Invoerrechten sinds 1/7

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverheid
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02-08-2021
Hallo
Ik heb op 15/6/2021 een bestelling gedaan bij de Aliexpress van 23 euro. Aangezien de regel nog niet van toepassing was heb ik ook geen btw moeten betalen. Het pakketje was na een week bij het postkantoor aangekomen maar bleef daar dus vast zitten. Nu ben ik terug van mijn reis en heb ik een factuur van 19 euro te betalen aan enkel invoerrechten. Kan ik dit aankaarten? Mag dit? Graag meer info, dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Hier is al een heel topic over. En ja het mag :) Er wordt gekeken naar wanneer het in NL komt, niet wanneer je besteld (Voor zover mij is verteld door zowel PostNL als DHL)

[ Voor 31% gewijzigd door corset op 30-07-2021 17:44 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het is allemaal niet zo heel lastig te vinden op de sites van de overheid hoor ;)
De nieuwe regels gelden ook als u iets vóór 1 juli hebt besteld, maar uw pakket komt pas op 1 juli of later in Nederland aan.
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Via https://www.belastingdien...uitenland-wat-kan-ik-doen kun je zien hoe je bezwaar maakt tegen de kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 30-07-2021 17:50 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit kan gewoon in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU worden gevraagd. Gezien de overlap gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.