Vraag

• CoachieD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-08-2021
Mijn vraag

Hallo leden,

Ik ga een EOS 90D aanschaffen voor het maken van hobby sportfoto (honkbal en softbal)

Nu maak ik foto's op een afstand tussen de 10 en de 80 meter afstand.

Bij de meest dichtbije stand kom ik op 70 (70-300) net wat ruimte tekort.

Mijn oog is nu op de 18-400 gevallen van Tamron. De 400 zou ik niet hoeven te gebruiken maar tot 300 a 350 wellicht wel.

Wat denken jullie van deze lens of is er iemand die een tip heeft.

Alle reacties

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 19:18
Ik heb zelf geen ervaring met die lens, maar over het algemeen zijn lenzen met een groter zoombereik minder goed. Vooral omdat dit bereik ook wel heel erg groot is.

• Dikke2342
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:21
Canon 70-200 F.2.8 is een fantastische lens, en anders de 100-400mm push pull werkt super.

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:45
Kijk even in de reviews hoe goed beide lenzen zijn. Het zou mij niks verbazen dat de 18-400 slechter presteert dan de 70-300. Waarom wil je geen lens die aansluit bij de 70-300? Dus een standaard zoomlens zoals een 24-70? Moet je wisselen, maar kwalitatief ga je er op vooruit.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Eens met alle bovenstaande.
Als een 18-400 zo goed was, zou er toch geen enkele lens meer tussen de 18 en 400 verkocht worden?

Neem liever iets dat aansluit bij wat je hebt, niet een lens die voor 95% overlapt en dat waarschijnlijk slechter doet dan wat je al hebt.

• CoachieD
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-08-2021
Wat fijn jullie reacties!

Ik ga eens kijken voor een 70-200 2.8 van tamron die zijn wat prijs wat leuker dan de Canon maar merk je dat denk je ook erg aan kwaliteit of is de tamron gewoon goed?

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:27

bobcom

Dedicated dabbler

Begrijp het even niet. Met de 70-300 kom je dichtbij wat ruimte tekort en dan zou een 70-200 de oplossing zijn? Ik zou in eerste instantie de Canon 55-250 stm suggereren: heeft een goede pers, zeer betaalbaar en begint wijder dan een 70mm.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 21:01
Toch interessant; hoe kom je op 70mm ruimte tekort; sportfoto's zijn meestal op afstand.
Wat voor foto's gaat dit om; blijkbaar kun je geen stap achteruit nemen?

De grens van 70mm is vrij gebruikelijk, dus lastig als je daar net tekort komt.
- kun je misschien iets vanaf 50mm vinden; 50-150 of 50-200?
- hoe kom je uit in het lange eind, bij de 300 of 200, wat heb je daar minimaal nodig?
- is een tweede body een optie, ik neem aan dat je nu ook een camera hebt?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:25
CoachieD schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:36:
...Ik ga eens kijken voor een 70-200 2.8 van tamron die zijn wat prijs wat leuker dan de Canon maar merk je dat denk je ook erg aan kwaliteit of is de tamron gewoon goed?
De Tamron is op bouwkwaliteit en optische kwaliteit gelijkwaardig aan Canon.
AF prestaties bijna hetzelfde niveau.
Focus breathing gaat bij Tamron de andere kant op. Tamron 70-200 heeft op korte focusafstand een kleinere brandpuntsafstand. Wordt dan iets van 170mm. De Canon 70-200 wordt dan juist langer. ongeveer 220mm.
De zoomring draait de andere kant dan wat je gewend bent van Canon.
De schakelaars op de Tamron voor AF, IS en Focus limit steken iets uit, waardoor je ze regelmatig ongemerkt om zet met been.
De Tamron heeft dan weer als voordeel dat het statief gondel direct op een Arca-Swiss compatibel statief past.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee