Vraag

• johandk
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik ben nu een Logitech MX Keys aan het testen, maar ik stoor me een beetje aan de nutteloze toets naast de linker shift, waardoor deze kleiner is en blind typen iets moeilijker gaat.
Wanneer ik op de Logitech website kijk naar dit toetsenbord zie ik een grote shift toets aan de linker kant, maar wanneer ik zeg dat ik hem wil kopen krijg ik alleen de varianten met een kleine shift.
Waarom zit die toets er eigenlijk? De symbolen "|" en "\" zijn al ergens anders aanwezig op dit toetsenbord

Op dit moment heb ik geen zin om hem zelf aan te schaffen om die reden. Weet iemand of het een nieuw model is? Kan ik er op wachten? Is er een gelijkwaardig alternatief die verder net zo lekker typt, er goed uit ziet, maar dan zonder overbodige toetsen?
...

Op dit moment ben ik een Logitech Craft aan het testen (kleine shift)
...

Ik heb gegoogeld, maar kan hier niet veel informatie over vinden.
...

Beste antwoord (via johandk op 02-08-2021 09:25)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:06
johandk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:52:
Bedankt voor het antwoord.
Nu blijft de volgende vraag over: is er een gelijkwaardig alternatief? Want los van dat ik vaak mis grijp voor de shift typt hij supper fijn!
Voor een alternatief zal je op zoek moeten gaan en zoekwoorden gebruiken zoals "horizontale shift" of "US internationaal".
Hier is nog wat info:
https://www.iused.nl/cont...derlands-en-US-int-qwerty

Een andere oplossing zou kunnen zijn om je toetsenbord te modificeren. Je kan die nutteloze toets naast de shift weghalen en de shiftknop verbreden door er een stukje aan te lijmen.
Misschien heb je nog een kapot toetsenbord om eerst wat te experimenteren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

• JukeboxBill
Het toetsenbord met de brede shift op de Logitech site is een US model zonder € teken, deze dus:
https://tweakers.net/pric...euro-teken/specificaties/
Als je die percee wil hebben, zou je eens kunnen kijken op eBay of Amazon.

• johandk
Nu blijft de volgende vraag over: is er een gelijkwaardig alternatief? Want los van dat ik vaak mis grijp voor de shift typt hij supper fijn!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
johandk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:52:
Voor een alternatief zal je op zoek moeten gaan en zoekwoorden gebruiken zoals "horizontale shift" of "US internationaal".
Hier is nog wat info:
https://www.iused.nl/cont...derlands-en-US-int-qwerty

Een andere oplossing zou kunnen zijn om je toetsenbord te modificeren. Je kan die nutteloze toets naast de shift weghalen en de shiftknop verbreden door er een stukje aan te lijmen.
Misschien heb je nog een kapot toetsenbord om eerst wat te experimenteren.

• johandk
Bedankt voor de antwoorden Jukebox

• Ruud12345
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 28-08 18:29

• Ruud12345
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 28-08 18:29
Dat is het toevoegen van de foto’s heeft deze website de tekst verwijderd, maar zoals op de foto is te zien had ik via Amazon wel het toetsenbord met grote linker shift besteld maar helaas gekregen zoals op de foto te zien is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee