Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johandk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik ben nu een Logitech MX Keys aan het testen, maar ik stoor me een beetje aan de nutteloze toets naast de linker shift, waardoor deze kleiner is en blind typen iets moeilijker gaat.
Wanneer ik op de Logitech website kijk naar dit toetsenbord zie ik een grote shift toets aan de linker kant, maar wanneer ik zeg dat ik hem wil kopen krijg ik alleen de varianten met een kleine shift.
Waarom zit die toets er eigenlijk? De symbolen "|" en "\" zijn al ergens anders aanwezig op dit toetsenbord

Op dit moment heb ik geen zin om hem zelf aan te schaffen om die reden. Weet iemand of het een nieuw model is? Kan ik er op wachten? Is er een gelijkwaardig alternatief die verder net zo lekker typt, er goed uit ziet, maar dan zonder overbodige toetsen?
...

Op dit moment ben ik een Logitech Craft aan het testen (kleine shift)
...

Ik heb gegoogeld, maar kan hier niet veel informatie over vinden.
...

Beste antwoord (via johandk op 02-08-2021 09:25)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22
johandk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:52:
Bedankt voor het antwoord.
Nu blijft de volgende vraag over: is er een gelijkwaardig alternatief? Want los van dat ik vaak mis grijp voor de shift typt hij supper fijn!
Voor een alternatief zal je op zoek moeten gaan en zoekwoorden gebruiken zoals "horizontale shift" of "US internationaal".
Hier is nog wat info:
https://www.iused.nl/cont...derlands-en-US-int-qwerty

Een andere oplossing zou kunnen zijn om je toetsenbord te modificeren. Je kan die nutteloze toets naast de shift weghalen en de shiftknop verbreden door er een stukje aan te lijmen.
Misschien heb je nog een kapot toetsenbord om eerst wat te experimenteren.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Het toetsenbord met de brede shift op de Logitech site is een US model zonder € teken, deze dus:
https://tweakers.net/pric...euro-teken/specificaties/
Als je die percee wil hebben, zou je eens kunnen kijken op eBay of Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johandk
Nu blijft de volgende vraag over: is er een gelijkwaardig alternatief? Want los van dat ik vaak mis grijp voor de shift typt hij supper fijn!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
johandk schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 09:52:
Voor een alternatief zal je op zoek moeten gaan en zoekwoorden gebruiken zoals "horizontale shift" of "US internationaal".
Hier is nog wat info:
https://www.iused.nl/cont...derlands-en-US-int-qwerty

Een andere oplossing zou kunnen zijn om je toetsenbord te modificeren. Je kan die nutteloze toets naast de shift weghalen en de shiftknop verbreden door er een stukje aan te lijmen.
Misschien heb je nog een kapot toetsenbord om eerst wat te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johandk
Bedankt voor de antwoorden Jukebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcDG5X2INUxKkDAafiJh4tBun6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKI5GhmKlIN1C3s7w5BibMDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoxETQ7QMY9HuY5IyodhbluOlQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hI4AOjXN29OmBHcsZPGXV0JV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GihN4mTS3zR4ykrZ1_LT3CkuPIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nh8KorKKawM9pt5NK2lnTNwh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Dat is het toevoegen van de foto’s heeft deze website de tekst verwijderd, maar zoals op de foto is te zien had ik via Amazon wel het toetsenbord met grote linker shift besteld maar helaas gekregen zoals op de foto te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik kom hier terecht omdat ik met hetzelfde zit. Ook ik ben blindtyper en erger me aan die korte shift links.

Inmiddels heb ik wel uitgevonden dat de indeling die je bedoelt de ANSI indeling heet; American National Standards Institute. Die heeft links en rechts dezelfde maat shifttoets en boven de rechter shift zit een lange (dus geen hoge) entertoets.

Het lijkt erop dat je voor ANSI toetsenborden in de VS moet zijn. Ik ben nu op zoek naar de MX keys Mini for Mac met Logitech part number 920-010389.

