advertorial protocol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
2 maanden geleden topic aangemaakt over advertorial die nogal vaag was: bbob in "Switchbot advertorial vaag en niet wenselijk."

Vandaag wederom een advertorial plan: Qustodio biedt ouders controle en toezicht op maat met parental control...

Deze keer over een app om kinderen te controleren.

Ook hier is er door tweakers totaal geen controle geweest. De app / website is uitsluitend in het Engels, er is geen Nederlands te vinden, voorwaarden in het Engels. Door te adverteren richt je je op de Nederlandse markt en moet je er van uit kunnen gaan in die taal benaderd te worden door de adverteerder. Dat is dus niet het geval.

Ik heb tweakers 2 maanden geleden al gevraagd om een protocol op te stellen maar geen antwoord. Ook dit advertorial van Amerikaans bedrijf dus zonder vestiging in de EU uitsluitend in het Engels is weer een voorbeeld van totaal verkeerde advertorial.

Update, blijkt in basis een Spaans bedrijf te zijn wat echter nog steeds uitsluitend in het Engels communiceert en voorwaarden aan Nederlandse gebruikers ook niet in het Nederlands ter beschikking stelt.

Het lijkt er sterk op dat het gewoon om de reclame inkomsten gaat en er weinig controle is of dit aansluit met de doelgroep, beschikbaar is in het Nederlands en het een bedrijf is dat werkt vanuit de EU.

Wederom een gemiste kans en hiermee gaat de kwaliteit van Tweakers weer verder omlaag.

[ Voor 6% gewijzigd door bbob op 30-07-2021 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:32
Ook vind ik het twijfelachtig of Tweakers een systeem moet promoten wat op zo'n manier de privacy en rechten van een kind schend..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:51
corset schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:08:
Ook vind ik het twijfelachtig of Tweakers een systeem moet promoten wat op zo'n manier de privacy en rechten van een kind schend..
Heb je als kind een recht/verwachting op privacy?
Boven de 12 oid, natuurlijk, dan worden ze volwassen genoeg. Daar onder? Mwa.

En wat is het alternatief? Die kinderen gewoon zonder toezicht het internet op sturen?
Ik ben niet zo van al dit soort blokkeer, of controle apps, puur omdat ik vind dat de ouders dat zelf gewoon in de gaten moeten houden. Maar het privacy probleem vind ik een non issue.
Of je als ouder nou direct over de schouder van je kind mee kijkt, (iets wat je met jonge kinderen eigenlijk toch wel moet doen) of je het met zo'n app doet, maakt dan ook niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2022
@corset dat is op zich een andere discussie en uiteindelijk door ouders te bepalen.

Waar hier om draait blijft eenvoudig men richt zich op Nederlands publiek. De app en website zijn niet in het Nederlands beschikbaar. als consument mag je dat wel minimaal verwachten.
zie dat bedrijf oorspronkelijk uit Spanje komt dus wel eu vestiging heeft.
Neem nog steeds niet wel dat het niet in het Nederlands beschikbaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door bbob op 30-07-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit lijkt mij een onderwerp voor de redactie. Ik verplaats het daarom even naar "Geachte Redactie".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum