Toevoegen Betaalverzoek als betaalmethode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een beetje wat de titel al zegt: kan in V&A de optie 'betaalverzoek' worden toegevoegd in het lijstje met betaalvoorkeuren?

Momenteel valt een betaalverzoek een beetje tussen wal en schip met opties als Contant, Bank vooraf en Bank achteraf.

Zeker gezien het betalen via een betaalverzoek zo onderhand (naar mijn (N=1) ervaring over de afgelopen 2 jaar) de standaard is geworden, en sommigen dit als enige betaalwijze accepteren bij ophalen lijkt het me een nuttige optie om toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:49
Valt dit niet onder de noemer “Bank vooraf”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
In mijn beleving is dat voorafgaand aan de transactie, en niet tijdens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Marco1994 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 11:55:
Valt dit niet onder de noemer “Bank vooraf”?
Als het betaalverzoek vooraf is, zou je dat zo kunnen zien. Maar ik doe vrijwel al m'n tweedehands verkoopjes ook ter plekke via betaalverzoek, en dat vind ik toch wel wat anders dan 'Bank vooraf' :)

Ik vind het een goed idee van @spone, bank = zelf handmatig geld overmaken, terwijl een betaalverzoek veel makkelijker is. (Wel mooi overigens dat Bitcoin al wel als betaalmethode erbij staat, maar betaalverzoek nog niet :P)

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 31-07-2021 12:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:49
Kan wellicht op de plek van rembours, dat wordt niet meer aangeboden (dacht ik tenminste)? Verder schaarde ik het betaalverzoek meestal gewoon bij bank (vooraf dan wel achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Dagion schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:27:
Kan wellicht op de plek van rembours, dat wordt niet meer aangeboden (dacht ik tenminste)? Verder schaarde ik het betaalverzoek meestal gewoon bij bank (vooraf dan wel achteraf).
Rembours bestaat nog wel, maar is ondertussen redelijk achterhaald. Je moet er ook specifiek om vragen en de meeste PostNL servicepunt medewerkers zullen je aankijken alsof ze water zien branden.

Ik doe het verder ook zoals jij, maar helemaal correct is dat niet trouwens. Ik krijg dan ook vaak de vraag of een tikkie of betaalverzoek mogelijk is, mensen snappen het met bank vooraf niet of lezen het inderdaad zoals het er staat: vooraf geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:24
Sinds PSD2 ontvang je toch direct het geld op de rekening bij overschrijven. Waar dat vroeger nog 1 werkdag duurde. Ik vind het ook meer onder bank vooraf horen. En een betaverzoek kan je ook als directe bankoverschrijving zien. Dit kan je vooraf afspreken hoe je wilt betalen. Als er in een advertentie staat bank vooraf, maar ik wil graag via een betaverzoek betalen, dan is dat vast te regelen met de verkoper.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
OneTimer schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:17:
Sinds PSD2 ontvang je toch direct het geld op de rekening bij overschrijven. Waar dat vroeger nog 1 werkdag duurde. Ik vind het ook meer onder bank vooraf horen. En een betaverzoek kan je ook als directe bankoverschrijving zien. Dit kan je vooraf afspreken hoe je wilt betalen. Als er in een advertentie staat bank vooraf, maar ik wil graag via een betaverzoek betalen, dan is dat vast te regelen met de verkoper.
Echt, waarom ben je aan beargumenteren om dit verzoek niet te doen? Het lijkt mij geen gigantisch groot verzoek, terwijl het wel veel vragen (en dus frustratie) kan voorkomen, en gewoonweg duidelijker is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:24
Ik geef alleen een tegenargument. Of het goed of slecht is mag iedereen zelf bepalen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Even voor de duidelijkheid; je doelt hier op een betaalverzoek tijdens het ophalen / ter plaatse? Dus min of meer gelijk aan hoe er doorgaans ook contant wordt betaald?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Klopt. Dus het proces van betalen bij overhandiging van het product ter plaatse. Waar er dus een onderscheid is tussen contant (betalen met muntjes/briefjes) en het doen van een betaling/overschrijving via een QR-code, betaallink of Tikkie ('betaalverzoek').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dank voor de uitleg. Ik verplaats het topic naar Mooie Features als feature request.

@spone
@jelle.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 04-09-2021 12:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:53

ikloon

Product Owner
Het toevoegen van betaalverzoek lijkt me een goede verbetering. Ik heb er een ticket voor gemaakt.

Rembours wordt zeker nog aangegeven/gebruikt als methode. :)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:53

ikloon

Product Owner
Deze verbetering staat inmiddels live. Je kunt nu bij het maken van een advertentie 'betaalverzoek' aanvinken als optie. Dit wordt dan ook als betaalmethode getoond bij de advertentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20RS8Gx6mfMuFDTDUA0g33mqO9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y05rFU2ptBRgIjbDPgRPMJaO.png?f=user_large

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Cool, thanks voor de update!
Pagina: 1