Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Oude telefoon met simlock. KPN stuurt vervangende kaart, maar werkt niet vanwege simlock. Unlocken blijkt niet meer mogelijk.

Iemand een suggestie hoe verder te gaan en er voor te zorgen dat de telefoon weer gaat werken?

[ Voor 83% gewijzigd door kraanwagen op 09-08-2021 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:38
Al op eBay / Amazon / Ali gezocht naar die specifieke kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
Nee, nog niet. Ik zal kijken…

Edit: kabeltjes zijn nog wel te verkrijgen, maar de software om dan het toestel te unlocken kan ik niet vinden. :(

[ Voor 65% gewijzigd door kraanwagen op 31-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:42

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Wat gaat er specifiek mis bij de code-methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
De software geeft een aantal mogelijke mobiele telefoons weer: Nokia, LG, Siemens, anderen Maar het exacte typenummer mc60 zit er niet bij. Dus probeer ik de codes voor andere Siemens-toestellen, maar die werken helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:21
Kan KPN zijn nummer niet terug swappen naar de vorige SIM waarmee het toestel wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:42

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

En online tooltjes zoals dit? Ik vond er wat meer, maar ze zien er een beetje sketchy uit met betalingen etc.
Helaas is het tijdperk van sim-unlocken een beetje voorbij, en veel van de tooltjes zijn gewoon van in de prullenbak gegooid; ze waren immers "niks" meer waard.

Ik neem even aan dat je pa wat ouder is, en dat je vandaar geen nieuwe telefoon wilt kopen. Mogelijk is het dan een last-resort idee om een geunlockte vervanging van Ebay ofzo af te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
kraanwagen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 07:36:
[...]

Via marktplaats op zoek gegaan naar tweedehands mc60-telefoons. Wel gevonden, maar blijken helaas ook gelocked.
Oude hardware vind je op Ebay. Soms zelfs ongebruikt.
Iemand een suggestie hoe verder te gaan en er voor te zorgen dat de telefoon weer gaat werken?
Absoluut, schaf een senioren non-smart GSM aan om de tijd te overbruggen die het kost om de oude telefoon unlocked te krijgen.

- knip -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die nieuwe simkaart zal een 4G simkaart zijn, en daar gaat die oude telefoon helemaal niet mee werken, want dat zal een 2G telefoon zijn.

KPN gaat tot april 2025 nog wel 2G ondersteunen, maar dat zie ik enkel bij zakelijk staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

weebl

YARR!

Misschien niet het antwoord wat je wil horen: een nieuwe telefoon kopen? Ik zie dat de nieuwe Nokia 3310 rond de 70/80 euro kost. Kan volgens mij zelfs Whatsapp op 8) .

Ik gok zomaar dat de tijd en moeite die het kost om dit op te lossen je meer gaat kosten...

[ Voor 22% gewijzigd door weebl op 31-07-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23

MsG

Forumzwerver

Blijft de oude simkaart niet gewoon ook werken? Of is die al weggegooid überhaupt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

Ik zou niet te snel 'geen optie' roepen. Zelfs oude mensen blijken zich nog vaak verrassend goed aan te kunnen passen. En die telefoon heeft ook niet het eeuwige leven dus waarschijnlijk gaat de wissel er ooit van komen. Ik ken pa's gezondheid natuurlijk niet maar dikke kans dat nu naar een andere seniorentelefoon overschakelen makkelijker gaat dan over een aantal jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou toch kijken voor een nieuw toestel. De kans dat na 15 jaar de accu of het toestel alsnog het begeeft is steeds groter. Daarnaast zal het 2g netwerk medio 2025 ook niet meer beschikbaar zijn voor consumenten telefoons.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 31-07-2021 18:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

bladebla

<Piéééép>

Heeft de MC60 niet dezelfde aansluiting als de voorlopers S25 en C35? (ja, die C35 van de Postbank actie. Zo, dat is lang geleden.) Ik heb dan zo'n datakabel liggen die je mag hebben. Kan zo over de post.