Ik zal maar eens op Amazon kijken. Het wordt dus heel goed opletten dat ik exact DAT toetsenbord krijg en nix anders!

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:46
Hippe Lip schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:57:
Ik kom hier terecht omdat ik met hetzelfde zit. Ook ik ben blindtyper en erger me aan die korte shift links.

Inmiddels heb ik wel uitgevonden dat de indeling die je bedoelt de ANSI indeling heet; American National Standards Institute. Die heeft links en rechts dezelfde maat shifttoets en boven de rechter shift zit een lange (dus geen hoge) entertoets.

Het lijkt erop dat je voor ANSI toetsenborden in de VS moet zijn. Ik ben nu op zoek naar de MX keys Mini for Mac met Logitech part number 920-010389.

Ik zal maar eens op Amazon kijken. Het wordt dus heel goed opletten dat ik exact DAT toetsenbord krijg en nix anders!
Ik heb mijn exemplaar van eBay, zijn zowel tweedehands als nieuwe exemplaren vaak te vinden. Een goede verkoper heeft het juiste artikelnummer erbij staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul Hewson op 12-11-2021 01:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 22:26
Ik heb dit zelf een paar jaar geleden uitgeplozen toen ik een Bluetooth-plank van Logitech kocht. De crux zit hem in het verschil tussen een ISO- en ANSI-toetsenbord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rr0fRAjdIFishWekMd35plnML9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yuN7U4HJMNviEeDdu5ZjgT7a.png?f=user_large

(plaatje van https://switchandclick.com/ansi-vs-iso-layout/)

ISO is wat Logitech doorgaans in Europa verkoopt. Dit komt omdat sommige toetsenbordlayouts (bijv. UK layout) daadwerkelijk de extra toets gebruiken, en je dan dus met een ANSI-toetsenbord een toets tekort zou komen. Omdat wij in Nederland doorgaans de US International layout gebruiken is deze extra toets inderdaad behoorlijk nutteloos (is een kopie van de toets naast Enter).

Ik heb destijds gewoon de reguliere ISO-variant gekocht en switch regelmatig tussen die en de ANSI-plank op mijn laptop. Ik merk zelf het verschil niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Interessant detail is trouwens dat je op een Mac doorgaans de Mac-specifieke Nederlandse layout gebruikt, en in die layout worden wel alle toetsen gebruikt. Dus met een ANSI-toetsenbord kom je op een Mac een toets tekort, behalve als je switcht naar de US layout.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor anderen, denk eraan dat dit toetsenbord geen dedicated knop heeft voor VK_APPS.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Lrrr schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 05:46:
Ik heb dit zelf een paar jaar geleden uitgeplozen toen ik een Bluetooth-plank van Logitech kocht. De crux zit hem in het verschil tussen een ISO- en ANSI-toetsenbord:

[Afbeelding]

(plaatje van https://switchandclick.com/ansi-vs-iso-layout/)
Ja, dit plaatje laat zien wat ik beschreef: ISO heeft een ‘staande’ entertoets, ANSI een liggende. ISO heeft links een korte shifttoets plus extra toets, ANSI een lange shifttoets. Het onderscheid is eenvoudig en snel te zien als je het eenmaal doorhebt.
Interessant detail is trouwens dat je op een Mac doorgaans de Mac-specifieke Nederlandse layout gebruikt, en in die layout worden wel alle toetsen gebruikt. Dus met een ANSI-toetsenbord kom je op een Mac een toets tekort, behalve als je switcht naar de US layout.
Eh, ik ben Macgebruiker met ANSI-toetsenbord, maar ben me er niet van bewust dat ik ergens een toets tekort kom. Wat (welke toets) mis ik dan?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Snake schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 05:56:
Voor anderen, denk eraan dat dit toetsenbord geen dedicated knop heeft voor VK_APPS.
Huh?
Wasda?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Hippe Lip schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 23:35:
[...]

