Vraag

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-10 07:27
Mijn vraag
Ik heb een Oneplus 8 Pro en ik gebruik Chrome voor het browsen van het internet. Als ik op 4G naar ogenschijnlijke random websites ga (zoals ANWB private lease review), krijg ik de melding 'Deze site is niet bereikbaar' en de code ERR_CONNECTION_RESET.

Als ik dan naar diezelfde website ga via Google (of met copy/paste) in Firefox werkt de website prima. Ook werkt het prima in Chrome wanneer ik Wifi aan zet. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oneplus 8 Pro met laatste versie van Android, Chrome en Oxygen OS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Cache en opslag van Chrome gewist en geforceerd gestopt
- T-Mobile gebeld om te vragen of het aan hen ligt (aangezien het enkel op 4G niet werkt)
- T-Mobile heeft een reset uitgevoerd van de verbinding en ik heb in de telefoon een verbindings-reset gedaan ('Wifi, mobiel en bluetooth resetten')
- Datasaver uitgezet

Helaas blijft het probleem zich voordoen, en het gebeurt bij een groot aantal random websites, maar niet bij alle. Het hierboven genoemde voorbeeld is de enige die ik me kan herinneren en dus kan reproduceren.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Edit:

Nog 2 voorbeelden van sites die wel of niet werken:
www.autoweek.nl werkt niet. Zowel als ik het rechtstreeks in de URL balk invoer, als wanneer ik het zoek via Google, ik kom er niet.
www.wildlands.nl werkt prima. Zowel via de URL balk als via Google.

[ Voor 9% gewijzigd door B00st3r op 30-07-2021 13:55 ]

Alle reacties

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

In sommige gevallen kan dit aan de data saver optie in Chrome liggen. Probeer deze eens uit te zetten en kijk eens wat er dan gebeurt.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• B00st3r
Tsjipmanz schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:45:
In sommige gevallen kan dit aan de data saver optie in Chrome liggen. Probeer deze eens uit te zetten en kijk eens wat er dan gebeurt.
Geprobeerd, helaas niet geholpen. Toch bedankt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Werkt het wel als je een Chrome venster in Private mode opent?

Ben je ingelogd op Chrome met je Google Account?
- Zo ja, is het ook zo na uitloggen?
- Zo nee, is het ook zo na inloggen?

Zijn er plugins of filters die je gebruikt?

• B00st3r
swhnld schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:01:
Werkt het wel als je een Chrome venster in Private mode opent?

Ben je ingelogd op Chrome met je Google Account?
- Zo ja, is het ook zo na uitloggen?
- Zo nee, is het ook zo na inloggen?

Zijn er plugins of filters die je gebruikt?
Incognito mode heeft hetzelfde effect helaas. Uitloggen ook, en na het opnieuw inloggen ook.

Ik heb volgens mij geen plugins of filters op m'n Chrome op m'n telefoon, maar weet ook niet hoe ik dat kan zien eerlijk gezegd.

• swhnld
Er is nog een mogelijkheid maar dan heb je hulp nodig van de beheerders van de website die je bezoekt. Namelijk dat ze anti ddos techniek gebruiken.
Google Chrome is berucht voor openen van heel veel verbindingen tegelijkertijd. En mogelijk zit je T-Mobile verbinding in een groep op adressen die op een waarschuwing staan bij de leverancier.
Maar om dat zeker te weten heb je log informatie nodig van de website die je bezoekt. Of dat haalbaar is? Misschien is het makkelijker van standaard browser te veranderen?

• Fru1tL00ps_
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Hoi,
ik heb vrijwel hetzelfde probleem op mijn OnePlus 5 met mobiele data van t-mobile. Ik heb van t-mobile een nieuwe sim-card ontvangen en deze geeft ook dit probleem.
Met mijn sim-card en toestel krijg ik de errors bij bijvoorbeeld amazon.de in browser en in app. Net als beschreven, als ik en andere browser dan mijn standaard (duckduckgo) gebruik werkt het wel. Eerder had ik ook het probleem in chrome, dit is nu verholpen al weet ik niet hoe.
Mijn sim in andere toestellen, en andere sim van bijv. mijn partner, in mijn toestel geven geen problem.
Op wifi heb ik dat probleem helemaal niet.
Hebben jullie hiervoor misschien al een oplossing gevonden?

• B00st3r
Mijn probleem lijkt verholpen te zijn. Ik heb niks veranderd, behalve dat er gisteren een softwareupdate is geweest voor mijn telefoon (versie 11.0.8.8.IN11BA). Geen idee of dat het heeft verholpen.

Ik kan nu dus gewoon weer autoweek.nl en via Google naar 'anwb autolease review' zonder problemen. Zeer vaag, maar ik ben er blij mee.

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-11 13:45
Ik heb nu hetzelfde probleem bij mijn OnePlus Nord CE in combinatie met T-Mobile (en KPN ook). Iemand nog een oplossing gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 06-07-2022 14:41 ]

• swhnld
Aristos schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:33:
Ik heb nu hetzelfde probleem bij mijn OnePlus Nord CE in combinatie met T-Mobile. Iemand nog een oplossing gevonden?
Probleem is waarschijnlijk een systeem component wat een update moet krijgen, de Android WebKit. Deze wordt niet gebruikt door Firefox.
https://developer.android.../androidx/releases/webkit
Waarschijnlijk bij een volgende update vanuit OnePlus of via de Play store dat dit opgelost wordt.
Pagina: 1