Schade aan kentekenplaat/bumper

Pagina: 1
Acties:

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:32
Vandaag zag ik een flinke tik in mijn kentekenplaat. Schade aan de bumper zelf valt mee, een heel klein scheurtje en een deukje, wat redelijk gemaskeerd wordt door de kentekenplaat. In de afgelopen twee dagen gebeurd, maar eigenlijk geen idee wat, hoe en wanneer. Zelf in ieder geval geen paal, rots of andere auto geraakt. Ook geen briefje in een parkeergarage ofzo gezien. Nu ben ik echter eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar de oorzaak en daarom de vraag aan het de "tweakers forensische opsporing": wat veroorzaakt zo'n schade? Ik dacht eerst trekhaak of zo'n rand om een werkbusje, maar het lijkt echt een puntbelasting te zijn... De kentekenplaat is letterlijk doormidden en voordat je dat met iets als een trekhaak voorelkaar hebt lijkt mij dat de bumper ook wel meer schade moet hebben. Mijn laatste hypothese is een flinke steen of zelfs iets van metaal wat ik met 110 geraakt heb ofzo.
Maar goed, ik weet het niet, schieten jullie maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhfSRBVI5d_B-6lLBt7b_5t24ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSSSvc3Ecs7B2WuviZ1zsPe4.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1s1RZxpDRD052pNUqEIfqoSDK7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HjJpRUMbss3q70JATlAeB0u.jpg?f=fotoalbum_large

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een aanhanger.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voorkant dan is het inderdaad waarschijnlijk door een steentje.
Sommige auto's zijn aan de voorkant volledig voorzien van 'bumperkleefschade' met allemaal puntjes omdat ze te dicht op hun voorganger rijden.
Incidenteel kan het ook van de andere rijbaan komen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt er op dat er iemand met de kogel van zijn trekhaak op heeft gezeten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-11 17:59
Mijn eerste ingeving zou ook zijn 'trekhaak' want de vorm komt daar toch best wel mee overeen maar verklaart de gespleten plaat niet.

Opgespatte steen... lijkt mij wat stug, die schuurt echt niet zomaar een kentekenplaat... of de steen moet zwaar en scherp geweest zijn maar dan zou je dat gemerkt moeten hebben tijdens het rijden.

Dan zeg ik dat het de punt van de klep van een vrachtwagen geweest kunnen zijn die openstond en de chauffeur de wagen even wat naar achteren bewoog en daarmee jou heeft "aangetikt".

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:10

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat was de hulpkoppeling van een trekhaak, die soms ver genoeg uitsteekt om andere auto's te beschadigen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trapper van een fiets?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat moet qua impact al heel wat zijn denk ik. Zefls een metalen pedaal haalt een kenteken niet zomaar doormidden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-11 11:14
Ik denk dat een aanhanger een goede verdachte is. Fietsendrager zou ook nog kunnen. Of een busje/vrachtwagen met metalen bumpers.
Trekhaak lijkt me inderdaad niet, die maken niet zo'n scherpe afdruk.

Ik denk niet dat een steen zo'n schade kan maken, dan moet die steen wel heel veel snelheid gehad hebben. Het is "maar" aluminium, maar ze zijn toch best sterk. (helemaal op de rand, waar ook nog een vouw in zit)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

M.b.t. een aanhanger/fietsendrager e.t.c. ik zou verwachten dat op lage snelheid de plaat eerder zal buigen dan zal scheuren/breken. Een stuk metaal of een steen die onder een wiel weg wordt gelanceerd kan een flinke snelheid bereiken (en tegen een hoge snelheid auto aanvliegen) naar mijn idee wel deze schade veroorzaken.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-11 11:14
True schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:51:
M.b.t. een aanhanger/fietsendrager e.t.c. ik zou verwachten dat op lage snelheid de plaat eerder zal buigen dan zal scheuren/breken. Een stuk metaal of een steen die onder een wiel weg wordt gelanceerd kan een flinke snelheid bereiken (en tegen een hoge snelheid auto aanvliegen) naar mijn idee wel deze schade veroorzaken.
Het zijn vaak best scherpe randen die er op zitten, en de plaat zit goed vast. Samen met een hoop gewicht, duwt die er gewoon doorheen.

Maar zo'n gevoel heb ik eigenlijk weer een beetje over de plastic omlijsting. Als het een snelle tik was geweest, was dat denk ik niet zo uitgerekt.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@WEBGAMING ik ben het wel met je eens dat de vrij extreme uitgerekte plasticrand meer richting iets gaat wat wat langer doorgedrukt heeft.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me eerder een trekhaak. Zelf tijdens rijles ooit eens gehad. Hele les ging alles goed, eenmaal thuis reed ik net iets te ver naar achteren met de auto, tegen een trekhaak van een andere auto aan... :$ En als gevolg dus een vergelijkbare deuk in de kentekenplaat van de lesauto.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 15:10 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me niet, hoe wilde je dit doen? :? Laat staan dat je met een trapper al genoeg kracht kan zetten om überhaupt metaal te kunnen buigen...

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 15:08 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op een fietsendrager. Zoiets zal het wel zijn. Of een aanhangwagen die gescharnierd heeft tegen je bumper/nummerplaat. Vrachtauto zal hoger zitten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1