Eh, ik ben Macgebruiker met ANSI-toetsenbord, maar ben me er niet van bewust dat ik ergens een toets tekort kom. Wat (welke toets) mis ik dan?
Als je de Nederlandse layout gebruikt op je Mac, mis je als het goed is de ` / ~ toets.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0810/3669/files/dutch-mac-keyboard-layout-keyshorts_1024x1024.png?v=1553694793

Als je de US layout gebruikt zit deze juist links naast de 1, en heb je dus de toets die daar zit niet.

...maar het kan ook dat macOS een of andere slimme logica ingebouwd heeft waardoor hij kan detecteren wat voor fysiek toetsenbord je hebt, en het dan daarop aanpast. Dat zou ik eigenlijk niet weten...

[ Voor 14% gewijzigd door Lrrr op 13-11-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Lrrr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:59:
Als je de Nederlandse layout gebruikt […]

Als je de US layout gebruikt […]
Het blijft een hardnekkige spraakverwarring. Waar jij het over hebt gaat over de opdruk van de toetsen. Die zijn US, Nederlands of wat dan ook.

Waar ik het steeds over heb, en jij ook als je het hebt over één toets minder, gaat over ISO of ANSI.
Je hebt het over ‘de US layout’, maar die bestaat niet. Er is een US International layout en die heeft de ISO-indeling en er is een US English layout en die heeft de ANSI-indeling met één toets minder.

Het plaatje dat je laat zien is van een ISO-indeling. Die heeft rechts een staande entertoets en links een korte shifttoets plus een extra toets tussen de Z en de shifttoets.
De ANSI-indeling heeft rechts een liggende (horizontale) entertoets en links een lange shifttoets die even lang is als de rechter shifttoets. Dat is vooral voor blindtypers belangrijk/fijn, omdat die er anders vaak naast zitten, op die extra toets. Dat zijn twee vrij essentiële verschillen tussen die twee indelingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hippe Lip op 13-11-2021 23:05 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Hippe Lip schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:01:
[...]

Het blijft een hardnekkige spraakverwarring. Waar jij het over hebt gaat over de opdruk van de toetsen. Die zijn US, Nederlands of wat dan ook.

Waar ik het steeds over heb, en jij ook als je het hebt over één toets minder, gaat over ISO of ANSI.
Je hebt het over ‘de US layout’, maar die bestaat niet. Er is een US International layout en die heeft de ISO-indeling en er is een US English layout en die heeft de ANSI-indeling met één toets minder.
Ik heb het over de toetsenbordlayout die je in je OS (dus softwarematig) instelt. Hier heb je zeker wel de keuze uit US en US International (Mac: US, International English en Nederlands). Normaliter komt de layout die je uitkiest inderdaad overeen met de opdruk van je fysieke toetsenbord, maar dat is niet verplicht (wel handig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dY4v25blXl7Xtmot0scR4INZizs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gjOwH9T9bL8eAV7i00Oyiae0.png?f=user_large

Je kan dus prima een ANSI-toetsenbord hebben maar toch de US International of Mac-Nederlandse layout instellen, of juist een ISO-toetsenbord hebben en de US layout instellen.

Je kan ook bijv. een toetsenbord in Nederland kopen (dus US International opdruk) en in je OS de UK layout instellen. Dat is vrij onhandig, want dan zitten alle symbolen op een andere plek dan op je fysieke toetsen staat. Maar het kán wel.

edit: Dat plaatje heb ik trouwens van deze pagina, daar kan je alle (Mac) layouts zien die de wereld rijk is. Die kan je allemaal instellen als je dat wilt, ongeacht de opdruk van je fysieke toetsenbord.

