Opstart en USB problemen PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerivdm
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-08 19:51
Hallo allemaal,

In oktober 2019 heb ik een gaming PC gebouwd. De PC heeft altijd goed gewerkt, en nooit problemen mee gehad. Tot voor kort, toen opeens de PC niet goed meer opstartte. Het punt is dat het lampje, de fans en alles wel aan gaan, maar er komt geen videosignaal binnen, en het toetsenbord e.d. doen het ook niet. Hij blijft niet hangen in een soort loop of iets dergelijks, maar moet wel via de aan/uit knop weer uitgeschakeld worden om opnieuw te kunnen opstarten. Meestal lukt dit na een aantal pogingen wel, maar het hoort natuurlijk niet zo te gaan.

Daarnaast doen alle USB (front en moederbord) het niet. Via een PCIe usb kaart doet alles het gelukkig wel.

Gelukkig heb ik zelf wel redelijke kennis van PC's dat ik in ieder geval wat troubleshooting heb kunnen doen voor al deze problemen. Na een hoop gedoe daarmee, heb ik besloten de PC uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Ook daarna zorgde dit voor dezelfde problemen.

Misschien dat iemand dit probleem herkend, zelf ervaart of een oplossing weet, ik hoor het heel graag!

Specs:
i5 9600K (OC@4.7 GHz)
1660 Ti (6GB)
32 GB DDR4 3200MHz RAM
Windows SSD: 128 Toshiba SATA 6 M.2
Adata SX6000 512 GB NvMe
2x 480GB Crucial BX500's
2TB Seagate HDD
Corsair CX650 voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Lijkt in eerste instantie op een brak moederbord. daarover gesproken; welk moederbord heb je eigenlijk?

Haal eerst de OC eens van de cpu!

Heb je getest zonder videokaart in het systeem en de monitor aangesloten op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerivdm
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-08 19:51
@Uszka Ah ja, bijna alles erbij gezet, behalve het moederbord. Mijn moederbord is een Asus Prime Z370 Prime A-II.

De OC heb ik al eens van de CPU gehaald, en ook opstarten zonder GPU mochten beiden niet helpen. In beide gevallen deed de pc na meerder malen proberen op te starten het wel.