CDRW-coaster: niet meer te formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Heb voor het eerst Clonecd eens bekeken en on-the-fly getest van een audio-cd naar een cdrw. Doordat dit niet lukte (buffer liep leeg) en heb gecancelled kreeg ik een soort coaster, maar nu is de cdrw onleesbaar en onbeschrijfbaar. Of ik nou Nero, Clonecd, DirectCD/Incd format of Superblank gebruik, ik krijg steeds "device is not ready".

Hoe kan dit? En.. is-tie nog te redden?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

heb ik ook gehad, resultaat: een leuke frisbee! Of een mooi glanzende onderzetter >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Tonnes746
Ja prachtig, maar ik barst van de frisbees :). Bovendien is de cdrw net nieuw..

• GambitRS

GambitRS

w00t

Pech voor je.

• Tonnes746
Hebben we iets aan zo'n antwoord?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-03 15:10

Yucko

One clown to rule them all !

had ik ook ... brander/software wilde niet meer formatteren ... toen bij een maat laten doen en dat ging wel. Maar om nu te zeggen waar het aan ligt .. tja .. da weet ik niet. Gewoon dus bij een maat proberen

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• GambitRS

GambitRS

w00t

Jah, als jij met een topic komt "me cd is stuk" en ik zeg "jammer voor je, is niet te maken" dan is dat toch een antwoord of niet? Beter eerlijk zijn dan bv een antwoord als "breek hem in 4 stukken, wissel de bovenste 2 stukken om, lijm alles weer vast en hij doet het weer" >:)

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 18:15

tutterke

Klein maar tapper!

Is dit geen illegale TOC ?

* illegaal als in slecht he

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

• Tonnes746
De vraag is dus "Hoe kan dit? En.. is-tie nog te redden?"

GambitRS: Uit een antwoord als "Pech voor je" maak ik op dat jij denkt dat het niet te herstellen is, maar waarom geef je niet aan, en dat wil ik juist weten. Of ie dan te redden is zal blijken uit de verklaring.

Het zal iets met de TOC te maken hebben, maar ik vraag me af hoe dat precies zit en waarom de cdrw niet gewoon als cdrw zichtbaar blijft die in alle gevallen herformatteerbaar is. Anders zou dus een cdrw-coaster ook een echte coaster zijn, en dat lijkt me onmogelijk..

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Heb je ook al geprobeerd om hem op 1x speed te formateren?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb laatst ook zoiets gehad .. ik geloof dat het met het volgende lukte: CDRW uit de drive halen, Nero opstarten en kiezen voor "Erase CD Rewritable". Dan kiezen voor "Erase". Je krijgt natuurlijk een melding dat er geen disc inzit .. de disk erin doen en zodra je drive dicht gaat op OK drukken. Nu begon ie bij mij gewoon te wissen *D . Ik weet niet of het bij jou ook lukt ..

PC Specs

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Is het nog gelukt?

PC Specs

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:42
ja, gewoon erasen, als je een slechte brander hebt met lage kwaliteit lasers ( valt te herkennen aan lage prijs :p) dan kan het wel eens gebeuren dat je brander er geen zin in heeft, een maatje met een goed merk brander kan hier dan uitkomst biede. het is mij ook overkomen, maar zelfs met clonecd erasen wilde het gewoon lukken, en mijn cdrw leeft nog steeds na bijna ene jaar.

• Tonnes746
Awel.. het formatteren op 1x lukt niet, daar zowel DirectCD als Incd hem niet herkennen en "device not ready" geven. De diagnostics tool van DirectCD ziet hem ook niet goed en geeft aan dat het geen cdrw is en anders een onherstelbare cdrw.

De truuk met Nero lukte ook niet; misschien moet ik dat nog een aantal keer proberen of met een andere versie o.i.d. Hetzelfde maar dan met de andere programma's ging ook niet, noch het gebruiken van de tools van Cdrwin..

Zou het dan iets met de kwaliteit laser te maken hebben? Het gaat hier wel om een Lite-on brander :).. Wil het nog even proberen op mijn werk met een HP. Toch vraag ik me nog steeds af hoe het zit met die TOC en of er geen software is die gewoon het disc-type herkent en hem opnieuw leesbaar kan maken, onafhankelijk van wat er op staat. Even zoeken naar info over TOCs e.d. Bedankt evengoed..

Verwijderd

'k had dus hetzelfde probleem met een rw-tje (van 't merk nashua) en na lang zoeken en proberen om de rw te erasen kwam ik op deze plek uit. Terwijl ik dit las en voor de 3e keer vandaag het rw-tje probeerde te erasen ( want de eerste 2 x kwam er een "drive not ready" error :?) begon na zo'n 2 a 3 minuten nero plotseling de rw WEL te erasen.
Mijn oplossing is dus om het vaak te proberen, dan lukt het ooit wel. 'k heb nl in totaal een stuk of 15 keer geprobeert de rw te erasen.

succes

Verwijderd

ahja, ff iemand helpen met een een probleem van 3jaar geleden 8)7

Ff datum checken als je wat post ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 14:42:
ahja, ff iemand helpen met een een probleem van 3jaar geleden 8)7

Ff datum checken als je wat post ;)
haha, je hebt helemaal gelijkt, d'r stond wel info bij met ouder dan 2 weken.. maar 3 jaar had ik zo snel niet gezien :D. misschien ligt er nog wat in een oude doos :P
'k heb zo ook geen recentere bruikbare info kunnen vinden. misschien dat er nu nog anderen mee geholpen worden.
Pagina: 1