[ Voor 8% gewijzigd door Lrrr op 13-11-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Lrrr schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:18:
Je kan dus prima een ANSI-toetsenbord hebben maar toch de US International […] instellen.
Huh? Wat gebeurt er dan als je op die extra toets links van de Z drukt?
Je kan ook bijv. een toetsenbord in Nederland kopen (dus US International opdruk) en in je OS de UK layout instellen. Dat is vrij onhandig, want dan zitten alle symbolen op een andere plek dan op je fysieke toetsen staat. Maar het kán wel.
Ja, das niet handig…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Volgens mij ging het hier om een vraag over de fysieke indeling van een toetsenbord met een brede rechter shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JukeboxBill schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:44:
Volgens mij ging het hier om een vraag over de fysieke indeling van een toetsenbord met een brede rechter shift.
Die indruk heb ik ook. In die context lijkt het niet vreemd om de verschillen tussen de twee (ISO en ANSI) toetsenborden te bespreken om goed duidelijk te maken waar je het over hebt.
Toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je kunt ze halen door te importeren op eBay (reken op 150 euro plus) of zoals ik geluk te hebben op MP. Mijn 1,5 jaar oude MX Keys verkocht en deze unit ervoor teruggekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjU_tRIXxSYH1OZ5AZM6kLRyFnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0msRJuAlUeABYiRvU5xt2Rar.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vanmorgen heb ik een ANSI-versie van het Logitech MX Mini keyboard besteld via https://www.ubuy.co.nl/en/ Dat was de enige site waar ik enige zekerheid kreeg dat ik ook daadwerkelijk een ANSI-toetsenbord zou krijgen.

Omdat ook hier, net als op veel websites waar je dit toetsenbord kan bestellen, niet vermeld werd of je nou de ISO- of de ANSI-versie krijgt, ben ik eerst daarover gaan corresponderen. Daar kreeg ik de schriftelijke garantie dat ik een ANSI-versie zou krijgen. De spullen worden uit de VS naar NL verzonden en komen dan naar je toe. Met die uitleg kan ik me dan goed voorstellen dat ik dan ook een ANSI toetsenbord krijg.

Dat toetsenbord werd daar aangeboden voor een prijs van 111 euro, maar vreemd genoeg zie ik het nu niet meer voor die prijs op de site maar is het duurder. Tijdens de bestelling kwam verrassing 1: de verzendkosten. Die waren bijna 40 euro. Tja, je wil wat afwijkends en het moet uit de VS komen, dus dan moet je daarvoor maar betalen, dacht ik.

Tweede verrassing kwam bij de bevestiging van de order: er is geen Nederlandse BTW berekend. Die zal ik dus bij aankomst hier alsnog moeten voldoen. Ik ben benieuwd, want daar komen dan nog kosten bij, als ik me niet vergis.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Edit:
Deze was het, toch voor 111 euro.

Update 1: Shipping costs waren 39,60 euro

Update 2: Via DHL kreeg ik nog invoerrechten en BTW te betalen: 40,46 euro. Zo wordt het wel een duur toetsenbordje. Maar ja, je wilt toch wat hebben.... 🤷‍♂️

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 13-01-2022 11:34 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vandaag binnengekomen: mijn Logitech MX Keys Mini met ANSI toetsenbord. Gelukt dus!
Dit keyboard is te bestellen in zwart (met zwarte toetsen) en lichtgrijs (met witte toetsen). Lang getwijfeld, maar het en der zag ik bij de commentaren toch nogal wat klachten dat het contrast van de letters op de toetsen slecht is bij de witte toetsen. En dat zou toch jammer zijn. Daarom maar voor zwart gekozen. Had eigenlijk liever wit gehad, maar tja, dan zou ik achteraf waarschijnlijk spijt hebben gehad als ik moest beamen dat die commenteren niet uit de lucht gegrepen waren.

Om het even goed te documenteren:

1. Deze heb ik besteld voor 111 euro:
https://www.ubuy.co.nl/en...e-macos-ios-windows-linux

2. Bij de bestelling moest ik nog 39,60 euro verzendkosten betalen; tja, als je ANSI wilt (van Logitech) dan zul je het uit de VS moeten halen.

