Na de 10e verjaardag van mijn huidige desktop is deze toe aan vervanging. Ik heb last van uitvallende harde schijven en niet alle games kunnen meer mee. Het is een slechte tijd om te kopen maar het begint nu eerder noodzaak te worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, lightroom (incidenteel), gamen (Cities Skylines, BF2042)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max incl videokaart ligt rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik schaf de randapparatuur later aan. Mocht een videokaart nu nog niet haalbaar zijn dan kan ik mijn GTX960 meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie systeem hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil op 1440p kunnen gamen met een acceptabel fps (100+)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel wat ik op dit moment moet doen qua videokaart: 6800XT via V&A kopen? Lees dat er redelijk wat fouten bij de AMD-kaarten naar voren komt. Kan gevoel zijn dat ik me hierop focus. Of volstaat een 3070ti bijvoorbeeld? beiden zijn onder de 1000 verkrijgbaar.
Tevens heb ik gekozen voor een 5800x. Deze is nu wat duurder, maar ik heb nu 10 jaar met een i5 2500k gedaan, wanneer ik nu een cpu koop die iets overkill is dan kan ik er denk ik langer mee doen. Is de koeler voldoende gezien de temperaturen die een 5800k kan behalen?
Eventuele tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, lightroom (incidenteel), gamen (Cities Skylines, BF2042)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max incl videokaart ligt rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik schaf de randapparatuur later aan. Mocht een videokaart nu nog niet haalbaar zijn dan kan ik mijn GTX960 meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie systeem hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil op 1440p kunnen gamen met een acceptabel fps (100+)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel wat ik op dit moment moet doen qua videokaart: 6800XT via V&A kopen? Lees dat er redelijk wat fouten bij de AMD-kaarten naar voren komt. Kan gevoel zijn dat ik me hierop focus. Of volstaat een 3070ti bijvoorbeeld? beiden zijn onder de 1000 verkrijgbaar.
Tevens heb ik gekozen voor een 5800x. Deze is nu wat duurder, maar ik heb nu 10 jaar met een i5 2500k gedaan, wanneer ik nu een cpu koop die iets overkill is dan kan ik er denk ik langer mee doen. Is de koeler voldoende gezien de temperaturen die een 5800k kan behalen?
Eventuele tips zijn welkom!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 409,- | € 409,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Rood) | € 36,35 | € 36,35 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B | € 192,89 | € 192,89 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 1.056,04 |