Kabel heeft een DB9 connector aan de andere kant. Maar heb je nog een seriële poort? :)
En dan nog de software vinden...van wat ik zo snel zie werd er een Java programmaatje op de telefoon uitgevoerd die je met de kabel kon overbrengen naar de telefoon. Het lijkt mij nog wel een hele tour, het is lang geleden, moeilijk te vinden maar als je je erin vastbijt B)

Ik zou inzetten op eenvoudige non smartphones die nu op de markt zijn.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:18:
Die nieuwe simkaart zal een 4G simkaart zijn, en daar gaat die oude telefoon helemaal niet mee werken, want dat zal een 2G telefoon zijn.

KPN gaat tot april 2025 nog wel 2G ondersteunen, maar dat zie ik enkel bij zakelijk staan.
Goeie opmerkingen!

Maar 2G zou bij KPN voor consumenten ook tot die tijd in de lucht moeten blijven:
https://www.kpn.com/zakel...vraagt-om-meer-dan-2g.htm
https://forum.kpn.com/mob...eindddatum-2g-gprs-490920

En voor zover ik weet, zouden de nu uitgegeven simkaartjes ook op 2G werken:
https://forum.kpn.com/pre...n-geschikt-voor-2g-538731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
frickY schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:07:
Kan KPN zijn nummer niet terug swappen naar de vorige SIM waarmee het toestel wel werkt?
Nee, als je de nieuwe simkaart geregistreerd hebt, is volgens KPN terugswappen niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Aerkhanite schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:09:
En online tooltjes zoals dit? Ik vond er wat meer, maar ze zien er een beetje sketchy uit met betalingen etc.
Helaas is het tijdperk van sim-unlocken een beetje voorbij, en veel van de tooltjes zijn gewoon van in de prullenbak gegooid; ze waren immers "niks" meer waard.

Ik neem even aan dat je pa wat ouder is, en dat je vandaar geen nieuwe telefoon wilt kopen. Mogelijk is het dan een last-resort idee om een geunlockte vervanging van Ebay ofzo af te halen.
Dat tooltje was ik nog niet tegengekomen. Wel vergelijkbare, maar die werkten niet. Deze ga ik morgen proberen. Dank!

Oude op eBay is ook een optie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
weebl schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:48:
Misschien niet het antwoord wat je wil horen: een nieuwe telefoon kopen? Ik zie dat de nieuwe Nokia 3310 rond de 70/80 euro kost. Kan volgens mij zelfs Whatsapp op 8) .

Ik gok zomaar dat de tijd en moeite die het kost om dit op te lossen je meer gaat kosten...
Ja, dat lijkt me het handigst, maar hij richt zich eerst tot zijn zoon ‘die zo handig is met apparaten…’. Uiteindelijk zal hij wel over moeten, want idd, batterij, oplader, het netwerk zijn ook geen eeuwig leven beschoren. Ik vermoed dat ie een nieuw toestel wel onder de knie gaat krijgen. Maar wil eerst nog kijken of ik dit op een of andere manier opgelost krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
MsG schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:50:
Blijft de oude simkaart niet gewoon ook werken? Of is die al weggegooid überhaupt?
Mee, niet weggegooid, maar werkt niet meer als je de nieuwe al online hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Yucon schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:52:
Ik zou niet te snel 'geen optie' roepen. Zelfs oude mensen blijken zich nog vaak verrassend goed aan te kunnen passen. En die telefoon heeft ook niet het eeuwige leven dus waarschijnlijk gaat de wissel er ooit van komen. Ik ken pa's gezondheid natuurlijk niet maar dikke kans dat nu naar een andere seniorentelefoon overschakelen makkelijker gaat dan over een aantal jaar.
Dat laatste is zeker een goed argument om hem nu over te krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
bladebla schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:57:
Heeft de MC60 niet dezelfde aansluiting als de voorlopers S25 en C35? (ja, die C35 van de Postbank actie. Zo, dat is lang geleden.) Ik heb dan zo'n datakabel liggen die je mag hebben. Kan zo over de post.

