imap (cloud) mailclient

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:09
Ik ben op zoek naar een imap mailclient in de cloud.

Ik zit met enkele verschillende werkgerelateerde mailadressen (afdeling@werk, info@werk, naam@werk, naam@zijprojectje, ...) die ik allemaal via imap beheer, elk ook met hun eigen html handtekening. Nu aangezien ik deze op verschillende devices wil kunnen benaderen is dit altijd wel wat instelwerk.

Een nieuw device of een fresh install is altijd alles opnieuw invullen, en dan kunnen er ook nog kleine verschillen inzitten in bv de html handtekening die toch anders weergegeven zou worden

Ik ben nu op zoek naar een client waar ik al de gegevens eenmalig ingeef, en als er een device vervangen zou worden, ik gewoon de applicatie van de client installeer, mij lnlog in hun service, en direct al de mailaccounts met de nodige gegevens instaan. Opslag op de client is niet nodig, dit zou via imap serverside blijven staan.

Bij google is het enkel via pop.

Uiteraard liefst een gratis alternatief, maar dit is geen vereiste

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Outlook365? GMail?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook de betaalde variant van Google kent alleen POP.

"imap mailclient in de cloud", bedoel je webbased of 'apps', als dat tweede welke OS'en?

Als webbased: is het niet makkelijker de verschillende losse webmails te gebruiken? Waarbij je desgewenst een simpele eigen webpagina kunt maken met (deep)links naar de verschillende diensten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
Huidige apparaten waar ik mijn mails op binnen krijg.
-mijn persoonlijke iphone
-iphone met nummer van het werk
-ipad
-macbook (die er wellicht tussenuit zal gaan binnenkort)
-windowspc op mijn bureau
-windowspc in het magazijn

Het liefst van al wel een centraal punt waar ik alle mails kan bekijken, en niet de verschillende webmails, want mails die naar info of afdeling@werk gaan worden daarna beantwoord met naam@werk

Voor ios toch liefst een app ivm de meldingen.
voor op pc mag het wel webbased zijn, al is een app hier ook wel aangenamer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je verhaal is onduidelijk maar je wil?

1. een client waarbij je de instellingen kan exporteren en bij een nieuw device importeren
2. een client waarbij je in de mailbox van werk@ een reply doet al naam@werk

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
Een client waar ik de mailboxen in importeer, zoals bv mail op ios, of thunderbird op windows.

Maar waar ik een account in aan kan maken, waar al de verschillende mailboxen, en ook hun signature in opgeslagen zijn, en ik ze niet elke keer handmatig moet toevoegen als er een ander device in de loop komt.

De client zelf heeft geen verdere cloudopslag nodig, omdat de rest uiteindelijk via imap van de mailserver komt

Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door nOOb 001 op 31-07-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
nOOb 001 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:02:
Maar waar ik een account in aan kan maken, waar al de verschillende mailboxen, en ook hun signature in opgeslagen zijn, en ik ze niet elke keer handmatig moet toevoegen als er een ander device in de loop komt.
Die is er niet.
Dan kan je beter een webmail client als roundcube, rainloop, snappymail of gmail of office365 gebruiken.

Signatures/handtekeningen zien er sowieso op elk apparaat anders uit dan dat jij ze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
gewoon dan alle accounts in bv gmail inladen via pop, en dan gewoon overal met de webversie van gmail werken of de app installeren?

nadeel hier lijkt me dan wel dat de ontvanger ite zien krijgt bij de afzender: 'naam@werk via adres@gmail.com

Dat ze er soms wat anders uitzien heb ik al gemerkt, zelfs verschillend tussen 2 ios devices, maar bij een aanpassing niet overal alles moeten aanpassen zou ook al mooi meegenomen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
nOOb 001 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:11:
nadeel hier lijkt me dan wel dat de ontvanger ite zien krijgt bij de afzender: 'naam@werk via adres@gmail.com
Als je de zakelijke gmail gebruikt werkt alles prima.
En die kosten schrijf je af op inkoop@werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Even snel googlen leert mij dat je dan zelf wat moeten gaan draaien ergens, of betalen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
sig69 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 00:46:
Even snel googlen leert mij dat je dan zelf wat moeten gaan draaien ergens, of betalen.
Had via google ook nog niet echt iets gevonden, en ook geen betalende alternatieven. op zich is betalen ook geen probleem.

Zoals er staat liefst gratis, maar dit is geen vereiste, als de service echt volledig doet wat ik wil, wil ik er gerust voor betalen.

Dus moest je mij een betalend alternatief kunnen aanraden, doe gerust, want de optie via google zie ik toch al als een last solution.

Zelf hosten is ook mogelijk, als er packages bestaan voor een synology, ben er jammer genoeg zelf niet genoeg in thuis om zelf te gaan compilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
https://www.synology.com/en-global/dsm/packages/MailClient? Geen idee of het alles doet wat je wil.
Of https://www.rainloop.net/. Met allebei geen ervaring overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 01-08-2021 10:53 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1