Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luca3x0
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Gister was ik op mijn computer Valorant aan het spelen en ineens werd de helft van het scherm wit en crashte mijn computer. Toen heb ik hem opnieuw opgestart en gebeurde na 10 minuten hetzelfde. Daarna probeerde ik de computer opnieuw optestarten maar gebeurde er niks op mijn scherm. Alles draait in de computer en ik zie er geen gekke dingen in gebeuren maar toch zie ik niks op het scherm. Wel kan ik door mijn headset het windows geluid horen. Aan het scherm ligt het volgensmij niet want bij de crashes crashte ook het geluid en kon ik niet meer praten via de headset. Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen?

Dit zit er in mijn computer:
Videokaart: MSI GTX 1070 AERO ITX 8G
Moederbord: Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 Zwart (2x8GB)
Geen extra cooler alleen de gene die in de case zit: PHANTEKS Eclipse P400 Zwart
Voeding: Be Quiet! System Power 8 500w
Processor: ryzen 7 2700x

Ik heb wel eens gelezen dat het vaak aan de voeding kan liggen wat zou kunnen aangezien deze al best oud is. Toch wil ik hierover bevestiging aangezien ik geen voeding heb die ik van iemand kan lenen en dan dus een nieuwe moet kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je wel het windows opstartgeluid hoort, dan zou ik niet gelijk van de voeding uitgaan. Ik denk eerder dat je monitor of je videokaart het begeven heeft. Sluit eens een andere monitor aan, en kijk of dat verschil maakt (of pak een andere output op je videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luca3x0
@TERW_DAN Ik heb geen 2e monitor thuis maar ik heb wel geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op het scherm en dat werkte. Ik heb ook geprobeerd de monitor te koppelen met de hdmi poort van de videokaart maar daarmee werkte het ook niet. Betekend dit dat het probleem ligt bij de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luca3x0
@TERW_DAN Ik heb trouwens ook geprobeerd de hdmi poort van de monitor op het moederboord aan te sluiten maar daarmee krijg ik ook geen beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:08
luca3x0 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:02:
@TERW_DAN Ik heb trouwens ook geprobeerd de hdmi poort van de monitor op het moederboord aan te sluiten maar daarmee krijg ik ook geen beeld.
De igpu wordt uitgeschakeld als er een videokaart in het slot wordt geplaatst. Haal de videokaart uit het systeem en probeer nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luca3x0
@Uszka Heb de videokaart er net uitgehaald en krijg nog steeds geen signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:08
luca3x0 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:17:
@Uszka Heb de videokaart er net uitgehaald en krijg nog steeds geen signaal.
8)7 stom van mij. Ryzen 2700X heeft geen igpu dus uit het moederbord gaat nooit beeld komen. Testen met een andere videokaart is de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

luca3x0 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:49:
@TERW_DAN Ik heb geen 2e monitor thuis maar ik heb wel geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op het scherm en dat werkte. Ik heb ook geprobeerd de monitor te koppelen met de hdmi poort van de videokaart maar daarmee werkte het ook niet. Betekend dit dat het probleem ligt bij de videokaart?
Mogelijk je videokaart ja. Vervang die eens om uit te sluiten of het daar aan ligt. Zeker als een ander apparaat het wel doet op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje maar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luca3x0
@TERW_DAN @Uszka de videokaart is in een andere pc getest en deed het niet dus dat is het. Wat wel raar is dat de fans gewoon nog draaien van de kaart. Ga de kaart morgen afstoffen en checken of die het dan doet en anders een nieuwe kopen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

luca3x0 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:
@TERW_DAN @Uszka de videokaart is in een andere pc getest en deed het niet dus dat is het. Wat wel raar is dat de fans gewoon nog draaien van de kaart. Ga de kaart morgen afstoffen en checken of die het dan doet en anders een nieuwe kopen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Fans draaien al zodra je er stroom opzet, dat zegt nog niets over de werking van je kaart. Als die het in een ander systeem ook niet doet (en alles is goed aangesloten) dan zou ik er vanuit gaan dat die stuk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:59
luca3x0 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:05:
Klinkt alsof je dat afstoffen beter een maandje eerder had kunnen doen...

Vervelend, maar als deze kaart het op een ander systeem (waar neem ik aan een voldoende grote voeding in zat) ook niets doet, is het tijd voor een nieuwe inderdaad.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1