Bezwaar maken tegen invoerrechten gift

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Ik heb van een kennis uit de VS iets kleins toegestuurd gekregen, maar nu moet ik eerst een bedrag aan invoerrechten/afhandelingskosten betalen. Omdat het een verrassing was weet ik niet precies wat (zou het uiteraard wel kunnen navragen), maar in ieder geval ver onder de €45.

Waarschijnlijk is het de fout van de afzender (incorrect ingevuld douaneformulier oid) dat ik nu kosten moet maken, maar met voldoende bewijs zou ik in theorie als ontvanger nog steeds bezwaar kunnen maken.

De belastingdienst legt echter alleen uit hoe je bezwaar maakt tegen invoerrechten in het geval van een commerciële bestelling: https://www.belastingdien...uitenland-wat-kan-ik-doen
Stuur bewijsstukken mee, in ieder geval een kopie van de internetorder en een kopie van het bewijs van betaling.
Beide heb ik uiteraard niet. Is er überhaupt bewijs achteraf dat afdoende is om te laten zien dat het daadwerkelijk een gift is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is je bestelling na 1 juli binnen gekomen? Want dan klopt het gewoon dat je BTW moet betalen. Zie ook Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU voor meer informatie.

Daarnaast moet je bezwaar aantekenen bij de vervoerder, gezien je daar betaald hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 31-07-2021 23:06 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
@Yorinn Hmm dat had ik inderdaad wel meegekregen maar zie nu pas dat de hele gift categorie is afgeschaft, dan zit er niks anders op dan gewoon betalen.