Geen beeld bij opstarten met GPU wel zonder GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-04 08:34
Mijn vraag
Hallo allemaal,

ik weet niet zeker of dit het juiste forum is, maar ik heb hulp nodig. Ik heb onlangs mijn computer uit elkaar gehaald om de CPU koeler te vervangen en de koelpasta van de GPU te vernieuwen. Echter na het opnieuw in elkaar zetten van de computer geeft mijn computer geen beeld.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn inventaris zie je hier:
gallery: RAJdeBoer
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de computer aan zet terwijl de GPU niet ingeprikt is, start deze zonder problemen op.
Ik heb de GPU zowel volledig gemonteerd als zonder heatsink gemonteerd. Beide resulteerden in een zwart scherm.
...

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen/wat het probleem kan zijn? Alvorens ik mijn GPU vervang... Bij voorbaat dank voor jullie tijd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:31

BiLo

PSN: toiletcleaner

Je steekt vervolgens wel je kabel in de GPU ipv in het moederbord wanneer je de GPU er in hebt zitten?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
BiLo schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:43:
Je steekt vervolgens wel je kabel in de GPU ipv in het moederbord wanneer je de GPU er in hebt zitten?
Hi BiLo, jazeker. De GPU is volledig aangesloten. De fans gaan ook wel draaien maar er komt geen beeld
En ik heb een beeldscherm met zowel een HDMI als een Displayport, en heb beide ingekoppeld

[ Voor 12% gewijzigd door RAJdeBoer op 29-07-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManaCore
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Heb je een andere PC waarin je de videokaart kan testen? Anders wellicht een andere videokaart om in je huidige PC te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
ManaCore schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:47:
Heb je een andere PC waarin je de videokaart kan testen? Anders wellicht een andere videokaart om in je huidige PC te testen?
Dank voor je reactie, die mogelijkheid heb ik helaas niet. Ik ben niet echt een techie, dus heb niet zo veel onderdelen buiten wat ik gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Je zegt 'volledig aangesloten' maar om @BiLo's tip even te verduidelijken:

Heb je de kabel van je monitor NIET meer in het moederbord maar alleen in de GPU gestoken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDlSlR_kJ6hnXhhXuLfBaVGUM1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vFD4aTXhLvpuIWiTEFlUyWyd.jpg?f=user_large

Verder: zonder heatsink proberen is een slecht plan, dan kan de kaart zichzelf kapot maken...

Als de kabel inderdaad goed zit is de enige manier om te gaan testen met andere hardware om uit te sluiten of het de kaart, het moederbord of iets anders is. Wellicht woont er een Tweaker in de buurt je je wilt helpen...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
EMP schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:59:
Je zegt 'volledig aangesloten' maar om @BiLo's tip even te verduidelijken:

Heb je de kabel van je monitor NIET meer in het moederbord maar alleen in de GPU gestoken?

[Afbeelding]

Verder: zonder heatsink proberen is een slecht plan, dan kan de kaart zichzelf kapot maken...

Als de kabel inderdaad goed zit is de enige manier om te gaan testen met andere hardware om uit te sluiten of het de kaart, het moederbord of iets anders is. Wellicht woont er een Tweaker in de buurt je je wilt helpen...
Hi EMP, ja dat had ik begrepen en ook toegevoegd aan mijn reactie :) Ik had ze in beide zitten, maar heb het ook in alleen de GPU geprobeerd, zowel display port als hdmi, alleen display port, alleen hdmi in de gpu... nada... :(
Pagina: 1