In oktober vervalt onze jaarlijkse licentie op het gebruik van de Aruba aparatuur in de wolk en vermits we willen uitbreiden met onze wifi gaan we naar Ubiquiti apparatuur, nu is het alleen de vraag hoeveel ap's en waar te hangen.
Ik gaan zoveel mogelijk huidige punten te hergebruiken voor minimale inspanning.
Dit is onze huidige situatie, niet ideaal maar het werkt:

Dit zou de nieuwe situatie worden waarbij ik er bij 2 een * heb gezet

Die dat tegen de ytong muur staat staat dan ook nog eens dicht tegen een bewegingsmelder voor het alarm en anders dezelfde maar dan tegen de houten muur van het afgesloten magazijn, bij beide ligt er een netwerk kabel in de buurt die ik kan gebruiken
Die aan de mini keuken gaan ik boven op het vals plafond leggen maar dan boven het gangpad, moest de dekking nog niet goed zijn kan ik er nog altijd 1 aan de bureau's hangen en 1 tegen de vergaderzaal.
Die AP dat tegen de muur hangt bij bureau's beneden ligt eigenlijk op een metalen kast, tezamen met die van boven hebben we wel redelijke dekking beneden, 1 meer mag altijd vermits de collega's af en toe zagen dat de wifi wegvalt als iemand de microgolf opzet
Hardware:
Ik had als AP's die Unifi 6 lite PRO/LR op het oog, maar misschien 1 of 2 andere voorzien op bepaalde plaatsen?
Dan nog een Cloudkey met rack houder
Extra vraag:
Trouwens hoe kun je meer dan 1Gbps door een enkele 1Gbps verbinding duwen?
Ik gaan zoveel mogelijk huidige punten te hergebruiken voor minimale inspanning.
Dit is onze huidige situatie, niet ideaal maar het werkt:

Dit zou de nieuwe situatie worden waarbij ik er bij 2 een * heb gezet

Die dat tegen de ytong muur staat staat dan ook nog eens dicht tegen een bewegingsmelder voor het alarm en anders dezelfde maar dan tegen de houten muur van het afgesloten magazijn, bij beide ligt er een netwerk kabel in de buurt die ik kan gebruiken
Die aan de mini keuken gaan ik boven op het vals plafond leggen maar dan boven het gangpad, moest de dekking nog niet goed zijn kan ik er nog altijd 1 aan de bureau's hangen en 1 tegen de vergaderzaal.
Die AP dat tegen de muur hangt bij bureau's beneden ligt eigenlijk op een metalen kast, tezamen met die van boven hebben we wel redelijke dekking beneden, 1 meer mag altijd vermits de collega's af en toe zagen dat de wifi wegvalt als iemand de microgolf opzet
Hardware:
Ik had als AP's die Unifi 6 lite PRO/LR op het oog, maar misschien 1 of 2 andere voorzien op bepaalde plaatsen?
Dan nog een Cloudkey met rack houder
Extra vraag:
Trouwens hoe kun je meer dan 1Gbps door een enkele 1Gbps verbinding duwen?
[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 31-07-2021 16:48 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag