Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-11-2021
Goedemiddag allen,

Ik heb sinds deze week een VPN verbinding naar mijn kantoor.
Een computer op kantoor waar ik naar wil verbinden heeft ip adres 192.168.10.155.
Wanneer ik met mijn VPN verbind krijg ik het IP adres van mijn router op kantoor 192.168.2.129.

Zoals te zien is heeft de computer en de VPN server een ander ip (10 en 2).
Wanneer ik op kantoor ben kan ik verbinden via remote desktop.
wanneer ik thuis met de VPN verbind en dan probeer verbinding te maken naar 192.168.10.155 werkt het echter niet.

Kan het zijn dat er een instelling of iets anders in mijn pc de verbinding blokkeert omdat die van een ander IP komt?

Met vriendelijke Groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De beheerder van het netwerk op werk moet de goede routes / subnets koppelen zodat je "dus" van 192.168.2.x mag / kan doorverbinden naar 192.168.10.x

Dat heeft niets met jouw eigen PC te maken; een "goede" VPN zorgt of voor een afgeschermde omgeving (jouw eigen PC ziet jouw eigen thuis-omgeving niet meer en alleen nog kantoor-omgeving) OF een "goede" VPN zorgt ervoor dat je alleen mag bereiken wat nodig is en niet (zoals nu) 2 subnets.

Als het tegenzit, zeg ik kort door de bocht; zou je dus ook kunnen verbinden naar 192.168.2.125 of 192.168.2.214 en daarmee een andere PC in het VPN-subnet benaderen; kan je mooi je collega thuis hacken ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
MAX3400 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:43:
De beheerder van het netwerk op werk moet de goede routes / subnets koppelen zodat je "dus" van 192.168.2.x mag / kan doorverbinden naar 192.168.10.x

Dat heeft niets met jouw eigen PC te maken; een "goede" VPN zorgt of voor een afgeschermde omgeving (jouw eigen PC ziet jouw eigen thuis-omgeving niet meer en alleen nog kantoor-omgeving) OF een "goede" VPN zorgt ervoor dat je alleen mag bereiken wat nodig is en niet (zoals nu) 2 subnets.

Als het tegenzit, zeg ik kort door de bocht; zou je dus ook kunnen verbinden naar 192.168.2.125 of 192.168.2.214 en daarmee een andere PC in het VPN-subnet benaderen; kan je mooi je collega thuis hacken ofzo.
Ik snap wat je bedoeld. Echter ben ik ZZP'er. In het verleden heeft het wel op deze manier gewerkt. Ik heb een computer van iemand overgenomen en sinds in naar die computer wil verbinden werkt het niet. Vandaar mijn vraag kan het in de instellingen/firewalls van de computer zitten waar ik naar toe wil verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je achter die PC zit kan je wel op internet etc? En welk subnet gebruik je thuis deze mag niet hetzelfde zijn als op kantoor. Wat gebruik je als VPN server. Wordt al het netwerk verkeer naar de VPN gestuurd?
Kortom vele vragen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

larsehh schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:38:
...
Ik heb sinds deze week een VPN verbinding naar mijn kantoor...
Wie is de beheerder van die vpn verbinding? Die zou dat voor je moeten kunnen regelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsehh
Het werkt inmiddels, het vinkje ''alles over vpn'' vergeten ;l
Pagina: 1