15 vna de 20 euro aansluitkosten terug.
Als je echt geen 2jarig abonnemet wil kna je voor 15 euro per maand bij budget mobiel(op het kpn netwerk) onbeperkt bellen, onbeperkt sms en 7gb data per maand krijgen. dit is maandelijks opzegbaar. Even voor jouw informatie: Lebara, Youfone en Budget mobile zijn light mvno's. Dit houdt in dat ze geen eigen apparatuur gebruiken voor het routeren van bel- of dataverkeer, de kwaiteit van deze providers is dus identiek aan de kwaliteit van kpn.
wat je dus ook kan doen is impel nemen voor prive, en budget mobiel voor je werk. Dan heb je toch wat data(7gb) voor tijdens een internetstoring vna thuis-internet, en zit je op 2 netwerken kpn en t-mobile.
Je kan het ook nog anders doen: budget mobile voor prive, en simpel voor }erk, zonder noemenswaardige data. dan neem je bij simpel voor 2,50 het abonnement met 500 smsje, 250mb en 50 belminutne en neem je daar de onbeperkt bundel voor 1,50 bij, dna kom je voor je werk-sim op euro uit e heb je onbepekrt bellen en 500 smjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

dicksterk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:20:
@true:
Persoonlijk zou ik die pixel telefoon op marktplaats zetten en voor die 300 een mooie xiaomi of andere telefoon in die prijsklasse kopen met fyieke dualsim, dan ben je niet gebonden aan een provider die e-sim aanbiedt.
Lol nooit, waarom zou ik in hemelsnaam een goede bijna nieuwe telefoon wegdoen voor een twijfelachtig Chineesmerk. Dit is overigens een volledige andere discussie en totaal niet relevant hier. De Pixel 5 blijft, er moet een eSIM komen.
is, ook vooor je prive-abonnement een 2jarig contract echt een dealbreaker?
Nee niet perse. Maar het aanbieden van maandelijks opzegbare abonnementen zegt in mijn ogen wat over de kwaliteit van de dienstverlener. Ze hebben genoeg vertrouwen in zichzelf om dit te kunnen bieden.
Anders zou ik bij impel 5gb voor 10 euro per maand nemen, daar zit onbeperkt bellen en 500 sms bij. Simpel is tegenwoordig net als Tele2 100% eigendom van t-mobile dus de kwaliteit zal identiek zijn aan tele2. Als je dit afsluit vi acahbackxl krijg je 15 vna de 20 euro aansluitkosten terug.
Ik zit deels in de telecomwereld een MVNO hoeft niet perse dezelfde kwaliteit te leveren en tevens is er meer dan enkel techniek wat het totaalplaatje van kwaliteit weergeeft.
Overigens is Simpel geen optie zonder eSIM.
Als je echt geen 2jarig abonnemet wil kna je voor 15 euro per maand bij budget mobiel(op het kpn netwerk) onbeperkt bellen, onbeperkt sms en 7gb data per maand krijgen. dit is maandelijks opzegbaar.
Biedt 'Budget Mobiel' een eSIM aan? Overigens: "Datasnelheid: Max. 5.0 Mbps down / 1.0 Mbps up" 'Budget Mobiel' is wat het zegt, budget en je krijgt waar je (niet) voor betaald. Hier kun je niet mee thuiswerken.
Even voor jouw informatie: Lebara, Youfone en Budget mobile zijn light mvno's. Dit houdt in dat ze geen eigen apparatuur gebruiken voor het routeren van bel- of dataverkeer, de kwaiteit van deze providers is dus identiek aan de kwaliteit van kpn.
Iets minder uit de hoogte had gemogen ;) ik weet wat MVNO's zijn.
wat je dus ook kan doen is impel nemen voor prive, en budget mobiel voor je werk. Dan heb je toch wat data(7gb) voor tijdens een internetstoring vna thuis-internet, en zit je op 2 netwerken kpn en t-mobile.
Je kan het ook nog anders doen: budget mobile voor prive, en simpel voor }erk, zonder noemenswaardige data. dan neem je bij simpel voor 2,50 het abonnement met 500 smsje, 250mb en 50 belminutne en neem je daar de onbeperkt bundel voor 1,50 bij, dna kom je voor je werk-sim op euro uit e heb je onbepekrt bellen en 500 smjes.
Geen optie omdat dit twee fysieke SIMs zouden zijn.

p.s. zet alsjeblieft je autocorrect aan, dit is amper te lezen.

Zoals ik er nu tegenaan kijk denk ik te kiezen voor een KPN eSIM met onbeperkt bellen & sms en onbeperkt data voor 35€ (binnen budget van werkgever) dan mijn privédata verlagen naar 1GB, dit scheelt 3€/mnd t.o.v. het huidige abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 01-08-2021 16:43 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sorry, maar dit gaan we niet doen. Aankoopadvies kan in een eigen, individueel topic. Opsomtopics zijn al snel onoverzichtelijk. Een eigen topic openen is gratis, dus doe dat vooral. Vergaarbakken zijn niet nodig :)

Ik doe deze dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.