3. Verzending ging via DHL. Die heeft zijn zaakjes kennelijk goed op orde, want al aan het begin van de verzending, toen het pakje nog in de VS was, kreeg ik een mail dat ik invoerrechten en BTW moest betalen. Bij elkaar 40,46 euro. Meteen gedaan en daardoor ging de verzending lekker snel en zonder oponthoud.

Nog geen twee dagen later kon ik het op het afhaalpunt hier vlakbij afhalen.

Totaal kosten dus 111 + 39,60 + 40,46 = 191,06 euro.
Het kost een paar centen, maar dan heb ik eindelijk ook mijn zo begeerde ANSI keyboard. En ik moet zeggen: hij tikt heerlijk! Dit stukkie zit er net op de tikken.

Echt een aanrader dus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Svua521hvFVxkLYC2hHfq-w1IOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1qkMIKYYWhCm4NQemFLrpeu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Hippe Lip op 15-01-2022 18:40 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xballi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07 19:32
Volgens mij kun je ook bestellen op Amazon (US) als je 920-009295 besteld.
920-009295 is het model nummer van de MX keys met ANSI layout (full keys, niet TKL)
Je betaalt dan zo te zien alleen shipping costs van ongeveer 10 euro.
In de Q&A wordt ook bevestigd dat dit ANSI layout is.
Ik heb het (nog) niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

xballi schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:25:
Volgens mij kun je ook bestellen op Amazon (US) als je 920-009295 besteld.
920-009295 is het model nummer van de MX keys met ANSI layout (full keys, niet TKL)
Je betaalt dan zo te zien alleen shipping costs van ongeveer 10 euro.
In de Q&A wordt ook bevestigd dat dit ANSI layout is.
Ik heb het (nog) niet uitgeprobeerd.
@xballi Dat heb ik wel geprobeerd, maar nadat ik bij een aantal leveranciers strandde in het orderproces op het moment dat mijn EU-adres ter sprake kwam kwam ik tot de conclusie dat dit niet ging. Ik kreeg steeds de melding dat er niet naar Eu (of NL) geleverd werd.

Bovendien moet je opletten dat het werkelijk vanuit de VS verzonden wordt. Dat klinkt niet erg waarschijnlijk voor een tientje. Ik heb zoiets ook gezien en toen bleek dat de order uiteindelijk vanuit de EU verzonden wordt. En dan weet je bijna zeker dat je een ISO-keyboard krijgt. Logitech heeft hier om onduidelijke reden geen ANSI-toetsenborden.

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 15-01-2022 23:26 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Ik heb de mijne vanuit Amazon.com besteld, ANSI layout, was 108 dollar kwijt. Ging wel om de renewed versie (die kon ik destijds alleen bestellen).

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@MysticX Al lang geleden? Heb je een link naar die leverancier (binnen Amazon dus) die ook naar hier kan/wil verzenden? Daar zou je hier een heleboel mensen een plezier mee doen, verwacht ik.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:03:
@MysticX Al lang geleden? Heb je een link naar die leverancier (binnen Amazon dus) die ook naar hier kan/wil verzenden? Daar zou je hier een heleboel mensen een plezier mee doen, verwacht ik.
Voor de Mac.

Voor Windows

Zijn wel Amazon Renewed, een nieuwe kan niet naar NL verzonden worden, maar is zo goed als nieuw zonder schade / gebruikerssporen. Zelf de Mac versie al 3 maanden in gebruik en ben echt zo tevreden ermee! _/-\o_

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MysticX schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:50:
[...]

Voor de Mac.

Voor Windows

Zijn wel Amazon Renewed, een nieuwe kan niet naar NL verzonden worden, maar is zo goed als nieuw zonder schade / gebruikerssporen. Zelf de Mac versie al 3 maanden in gebruik en ben echt zo tevreden ermee! _/-\o_
Ja, ik heb ‘m net 24 uur en ben er ook ZO tevreden mee. Die meerprijs voor mij zeker waard.

