Pc boot niet, slaat wel aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pb1989
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-08-2024
Goededag,
Ik heb een game pc samengesteld.
Alleen nu heb ik de pc afgesloten op een avond, en de volgende dag ging die niet meer aan.
Ik heb geprobeerd met de ram sticks te switchen, bios gereset, enige wat mijn optie is ben ik bang is het moederbord vervangen, of de gpu is ermee opgehouden.

Ik heb een gigabyte aorus b450 I pro wifi itx
Ryzen 7 2700x cpu
2 x 8 gb ddr4 van g skill tridentz rgb
Gpu EVGA gtx 980 ti hybrid
550 watt corsair rm 550 x voeding

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen,
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Pascal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Heb je bios gereset met de CLRTC jumper/knop of ook geprobeerd de muntbatterij even uit je moederbord te halen?

Dit klinkt een beetje als een probleem wat ik ook ben ondergaan, ook met TridentZ. Pc bootte helemaal niet meer met twee sticks, alleen met één. Heb een nieuw moederbord aangeschaft met een MemOK! functie. Alles heeft toen weer gewerkt maar het duurde nog geen maand of 6 voordat het weer fout ging. Heb toen maar Vengeances van Corsair gehaald, en die RAM dimms voor RMA opgegeven.

Misschien even bij een vriend of familielid parts switchen en kijken wat er kapot is. Als het het moederbord of gpu is wordt het vervangen, en dat word zeker heel zwaar in geval van de gpu :-( .

Als de RAM-sticks defect zijn (waar ik redelijk zeker van ben, omdat je precies mijn ervaring omschrijft) zou ik ze RMA’en. TridentZ heeft een lifetime warranty, dus als je je defecte set opstuurt krijg je een nieuwe set terug zonder extra kosten (naast verzendkosten natuurlijk :P ). Kijk dan wel even of de RAM-sticks aan alle voorwaarden voldoen (dat de sticker er nog op zit, geen opzettelijke schade, etc.)

[ Voor 18% gewijzigd door JSande op 08-08-2021 23:16 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.