Kabel heeft een DB9 connector aan de andere kant. Maar heb je nog een seriële poort? :)
En dan nog de software vinden...van wat ik zo snel zie werd er een Java programmaatje op de telefoon uitgevoerd die je met de kabel kon overbrengen naar de telefoon. Het lijkt mij nog wel een hele tour, het is lang geleden, moeilijk te vinden maar als je je erin vastbijt B)

Ik zou inzetten op eenvoudige non smartphones die nu op de markt zijn.
Ik geloof dat dit ook een Postbank-actie was… Dank voor het aanbod! Maar de hardware is idd een probleem. Ik wil nog een paar dingen proberen, en als dat niet werkt, moet het maar een nieuwe eenvoudige worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
kraanwagen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:32:
Nee, als je de nieuwe simkaart geregistreerd hebt, is volgens KPN terugswappen niet meer mogelijk.
Dat is het normaliter ook niet. Maar dat is slechts beleid, niet een technisch probleem.
Wellicht kun je ze overtuigen een uitzondering te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Aerkhanite schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:09:

Gelikte site, maar test zelf maar eens: je kunt alleen een (werkende?) code verkrijgen als je je creditcardgegevens achterlaat op een dubieuze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
frickY schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:46:
[...]

Dat is het normaliter ook niet. Maar dat is slechts beleid, niet een technisch probleem.
Goede tip, ik ga ze morgen bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

kraanwagen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Ja, dat lijkt me het handigst, maar hij richt zich eerst tot zijn zoon ‘die zo handig is met apparaten…’. Uiteindelijk zal hij wel over moeten, want idd, batterij, oplader, het netwerk zijn ook geen eeuwig leven beschoren. Ik vermoed dat ie een nieuw toestel wel onder de knie gaat krijgen. Maar wil eerst nog kijken of ik dit op een of andere manier opgelost krijg.
Denk wel, hoe ouder hij wordt, hoe lastiger is er nieuwe telefoon te leren. Dus al je moeite en over 2 jaar moet je als nog over, kun je beter nu over.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Even snel gekeken maar als het geen smartphone hoeft te zijn (mocht je een overstap overwegen) dit misschien een optie?
Fysic mobiele telefoon FM-7500
[YouTube: Fysic FM 7900 Seniorentelefoon productvideo (NL/BE)]

Zeer eenvoudig dus het leren zou ook geen echt probleem hoeven te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 01-08-2021 12:01 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
Ad de Jong schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:00:
Even snel gekeken maar als het geen smartphone hoeft te zijn (mocht je een overstap overwegen) dit misschien een optie?
Fysic mobiele telefoon FM-7500
[YouTube: Fysic FM 7900 Seniorentelefoon productvideo (NL/BE)]

Zeer eenvoudig dus het leren zou ook geen echt probleem hoeven te zijn.
Goede suggestie, dank je. Mijn vader heeft het niet op weer-apps ofzo, die kan ik er wel afhalen, verder lijkt ie mij geschikt.

Eerst morgen KPN bellen en nog een paar andere opties uitproberen. Als dat niet helpt zou dit een alternatief kunnen zijn.

EDIT: wel 2G zie ik…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
Even een update. TLDR: waardeloze klantenservice van KPN en geen oplossing.

[ Voor 91% gewijzigd door kraanwagen op 09-08-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

kraanwagen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:32:
2G wordt binnenkort niet meer ondersteund enzo.(niet, want in ieder geval tot 2024 of 2025, las ik op hun site.
Tja, maar dat is toch al bijna? Als je je zo vastbijt in een optie die op 2G werkt zit je in no time weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Ja, klopt: nieuwe telefoon moet meer frequenties aankunnen. Anders zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Als allerlaatste poging voor een simswap zou je nog een KPN XL winkel kunnen proberen.
Daar loopt meestal net wat meer ervaren personeel, en die kunnen ook in meer systemen.
Je woonplaats is niet ingevuld in je profiel, maar met die in Breda (Kruisvoort 18) heb ik positieve ervaringen.

Maar als ik jou was zou ik inderdaad ook een nieuw toestel uitkiezen,

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 06-08-2021 08:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik zou gaan voor een simpele Nokia

https://www.belsimpel.nl/nokia-3310/blauw

Ik heb even de referal uit de link gehaald.

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 06-08-2021 09:34 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cyberpope schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Denk wel, hoe ouder hij wordt, hoe lastiger is er nieuwe telefoon te leren. Dus al je moeite en over 2 jaar moet je als nog over, kun je beter nu over.
Dat klinkt logisch, maar: als mensen nog ouder worden, zullen ze de dingen die ze op hoge leeftijd nieuw geleerd hebben ook snel weer vergeten.

