Prijsgeschiedenis weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De Gigabyte Aorus FI32U Zwart is recent toegevoegd aan de pricewatch, met twee webshops die het aanboden voor dezelfde prijs op de Pricewatch. De prijs was ook zichtbaar op de webshops zelf.

Gisteren of eergisteren hebben de webshops de prijzen verwijderd van de Pricewatch. Opvallend daarbij is dat de prijsgeschiedenis ook meteen weg is. (Weet niet heel zeker of de prijsgeschiedenis wel aanwezig was, maar de prijzen waren in ieder geval wel op de Pricewatch zichtbaar.)

Voor de pricewatch: Paradigit NUC Celeron is wel gewoon een prijsgeschiedenis zichtbaar, terwijl daar ook geen zichtbare prijzen meer voor zijn, omdat het product niet meer geleverd wordt.

Ik vroeg me af waarom er geen prijsgeschiedenis van is van de FI32U.
Kan het zijn dat webshops prijzen kunnen verwijderen onder het mom van "foutieve prijs", en daarmee informatie uit de prijsgeschiedenis kunnen verwijderen? Of stond de FI32U er te kort op (enkele dagen) om automatisch een prijsgeschiedenis te genereren?

Beste antwoord (via Cyb op 31-07-2021 23:52)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat dit raakvlakken heeft met dit topic;
[Bug][Pricewatch] Geen prijsverloop grafiek

Team anti-scalp - wauw..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat dit raakvlakken heeft met dit topic;
[Bug][Pricewatch] Geen prijsverloop grafiek

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Product is sinds 2 dagen beschikbaar, gok dat het daarmee te maken heeft + wat @5pë©ïàál_Tèkén aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
@corporalnl pricewatch: Gigabyte Aorus FI32U Zwart werd op 28 juli vermoedelijk door 1 of 2 webshops aangemaakt, onder Tweakers ID 21937262, ondanks dat er staat "Verkrijgbaar sinds: 29 juli 2021". Ik heb vervolgens die 28ste het product aangevuld met een lading specs, welke de volgende ochtend werden goedgekeurd. Opvallend was dat zelfs de product categorie ontbrak, toen ik de specs aanvulde, vandaar "unsorted" in één van de onderstaande urls:
https://tweakers.net/pricewatch/1728260/gigabyte-aorus-fi32u-zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/unsorted/21937262/gigabyte-aorus-fi32u.html

Wel lijkt er dus ook nog een andere pagina te zijn, onder Tweakers ID 1728260, waarnaar de eerder genoemde is samengevoegd.
Iets van gisteren (30 juli) zijn de prijzen (beiden €999) verwijderd, maar ontbreekt de prijsgeschiedenis.

Ter vergelijking, de pricewatch: Philips 559M1RYV/00 Zwart heeft een "verkrijgbaar sinds" van "28 juli 2021", heeft slechts één prijs, maar heeft wél een prijsgeschiedenis. Ook heeft de prijsgeschiedenis een resolutie van 1 dag, dus het zou niet aan het aantal dagen moeten liggen. Misschien dat het samenvoegen er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Cyb schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:53:
@corporalnl pricewatch: Gigabyte Aorus FI32U Zwart werd op 28 juli vermoedelijk door 1 of 2 webshops aangemaakt, onder Tweakers ID 21937262, ondanks dat er staat "Verkrijgbaar sinds: 29 juli 2021". Ik heb vervolgens die 28ste het product aangevuld met een lading specs, welke de volgende ochtend werden goedgekeurd. Opvallend was dat zelfs de product categorie ontbrak, toen ik de specs aanvulde, vandaar "unsorted" in één van de onderstaande urls:
https://tweakers.net/pricewatch/1728260/gigabyte-aorus-fi32u-zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/unsorted/21937262/gigabyte-aorus-fi32u.html

Wel lijkt er dus ook nog een andere pagina te zijn, onder Tweakers ID 1728260, waarnaar de eerder genoemde is samengevoegd.
Iets van gisteren (30 juli) zijn de prijzen (beiden €999) verwijderd, maar ontbreekt de prijsgeschiedenis.

Ter vergelijking, de pricewatch: Philips 559M1RYV/00 Zwart heeft een "verkrijgbaar sinds" van "28 juli 2021", heeft slechts één prijs, maar heeft wél een prijsgeschiedenis. Ook heeft de prijsgeschiedenis een resolutie van 1 dag, dus het zou niet aan het aantal dagen moeten liggen. Misschien dat het samenvoegen er iets mee te maken heeft?
Dan is het nog steeds wat @5pë©ïàál_Tèkén aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Zelfde probleem inderdaad. Dan is de oplossing: DaFeliX in "[Bug][Pricewatch] Geen prijsverloop grafiek"
Dus waarschijnlijk heeft de FI32U de 3de dag net niet gehaald om de 3de een minimaal vereiste datapunt voor de grafiek te maken.
Pagina: 1