Tweede Coax aansluiting werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Marcodejong1992
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07-2021
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden alweer een appartement gekocht. Nu heb ik verbouwd en ben ik eigenlijk net klaar en probeer ik Ziggo te installeren. Nou zit mijn hoofdaansluiting in m'n slaapkamer (waar ik geen tv hoef) en in de woonkamer zit een tweede coax aansluiting. Bij deze tweede coax aansluiting krijg ik helaas geen signaal.

Om te checken of het allemaal werkt heb ik voor de zekerheid geprobeerd om de tv aan te sluiten in m'n slaapkamer, daar lijkt alles te werken. Als ik het probeer in de woonkamer krijg ik geen signaal. Ik heb tevens geprobeerd om de tv in de slaapkamer aangesloten te houden en daarnaast een coax kabel naar de tv te trekken (zonder mediabox) om te kijken of ik op deze manier wél zenders zou kunnen vinden maar helaas is dit niet het geval..

In de meterkast kan ik overigens weinig vinden, ik zie wel een groene KPN kabel lopen maar die loopt van onder naar boven..

Heeft iemand misschien een idee of suggestie wat ik kan proberen om het werken te krijgen in de woonkamer? Of moet ik er een Ziggo installateur bijhalen?

Met vriendelijke groet,

Marco

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Je zult moeten uitvinden waar die kabel in je woonkamer op zit aangesloten. Mogelijk is de doos in je slaapkamer een doorlusdoos en is de kabel daar niet goed aangesloten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40

The Executer

Lekker belangrijk!

Groene kabel is Ziggo, KPN is blauw.

Ergens zou er een splitter moeten zitten vermoedt ik, maar sommige mensen kennende zouden ze die ook nog wel eens mee hebben kunnen nemen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26
Als de aansluiting in je slaapkamer de hoofdaansluiting is, moet de aansluiting in je woonkamer ergens anders ook een uiteinde aan die kabel hebben. Die zul je moeten zien te vinden, zodat je die op een of andere manier kan doorlussen vanaf de hoofdaansluiting.

Maar dat is natuurlijk een grote als: een beetje recent apparatment is de kans toch groot dat de kabel via die meterkast binnenkomt. Plaats anders eens een foto van de meterkast en de aansluitingen, misschien dat iemand er dan wat zinnigs over kan zeggen.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:19
Weet je zeker dat de kabel in de slaapkamer de hoofdkabel is :? Dit is namelijk zeer onlogisch. Normaliter zit het in de woonkamer (vroeger) of in de meterkast (recent).
Even doosje in de slaapkamer openhalen en kijken of daar een extra kabel achter zit, zo ja, die eens doorkoppelen op het werkende punt in de slaapkamer. Zo nee, dan zoeken waar de kabel vanuit de woonkamer wel uit komt.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Marcodejong1992 je geeft aan dat er een verbouwing heeft plaatsgevonden. Een AOP in een slaapkamer is hoogst ongebruikelijk. Is er misschien sprake van een samengevoegd pand? Was de woning eerst gesplitst?

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:44
Jay-B schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:45:
@Marcodejong1992Een AOP in een slaapkamer is hoogst ongebruikelijk.
Toch komt het wel eens voor zoals bij ons rijtjeshuis (ca 1970)
In ons huis hebben we 2 coaxaansluitingen, in de slaapkamer en in de woonkamer. Die gaan beide met eigen een dikke groene kabel via de kruipruimte naar het Ziggo verdeelkastje 50m verder in de straat.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jay-B schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:45:
@Marcodejong1992 je geeft aan dat er een verbouwing heeft plaatsgevonden. Een AOP in een slaapkamer is hoogst ongebruikelijk. Is er misschien sprake van een samengevoegd pand? Was de woning eerst gesplitst?
Het is een appartement, dus kan best zo uitkomen. @Marcodejong1992 kijk eerst de kabels, aansluitingen na. je kunt het wanddoosje zo opendraaien.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:10
Ziggo heeft toch geen analoog signaal meer op de coax. Alleen nog maar digitaal. Snap je verhaal niet helemaal maar wellicht doen daarom sommige tv’s het niet.
Pagina: 1