Maar aan je linkjes hebben we dus niet zoveel als ze niet naar NL willen versturen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Ja, ik heb ‘m net 24 uur en ben er ook ZO tevreden mee. Die meerprijs voor mij zeker waard.

Maar aan je linkjes hebben we dus niet zoveel als ze niet naar NL willen versturen?
Deze versturen ze wel naar Nederland, alleen dit is dus Amazon Renewed / refurbished. Een nieuwe, dus gloednieuw in doos, versturen ze niet naar NL. Qua prijs scheelt het wel een beetje volgens mij.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MysticX schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:21:
[...] Amazon Renewed / refurbished
Dat zijn de sleutelwoorden dan, zo te zien.

Ik heb in het verleden wel eens wat gekocht wat refurbished of tweedehands was of zo, weet niet meer welk platform, maar weet wel dat toen ik het kreeg bleek het gloedje nieuw. Zou hier ook zomaar het geval kunnen zijn met die MS keyboards.

Maar dank in elk geval voor de tips @MysticX . Jammer dak ze niet eerder had, hoewel het wel allemaal full-size keyboards zijn (als je de nieuwe MX zoekt) en ik ging juist voor de MX Mini… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Dat zijn de sleutelwoorden dan, zo te zien.

Ik heb in het verleden wel eens wat gekocht wat refurbished of tweedehands was of zo, weet niet meer welk platform, maar weet wel dat toen ik het kreeg bleek het gloedje nieuw. Zou hier ook zomaar het geval kunnen zijn met die MS keyboards.

Maar dank in elk geval voor de tips @MysticX . Jammer dak ze niet eerder had, hoewel het wel allemaal full-size keyboards zijn (als je de nieuwe MX zoekt) en ik ging juist voor de MX Mini… 🤷‍♂️
Ja, die van mij zag er ook gloedje nieuw uit! Ik was alleen al blij dat ik eindelijk de toetsenbord had met ANSI layout. Geweldig, ook de backlight en het typt ook gewoon fijn weg. Ik heb nog even gekeken maar ze hebben alleen de full size modellen liggen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@MysticX
Heb je ook een zwarte uitvoering gekozen? Daarvan vind ik het contrast van de letters op de toetsen wel fijn. Ik las nogal wat klachten van slecht contrast als je de toetsverlichting laag of uit hebt staan bij witte toetsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 17-01-2022 14:05 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:43:
@MysticX
Heb je ook een zwarte uitvoering gekozen? Daarvan vind ik het contrast van de letters op de toetsen wel fijn. Ik las nogal wat klachten van slecht contrast als je de toetsverlichting laag of uit hebt staan?
Nee, ik heb de Mac versie. Die is veel beter dan de volledig zwarte naar mijn mening :)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@MysticX
Die snap ik niet helemaal. Ik ben ook Macgebruiker, maar ‘Macversie’ wil alleen wat zeggen over de toetsopdruk. Die dingen zijn er ook in het zwart.

Maar begrijp ik uit je woorden dat je een lichtgrijze hebt?

[ Voor 11% gewijzigd door Hippe Lip op 17-01-2022 02:48 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 17 januari 2022 @ 02:47:
@MysticX
Die snap ik niet helemaal. Ik ben ook Macgebruiker, maar ‘Macversie’ wil alleen wat zeggen over de toetsopdruk. Die dingen zijn er ook in het zwart.