Ik heb dit helaas van dichtbij meegemaakt, toevallig ook met de UX van telefoontoestellen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

RaZ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:18:

Wat je zegt is onzin. Ik gebruik bijvoorbeeld zelf een nieuwe „4G” simkaart van KPN in een Siemens telefoon die ik in het jaar 2000 gekocht heb. Deze telefoon ondersteunt niets anders dan 2G.

(Dit toestel heb ik destijds wel simlockvrij gekocht)

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 06-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Raymond P schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:11:
[...]
Oude hardware vind je op Ebay. Soms zelfs ongebruikt.
"new old stock" is de term waar je op kunt zoeken en Ebay heeft in het buitenland de Siemens mc60 nog.
Goedkoop is het natuurlijk niet — als je precies die telefoon nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt sowieso een advertentie in Vraag en Aanbod plaatsen voor een simlockvrije telefoon. Met een beetje geluk heeft een tweaker er nog een rondslingeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:07

slaay

Natuurbeleven.com

Reden waarom het unlocken niet lukt is waarschijnlijk deze:
"Lees net dat bij unlocken de originele sim erin moet zitten."
Bron: https://forum.kpn.com/and...?postid=950489#post950489

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

kraanwagen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:32:
Even een update. TLDR: waardeloze klantenservice van KPN en geen oplossing.

...
Maar goed: teleurgesteld in KPN en nu op zoek naar een nieuw en eenvoudig toestel dus.
Sja ik kan best begrijpen dat je zelf nog wat wil klooien.
Maar die rant naar KPN minder.

Er is een tijdspanne waarin je ook oudere apparatuur ondersteund, en ik weet niet wat ik Minimaal zou verwachten, maar met 15 jaar hebben we dat punt echt wel overschreveb.

Je wilt compensatie voor een 15 jaar oude gsm ?
Prima, dagwaarde is 1 ct. wij vragen 2.50 administratie kosten, dus wilt u die overmaken naar ons bankrekening nr ?

Maar voor 10E staat er 1 op Marktplaats : https://www.marktplaats.n...ader.html?previousPage=lr

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 06-08-2021 12:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-04 07:21
@kraanwagen Ik zou hier even kijken. https://www.bol.com/nl/nl...9/?sort=price0&rating=all
Voor 20 euro een nieuwe telefoon, met garantie. Ik heb zelf ook zo'n goedkope telefoon gebruikt voor ene paar dagen toen mijn telefoon stuk ging en ik geen idee had welke telefoon ik moest nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:16
@kraanwagen Hoe oud is je vader?
Het is namelijk niet zo dat hoe ouder hoe slechter men met nieuwe spullen omgaat.
Ik ken echt meerdere over de 70 die zich prima redden met de nieuwste snufjes
En nee dat is niet wat ze gewend waren maar ze leren het zichzelf aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-04 11:24
Mijn oma van 91 kon niet overweg met tech tot we haar een iphone gaven. Op het knopje drukken om hem aan te krijgen. Op het bel icoontje drukken om te bellen en op de foto te drukken wie ze wil bellen gaat haar heel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
slaay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:46:

[...]

Ik heb het nog niet met de oude sim geprobeerd…. Laatste keer dat ik hem aanraak, ben er wel zat mee nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
heuveltje schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Sja ik kan best begrijpen dat je zelf nog wat wil klooien.
Maar die rant naar KPN minder.

Er is een tijdspanne waarin je ook oudere apparatuur ondersteund, en ik weet wat ik Minimaal zou verwachten, maar met 15 jaar hebben we dat punt echt wel overschreveb.

Je wilt compensatie voor een 15 jaar oude gsm ?
Prima, dagwaarde is 1 ct. wij vragen 2.50 administratie kosten, dus wilt u die overmaken naar ons bankrekening nr ?

