Eventuele voeding upgrade voor nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr_3ppozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar advies en info over de opties voor het klaar maken van mn pc voor een rtx 30xx serie kaart.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
100ish euro voor een nieuwe voeding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voorkeur voor A merk voeding zoals een seasonic cooler master etc

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Mijn systeem is een game/stream setup en word daarnaast ook gebruikt voor video editing en rendering.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Voor het klaar maken van mijn systeem voor een rtx 30xx serie kaart ben ik aan het kijken of ik moet upgraden met de voeding. Ik zit nu nog met een Cooler Master MWE Bronze 550. Dit is voor mn huidige systeem voldoende en als ik kijk naar de minimum eisen voor een Asus tuf gaming 3060. Maar ik vraag me af in hoeverre dit voldoende zal zijn mocht ik 1 of 2 stappen hoger willen gaan.
Zou de voeding voldoende zijn voor een 3060ti 3070 of 3070ti... de 3080 is uiteindelijk mogelijk een optie maar daarvan weet ik dat de minimale eisen veel te hoog zijn voor mijn huidige psu, maar in hoeverre telt dit voor de rest??

Sorry voor de lange lap tekst. En sorry voor de mogelijk domme vragen.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele info en tips :)
Met vriendelijke groet,
Mr 3ppozz

Beste antwoord (via Mr_3ppozz op 01-08-2021 00:15)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Mr_3ppozz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:23:
pricewatch: Cooler Master V750 Gold-V2

Deze had ik in mn lijstje staan... geen idee of dit dan wel een goede keuze is. Of dat ik beter voor een Corsair or EVGA voeding kan gaan?
Die is niet interessant. pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart is beter voor een lagere prijs. Alternatieven zijn pricewatch: Enermax Platimax D.F. 750W en pricewatch: MSI MPG A750GF,

Alle reacties

• Uszka
Welke van de drie? https://tweakers.net/pric.../?keyword=mwe+bronze+550w

pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550 is slecht ( matige kwaliteit en heel slechte spanningsregeling) dus moet sws vervangen worden.
De andere twee kunnen mee voor een 3060 maar meer ook niet. Voor betere videokaarten wil je een kwalitatief veel betere voeding (en vanaf de 3070 een zwaardere) dan het goedkoopste wat nog enigszins verantwoord is.

• Mr_3ppozz
Ik heb de v2 (de bovenste van de 3 in de link)

Hij is inderdaad niet de beste, maar toendertijd was dit wat nog in t budget paste :p
De voeding was een "oeps die oude is wel heel erg slecht" beslissing om te vervangen nadat de rest van de onderdelen binnen waren :p

Ik zat zelf te kijken naar een cooler master 750 gold (nog iets... weet niet precies mee welk model)

Maar goed om te weten dat ik eigenlijk gewoon beter een nieuwe voeding kan aanschaffen.

Bedankt voor de info :)

• Mr_3ppozz

Deze had ik in mn lijstje staan... geen idee of dit dan wel een goede keuze is. Of dat ik beter voor een Corsair or EVGA voeding kan gaan?

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Mr_3ppozz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:23:

Die is niet interessant. pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart is beter voor een lagere prijs. Alternatieven zijn pricewatch: Enermax Platimax D.F. 750W en pricewatch: MSI MPG A750GF,

• Mr_3ppozz
Heel erg bedankt! :)
Pagina: 1