Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 17:05
Mijn vraag:
Ik heb een Asus ZenPad met Android 6.1. (in principe geen android telefoon, maar toch bijna hetzelfde...) Waar ik al een aantal jaar geen update meer voor krijg. De zenpad werkt eigenlijk prima. Ik hoef geen nieuwe Android, maar het is wel jammer dat de security patch niet wordt uitgevoerd. Is dat eigenlijk veilig? Ik denk van niet...

Is het nuttig/veilig om de tablet te voorzien van een ander OS, of is dat per definitie niet veilig omdat je je apparaat dat eigenlijk root? Is er een manier om je security patch handmatig te updaten?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
ZenPad z380kl met Android 6.1 (Asus variant, dus mogelijk ZenUI o.i.d.)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
lineage os gevonden, niet geprobeerd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

lineage os is daar perfect voor inderdaad. Gebruik ik hier ook op mijn eigen telefoon en die van mijn vriendin. In beide gevallen 5-6 jaar oude telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je geen officiële updates meer krijgt ben je toch aangewezen op custom roms. Dat is opzich vrij gangbaar.

Het is uiteraard niet zo veilig als officiële updates, maar je had zelf Lineage OS al gevonden, wat goed bekendstaat. Lijkt me dus prima om dat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
de Peer schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:40:
lineage os is daar perfect voor inderdaad. Gebruik ik hier ook op mijn eigen telefoon en die van mijn vriendin. In beide gevallen 5-6 jaar oude telefoons.
Bedankt! Ik vermoedde al zoiets.

Weet je toevallig hoe 'veilig' lineageOS is ten opzichte van een officiële, maar niet ondersteunde OS?

Zou je je bank-app erop zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Cageman1984 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Bedankt! Ik vermoedde al zoiets.

Weet je toevallig hoe 'veilig' lineageOS is ten opzichte van een officiële, maar niet ondersteunde OS?

Zou je je bank-app erop zetten?
Lijkt mij een stuk veiliger dan een niet-bijgewerkte officiele ROM. Ik doe er inderdaad gewoon alles mee (heb alleen die 6 jaar oude telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
RoD schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:42:
Als je geen officiële updates meer krijgt ben je toch aangewezen op custom roms. Dat is opzich vrij gangbaar.

Het is uiteraard niet zo veilig als officiële updates, maar je had zelf Lineage OS al gevonden, wat goed bekendstaat. Lijkt me dus prima om dat te proberen.
Oké, ga ik dat doen. Is er nog een specifieke versie of build van lineageOS die je moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
Wat raden jullie aan voor een Asus Zenfone max pro M2? LineageOS of Pixel experience? Of iets anders?
Pagina: 1