Na de afgelopen keer een paar goede tips te hebben gekregen, wil ik een volgend systeem gaan bouwen. Dit keer voor mezelf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken om voor de Oculus heel specifieke VR ruimtes te maken. Hiervoor ga ik Blender en Unity inzetten, naast een hoop online tutorials. Let op, dit is puur als een hobby / zijspoortje / bezigheid 'omdat de vakantie toch niet door gaat'.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zal onder de €1000 moeten blijven, aangezien ik (nog) geen rekening heb gehouden met scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag: ik heb zowel SSD's en een M.2 NVME liggen, die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In deze build gaat het om de SFF, in combi met wat Blender en/of Unity vraagt. Voor Unity moet de GPU DX10, DX11 of DX12 ondersteunen, Blender is behoorlijk veeleisend, vandaar de grafische kaart die in de lijst staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case is het enige onderdeel dat vast staat. Gebruikersoog wil ook wat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als deze combinatie nog enigszins stil is, zou dit erg helpen.
Ga je overklokken?
Proest, welnee, daar ben ik te oud voor geworden.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand de lijst tot nu toe. Ik heb heel erg lang getwijfeld tussen een Ryzen 5 en een Ryzen 7; iets duurder, maar vervolgens kreeg ik bij pcpartpicker de melding dat sommige moederbordjes dan misschien nog niet optimaal werken. Derhalve voor de 5 gegaan, en het prijsverschil in de 32 Gb geheugen gestoken.
Is de combinatie CPU en bord redelijk?
En ook belangrijk, is deze combo geschikt voor het ontwikkelen met Unity? Als de grafische kaart overkill is... Welke dan? Let op, geld kan ik maar één keer uitgeven
Mijn lijst.
Thanks voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken om voor de Oculus heel specifieke VR ruimtes te maken. Hiervoor ga ik Blender en Unity inzetten, naast een hoop online tutorials. Let op, dit is puur als een hobby / zijspoortje / bezigheid 'omdat de vakantie toch niet door gaat'.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zal onder de €1000 moeten blijven, aangezien ik (nog) geen rekening heb gehouden met scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opslag: ik heb zowel SSD's en een M.2 NVME liggen, die ik kan hergebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In deze build gaat het om de SFF, in combi met wat Blender en/of Unity vraagt. Voor Unity moet de GPU DX10, DX11 of DX12 ondersteunen, Blender is behoorlijk veeleisend, vandaar de grafische kaart die in de lijst staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case is het enige onderdeel dat vast staat. Gebruikersoog wil ook wat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als deze combinatie nog enigszins stil is, zou dit erg helpen.
Ga je overklokken?
Proest, welnee, daar ben ik te oud voor geworden.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand de lijst tot nu toe. Ik heb heel erg lang getwijfeld tussen een Ryzen 5 en een Ryzen 7; iets duurder, maar vervolgens kreeg ik bij pcpartpicker de melding dat sommige moederbordjes dan misschien nog niet optimaal werken. Derhalve voor de 5 gegaan, en het prijsverschil in de 32 Gb geheugen gestoken.
Is de combinatie CPU en bord redelijk?
En ook belangrijk, is deze combo geschikt voor het ontwikkelen met Unity? Als de grafische kaart overkill is... Welke dan? Let op, geld kan ik maar één keer uitgeven
Mijn lijst.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Tray | € 175,72 | € 175,72 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B350-F Gaming | € 170,- | € 170,- |
1 | Videokaarten | Asus Cerberus-GTX1050TI-O4G | € 249,56 | € 249,56 |
1 | Behuizingen | Jonsbo T8 Rood | € 79,45 | € 79,45 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master MasterAir G200P | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 158,30 | € 158,30 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W CM | € 57,45 | € 57,45 |
Totaal | € 930,38 |
Thanks voor het meedenken!