Ik zoek een?
Ik zoek een upgrade voor mijn oude gaming pc, graag zou ik een nieuwe cpu willen met daarbij de nodige ram, moederbord en een cpu koeler (Ik zat ook te denken aan een voeding en een kast, maar ik heb rekening te houden met een bepaald budget van rond de 400-500 euro)
Wat is je budget?
Privé omstandigheden zijn niet zo best, dus het budget is rond de 400-500 euro, iets meer mag ook als het de prestaties waard zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een oude i5 systeem en ben al jaren fan van de Ryzen reeks van AMD, ik heb vorig jaar een R5 3600 gehad (bleek kapot te zijn, veel gedoe uiteindelijk alles teruggestuurd) en dat liep wel vlotjes, vandaar dat ik deze processor weer gekozen heb, ik overweeg ook een R7 3700X voor in de toekomst maar idk)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dit als pc en dit als (voorlopig) wensenlijstje
En dit is mijn wensenlijstje:
De reden waarom ik mijn CPU wil vervangen is omdat ik de laatste jaren veelal merk dat games niet soepel lopen en sinds een aantal maanden mijn GTA regelmatig crashed/vast loopt, Minecraft gaat ook lastiger gezien ik hoge instellingen speel, andere games die ik wellicht in de toekomst wil gaan spelen en het feit dat ik wellicht een nieuwe GPU aan wil schaffen als de prijzen weer een beetje normaal zijn (waar ik dus ook om bottleneck te voorkomen een cpu upgrade noodzakelijk is) De meeste onderdelen uit mijn pc zijn al ruim 5-7 jaar oud, ik zat er aan te denken om ook een nieuwe voeding aan te schaffen maar ik heb daar niet veel aan met alleen een nieuwe cpu dus ik wil daar mee wachten tot ik een nieuwe gpu aan ga schaffen
Na jaren deze corsair kast te hebben wil ik ook kijken naar eventueel een nieuwe ATX tower case met een window er in, zou ik daar mee wachten in de toekomst of hem in dit lijstje meenemen? Ik heb niet echt een idee, het gaat hier om deze kast: Fractal Design Meshify 2 Compact Gray TG Light Tint
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en goed advies kunnen geven over eventueel upgraden en mijn toekomstige pc
Ik zoek een upgrade voor mijn oude gaming pc, graag zou ik een nieuwe cpu willen met daarbij de nodige ram, moederbord en een cpu koeler (Ik zat ook te denken aan een voeding en een kast, maar ik heb rekening te houden met een bepaald budget van rond de 400-500 euro)
Wat is je budget?
Privé omstandigheden zijn niet zo best, dus het budget is rond de 400-500 euro, iets meer mag ook als het de prestaties waard zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een oude i5 systeem en ben al jaren fan van de Ryzen reeks van AMD, ik heb vorig jaar een R5 3600 gehad (bleek kapot te zijn, veel gedoe uiteindelijk alles teruggestuurd) en dat liep wel vlotjes, vandaar dat ik deze processor weer gekozen heb, ik overweeg ook een R7 3700X voor in de toekomst maar idk)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dit als pc en dit als (voorlopig) wensenlijstje
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI B85M Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 60,28 | € 60,28 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 350D Window | € 238,99 | € 238,99 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2KIT51264BA1339 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 445,67 | ||
En dit is mijn wensenlijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 197,90 | € 197,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,51 | € 37,51 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2C3600C20 | € 89,90 | € 89,90 |
| Totaal | € 411,30 | |||
De reden waarom ik mijn CPU wil vervangen is omdat ik de laatste jaren veelal merk dat games niet soepel lopen en sinds een aantal maanden mijn GTA regelmatig crashed/vast loopt, Minecraft gaat ook lastiger gezien ik hoge instellingen speel, andere games die ik wellicht in de toekomst wil gaan spelen en het feit dat ik wellicht een nieuwe GPU aan wil schaffen als de prijzen weer een beetje normaal zijn (waar ik dus ook om bottleneck te voorkomen een cpu upgrade noodzakelijk is) De meeste onderdelen uit mijn pc zijn al ruim 5-7 jaar oud, ik zat er aan te denken om ook een nieuwe voeding aan te schaffen maar ik heb daar niet veel aan met alleen een nieuwe cpu dus ik wil daar mee wachten tot ik een nieuwe gpu aan ga schaffen
Na jaren deze corsair kast te hebben wil ik ook kijken naar eventueel een nieuwe ATX tower case met een window er in, zou ik daar mee wachten in de toekomst of hem in dit lijstje meenemen? Ik heb niet echt een idee, het gaat hier om deze kast: Fractal Design Meshify 2 Compact Gray TG Light Tint
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en goed advies kunnen geven over eventueel upgraden en mijn toekomstige pc
[ Voor 4% gewijzigd door Daantje19 op 31-07-2021 20:18 ]
Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?