Ik ben aan het kijken om mijn huidige pc te upgraden. Het lijkt er erg op dat momenteel de GPU de bottleneck is en wilde al een poos een nieuwe hiervoor, maar door het hele prijzencircus en de tekorten heeft dit veel langer geduurd.
In games ligt de grafische kracht op z'n gat met huidige kaart...zeker met de spellen die gaan uit komen (bijv. Company of Heroes 3 loopt nog maar net). Ik heb het idee dat de CPU nog wel even mee kan...of zit ik daar mis?
Huidig systeem:
I7 8700k
Asus Z390-P
16Gb Corsair 2666mhz
GTX1060 3gb
Corsair 450w voeding
Fractal Design R6
verschillende Ssd's en hdd's
Ik denk eraan om eventueel voorlopig alleen de gpu en voeding te vernieuwen met:
RTX3060ti
Be Quiet Straight Power 11 850w
Daarnaast is er de optie om wat meer mee te pakken. Daar neig ik naar de volgende onderdelen:
I7 10700k
Asus Tuf gaming Z590-plus
Be quiet Pure loop 280mm
Wat wordt er gedaan met de pc:
- Games zoals Dayz, CK3, Squad, Arma3.
- Grafisch werk met o.a. Photoshop en wat 3d rendering.
- Muziekproductie
Vraag is dus...doe ik er goed aan alleen de gpu te upgraden en te wachten met rest? En...zijn de gekozen onderdelen op zich ok?
Alvast bedankt!
In games ligt de grafische kracht op z'n gat met huidige kaart...zeker met de spellen die gaan uit komen (bijv. Company of Heroes 3 loopt nog maar net). Ik heb het idee dat de CPU nog wel even mee kan...of zit ik daar mis?
Huidig systeem:
I7 8700k
Asus Z390-P
16Gb Corsair 2666mhz
GTX1060 3gb
Corsair 450w voeding
Fractal Design R6
verschillende Ssd's en hdd's
Ik denk eraan om eventueel voorlopig alleen de gpu en voeding te vernieuwen met:
RTX3060ti
Be Quiet Straight Power 11 850w
Daarnaast is er de optie om wat meer mee te pakken. Daar neig ik naar de volgende onderdelen:
I7 10700k
Asus Tuf gaming Z590-plus
Be quiet Pure loop 280mm
Wat wordt er gedaan met de pc:
- Games zoals Dayz, CK3, Squad, Arma3.
- Grafisch werk met o.a. Photoshop en wat 3d rendering.
- Muziekproductie
Vraag is dus...doe ik er goed aan alleen de gpu te upgraden en te wachten met rest? En...zijn de gekozen onderdelen op zich ok?
Alvast bedankt!