Maar voor 10E staat er 1 op Marktplaats : https://www.marktplaats.n...ader.html?previousPage=lr
Zelf zie ik het niet als een rant naar KPN, maar een weergave van mijn ervaringen. Dank voor de marktplaats-suggestie. Had daar zelf ook aan gedacht en inmiddels twee toestellen ontvangen. Beide bleken gesimlocked…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Roos79 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:17:
@kraanwagen Hoe oud is je vader?
Het is namelijk niet zo dat hoe ouder hoe slechter men met nieuwe spullen omgaat.
Ik ken echt meerdere over de 70 die zich prima redden met de nieuwste snufjes
En nee dat is niet wat ze gewend waren maar ze leren het zichzelf aan.
Misschien onderschat ik hem wel (en hij zichzelf). Maar hij is nu klaar om de stap naar een andere telefoon te maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Die heeft geen 4G toch? Dat lijkt me dus niet zo handig want dan zit je over een jaar of 3 weer met een niet werkende telefoon. Dan lijkt deze lijkt me een betere optie: https://www.belsimpel.nl/nokia-6300-4g/grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:27
scartissue schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Die heeft geen 4G toch? Dat lijkt me dus niet zo handig want dan zit je over een jaar of 3 weer met een niet werkende telefoon. Dan lijkt deze lijkt me een betere optie: https://www.belsimpel.nl/nokia-6300-4g/grijs
6300 vroeger gehad, helaas stuk gegaan bij n scooter ongeluk, heerlijk simpel telefoontje was dat :)

whats app r op kunnen gebruiken is imo ook wel n +, not sure wat die nog meer aan apps ondersteund maar hijs nog goedkoper dan de 3310 ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 14:47
Deze heb je ook nog. https://www.belsimpel.nl/nokia-225-4g/zwart#_

Maar misschien kun je ook kijken of hij een oude smartphone toch wel oppakt.
Meestal wordt Whatsapp toch wel handig en leuk bevonden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Is niet mogelijk om de telefoon te vervangen voor een niet smartphone van Samsung of Nokia.

Heb zelf ook ooit der Siemens mc60 gehad en was meest verschrikkelijke telefoon die je kon hebben. Totaal niet makkelijk en fijn in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:13
Je zou nog even een belletje kunnen wagen naar de mobile unlimited aan de nieuwe weg groningen, is een buitenlandse man die al de nodige jaren ervaring in het veld heeft. (en gezien de staat van z'n winkel moeite heeft met oude dingen weg gooien)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:07:
Is niet mogelijk om de telefoon te vervangen voor een niet smartphone van Samsung of Nokia.

Heb zelf ook ooit der Siemens mc60 gehad en was meest verschrikkelijke telefoon die je kon hebben. Totaal niet makkelijk en fijn in gebruik.
Precies Nokia 105 oa. 20 euro en nog geen bluetooth aanwezig. Puur sms en bellen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
torretje2012 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:18:
Je zou nog even een belletje kunnen wagen naar de mobile unlimited aan de nieuwe weg groningen, is een buitenlandse man die al de nodige jaren ervaring in het veld heeft. (en gezien de staat van z'n winkel moeite heeft met oude dingen weg gooien)
Dank voor de tip. Helaas vanwege vakantie gesloten…. Wellicht daarna proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:56

Blokker_1999

Full steam ahead

frickY schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 07:46:
[...]

Het is geen technisch probleem, maar het is wel veel werk, op voorwaarde dat niet alle noodzakelijke informatie onmiddelijk gewist wordt. 1 van de belangrijke punten is dat de nummer van de sim kaart bekend is. Die staat niet op de kaart geprint, daarvoor is deze te klein. Die moet men dus zelf nog hebben. Dan moet men die kaart opnieuw registreerbaar maken om deze dan opnieuw te registreren. Dat zal niet 1 persoon zijn met enkele minuten werk maar daar kunnen meerdere manuren gaan inkruipen. Dus stellen dat je ze zomaar kunt overtuigen ...

En je kan het KPN ook moeilijk kwalijk nemen. We spreken hier over een situatie die al heel wat jaren niet meer voorkomt. De simlock is reeds meer dan 10 jaar geleden in Nederland verdwenen. Dan zie ik niet in waarom KPN vandaag bijvoorbeeld nog zou moeten waarschuwen bij een sim swap voor de mogelijke gevolgen ervan. De kans dat je nog zo een toestel hebt is verwaarloosbaar klein dat je die enkele teleurgestelde klanten er gewoon bij neemt.

En ook de reden dat de helpdesk er geen raad mee weet. De laatste jaren heeft er zo goed als niemand meer gebeld met de vraag om een simlock te verwijderen. De tools zijn er niet meer, de kennis is er niet meer, de software is er niet meer. Telfort heeft hun eigen unlock database begin 2019 verwijderd.

En je kan niet gaan verwachten dat een bedrijf als KPN daar honderden euro aan supporturen in gaat investeren om het op te lossen. Het toestel zelf is op elke denkbare manier volledig afgeschreven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
slaay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:46:

[...]

Dat lijkt niet helemaal waar, maar de unlock gaat met een andere Sim mogelijk anders.
Als je een code calculator hebt….
Method Number 1:
1 - Switch ON your phone with a not Allowed SIM Card,
2 - Compose : *#0000*CODE#

Method Number 2:

1 - Switch ON your phone with a not Allowed SIM Card,
2 - Compose : *#0001*CODE#

Bron: https://www.unlockbase.com/unlock-phone/siemens/mc60/ (zou hier geen code bestellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 20:34

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ik zag deze link nog niet langskomen. Het zijn oude forumposts uit 2004 waarin ze twee methodes beschrijven voor de MC60. Bij een methode moet je een stukje op de printplaat doorkrassen en bij de andere methode moet je een java-programmaatje draaien op de telefoon. Je kan de bestanden daar niet downloaden, maar misschien helpen de termen je in je zoektocht. De genoemde tool "Freia 15" kan je ook makkelijk vinden via Google.

https://www.sat4all.com/f...te-unlocken-siemens-mc60/

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Qips op 06-08-2021 20:33 . Reden: Freia 15 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Dank je. Aan de algemene instructies heb ik wel iets, maar de site lijkt me verder niet betrouwbaar. Heb zelf een aantal codegeneratoren gedownload en ik denk dat ie sites daar ook mee werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goos Slotegraaf
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-01-2024
Nieuwe reactie op een oude post. Ik heb recent een 'oude' Jaguar gekocht uit 1999, met een af fabriek auto-telefoon. Feitelijk een Motorola StarTAC! De telefoon is gesimlockt, hij zoekt alleen Orange=T-Mobile=Odido. En hij werkt op 2G. Mijn vraag: wat moet ik doen om dit ding weer aan de praat te krijgen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbEJuO1T18dnchQG7Jy2QdkjyM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIBYuvl5c30if00iKPBuRIfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Goos Slotegraaf schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:21:
Nieuwe reactie op een oude post. Ik heb recent een 'oude' Jaguar gekocht uit 1999, met een af fabriek auto-telefoon. Feitelijk een Motorola StarTAC! De telefoon is gesimlockt, hij zoekt alleen Orange=T-Mobile=Odido. En hij werkt op 2G. Mijn vraag: wat moet ik doen om dit ding weer aan de praat te krijgen?[Afbeelding]
Mocht je het aan de praat krijgen dan heb je er niet heel lang meer plezier van ben ik bang.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ad de Jong schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:24:
[...]
niet heel lang meer plezier van
Goed dat je het zegt: ik heb voor noodgevallen nog een Nokia telefoon met een duo-SIM op mijn T-mobile abonnement, maar dat toestel blijkt inderdaad momenteel alleen nog Vodafone NL en NL KPN te ontvangen.

Ik denk dat dit ook de vraag achter de vraag is: de simlock moet van de telefoon af omdat T-mobile niet meer werkt en er dus een KPN SIM in zal moeten.

De officiële oplossing is dan dat je de servicedesk belt van de provider waar je de telefoon gekocht hebt. Als je telefoon oud genoeg is, dan is de provider verplicht om je de unlockcode te verstrekken.

Ik verwacht overigens dat de Jaguar telefoon niet gelockt zal zijn maar dat er een ander probleem is, want locken werd destijds alleen gedaan bij prepaid telefoons en zeer goedkope abonnementen, niet bij auto's.

[ Voor 13% gewijzigd door aawe mwan op 09-12-2023 10:27 ]

Pagina: 1