Vraag

• Paulinja
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Hi ik zoek een nieuwe smartphone waar ik de aankomende tijd mee kan doen (3 jaar oid zou perfect zijn).

Ik zoek een?
Een smartphone die op android draait en een geruime tijd mee zal gaan.

Wat is je budget?
Ongeveer 500 euro. Minder mag altijd. Ik wil er ook een verzekering bij nemen omdat ik nog wel eens wat onhandig ben.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb het volgende lijstje aan punten die ik belangrijk vind;
- Mooie foto's maken
- Lange batterij duur
- Mooi scherm
- Waterdicht zou fijn zijn, maar is geen must

Wat heb je zelf al gevonden?
- Samsung fe20
- Oppo reno 4
- Samsung a52

ik was laatst in de winkel en toen raadde de verkoper mij het af om voor een Samsung te gaan ivm de prijs-kwaliteit verhouding.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet zo goed meer wat het beste waar voor je geld is en welke enige tijd mee gaat. Suggesties zijn ook welkom :D

heeeeeel erg bedankt alvast

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:11
Wat heb je nu?

Samsung biedt nu 4 jaar updates vanaf datum lancering nieuwe telefoon. Oppo 3 jaar. Dus de Oppo in je lijstje gaat niet je gewenste 3 jaar halen, beide Samsungs wel.

Prijs kwaliteit is altijd lastig. Xiaomi en Poco zijn merken die veel hardware voor weinig leveren, maar hun software en samenwerking met sommige providers is minder.
Samsung is wat duurder, maar werkt wel gewoon met zaken als VoLTE en VoWifi.

Ik zou de S20 FE nemen, de S serie krijgt maandelijks updates, de A serie kwartaal updates.

• Paulinja
swhnld schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 23:05:
Wat heb je nu?

Samsung biedt nu 4 jaar updates vanaf datum lancering nieuwe telefoon. Oppo 3 jaar. Dus de Oppo in je lijstje gaat niet je gewenste 3 jaar halen, beide Samsungs wel.

Prijs kwaliteit is altijd lastig. Xiaomi en Poco zijn merken die veel hardware voor weinig leveren, maar hun software en samenwerking met sommige providers is minder.
Samsung is wat duurder, maar werkt wel gewoon met zaken als VoLTE en VoWifi.

Ik zou de S20 FE nemen, de S serie krijgt maandelijks updates, de A serie kwartaal updates.
Super bedankt! Ik heb nu een note 9!

• swhnld
Paulinja schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Super bedankt! Ik heb nu een note 9!
Ik neem aan een Samsung Note 9, dus dan zou ik zeker de S20 FE nemen, die gaat nog 3 jaar zeker support krijgen.

P.S. er is ook een Xiaomi Redmi note 9, niet vergelijkbaar budget toestel met de premium Samsung Galaxy Note 9.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Waarom geen OnePlus? 3 jaar geleden ongeveer een 6T gekocht en die krijgt nog actief updates. Nu een 8T in gebruik. Bij standaard gebruik haal ik makkelijk 2+ dagen op beide toestellen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Paulinja
swhnld schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:15:
[...]

Ik neem aan een Samsung Note 9, dus dan zou ik zeker de S20 FE nemen, die gaat nog 3 jaar zeker support krijgen.

P.S. er is ook een Xiaomi Redmi note 9, niet vergelijkbaar budget toestel met de premium Samsung Galaxy Note 9.
Si klopt! En 3 jaar klinkt goed idd :)

• Paulinja
prutser001 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:30:
Waarom geen OnePlus? 3 jaar geleden ongeveer een 6T gekocht en die krijgt nog actief updates. Nu een 8T in gebruik. Bij standaard gebruik haal ik makkelijk 2+ dagen op beide toestellen.
Daar heb ik nog niet naar gekeken! Ga ik doen :)

• swhnld
prutser001 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:30:
Ik ben van een Samsung Note 8 naar een Oneplus Nord gegaan, hardware was prima, maar software had ik last van Bluetooth bugs, en spontane reboots, dus toch een S21 gekocht na 6 maanden en de Oneplus doorgeschoven. Voor de Note 8 had ik een Oneplus 3, en zelfde verhaal, binnen een jaar doorgeschoven. Ik blijf fan van de techniek en de alert slider, maar uiteindelijk met mijn leven heb ik de tijd er niet voor over, en moet de telefoon het gewoon doen, zeker op de carkit daar ik 2-4 uur per dag in de auto zit.

Daarbij, de recente Oneplus toestellen hebben ook bloatware zoals het Facebook Framework ingebouwd, krijgen nog maar eens per 2 maanden updates, gelimiteerd op 3 jaar vanaf release, software is zo ver aangepast dat ze trager zijn met Android versie upgrades dan de competitie, en Oneplus gaat nu hun OxygenOS software team met dat van ColorOS van Oppo en Realme samenvoegen (wat misschien wel positief gaat uitpakken, maar is een onzekerheid).
Kortom, iemand die gewend is aan de stabiliteit en functionaliteit van Samsung software zou ik geen Oneplus aanraden. Neemt niet weg dat er goede zaken zijn bij Oneplus, zeker als je met custom rom aan de slag wil, of andere Tweaks, is er zowel hier als op XDA een grote actieve community. Maar TS lijkt me niet tot die groep te behoren.
Pagina: 1