Maar begrijp ik uit je woorden dat je een lichtgrijze hebt?
Ja deze heb ik, lichtgrijs met zwarte toetsen. Daar link je ook naar. De Windows variant is helemaal zwart als ik de foto’s zo bekijk, volgens mij is daar geen Mac versie van (alhoewel de toets opdruk er wel op staat)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MysticX schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:23:
Ja deze heb ik, lichtgrijs met zwarte toetsen. Daar link je ook naar. De Windows variant is helemaal zwart als ik de foto’s zo bekijk, volgens mij is daar geen Mac versie van (alhoewel de toets opdruk er wel op staat)
Ah, OK. Het ging me om de zwarte toetsen, toen ik schreef over slecht contrast met witte toetsen:
Hippe Lip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:43:
@MysticX
Heb je ook een zwarte uitvoering gekozen? Daarvan vind ik het contrast van de letters op de toetsen wel fijn. Ik las nogal wat klachten van slecht contrast als je de toetsverlichting laag of uit hebt staan bij witte toetsen?
Maar jij hebt dus gelukkig ook geen last van slecht contrast. 8) d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 17-01-2022 14:05 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xballi
  • Laatst online: 16-07 19:32
Heb inmiddels de Mac Refurbished gekocht en ontvangen via Amazon.
Deze was binnen een week al gearriveerd.
Heb bij het bestellen wel gekozen voor expres delivery en daarmee iets extra betaald.
Uiteindelijk iets meer dan 100 euro voor betaald.
Heel tevreden met het toetsenbord.
Heb mijn oude Steelseries 6gv2 eindelijk kunnen vervangen.

[ Voor 22% gewijzigd door xballi op 15-02-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:38
Blij dat ik dit topic nog zag net voor ik bestelde.

Hij is nu voor EUR 79,- bij de Amazon.nl te koop.

Je moet dan wel de Mac versie pakken voor de juiste lay-out. werking is verder 100% identiek.

gebruik wel even de code: AMAZONVIJF bij afrekenen voor de laatste EUR 5 korting

• leskuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07 10:47
Iemand nog tips waar deze momenteel te krijgen is?

Zelf had ik ook al een refurbished versie gevonden op Amazon.com maar daar kwamen nog iets van 30,- euro aan verzend en btw kosten bij.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 10:01
Hier is al jaren onvrede over van mensen in eu, eerste beste voorbeeld dat ik kon vinden; https://www.reddit.com/r/...eyboard_layout_in_europe/

Ik hem meermaals geklaagd bij logitech support maar je loopt tegen een muur aan. Ik koop inmiddels geen enkel logitech product meer uit onvrede over deze starre manier van zaken doen.

Ik zou je aanraden om ook bij support te klagen, wellicht dat logitech na genoeg klachten toch besluit deze versie ook in europa te leveren. Ze hebben hem goddomme gewoon liggen - en logistics kan ook het probleem niet zijn, want deze worden sowieso in dezelfde fabriek gemaakt.

@leskuh om een antwoord op je vraag te geven; misschien helpt dit je https://www.ubuy.co.nl/en/search/?q=logitech+mx+keys

[ Voor 8% gewijzigd door Nycrea op 29-12-2022 15:10 ]

🇺🇦

• leskuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07 10:47
Ik had inderdaad al via de chat contact gehad met logitech maar helaas.

@Nycrea, ervaring met aankopen op die website Ubuy?

[ Voor 27% gewijzigd door leskuh op 29-12-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdk1985
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-07 22:44
Ik heb een Logitech MX Keys Ansi layout (grote enter/shift toets liggen mocht ik daar iemand blij mee kunnen maken. Geimporteerd uit de VS en in topstaat. (inmiddels verkocht)

[ Voor 13% gewijzigd door Mdk1985 op 02-02-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorakC
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-12-2024
Mdk1985 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:48:
Ik heb een Logitech MX Keys Ansi layout (grote enter/shift toets liggen mocht ik daar iemand blij mee kunnen maken. Geimporteerd uit de VS en in topstaat. Gaat weg vanwege overstap naar MacBook
@Mdk1985 Ruim een half jaar na dato, maar mogelijk heb je 'm nog? Dan heb ik namelijk wel interesse!
Pagina: 1