Heeft de Toshiba A50-C-1GO een nvme/pcie slot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-02 11:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schroef de laptop eens open en dan kan je aan de aansluiting van de storage zien of het SATA is of M.2 (en dus mogelijk, maar niet per definitie, NVME).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
ik kan er 1 overnemen, dus vandaar de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
https://www.notebookcheck...ake-options.159383.0.html
Toshiba Tecra A50-C-1GO

Display: 15.6-inch FHD (1920 x 1080)
Storage: 256 GB M.2 SATA SSD
Price: 1499 Euros
Een enkel minuutje google ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
dat is de 'gewone' ssd. het gaat erom om of er een (leeg) nvme slot aanwezig is en die informatie wordt feitelijk nergens vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rennio schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:54:
dat is de 'gewone' ssd. het gaat erom om of er een (leeg) nvme slot aanwezig is en die informatie wordt feitelijk nergens vermeld
Omdat je laptop toch open moet als je een SSD wil plaatsen, schoef dat ding dan open, kijk naar de slots / het slot en maak een beslissing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Het wordt nergens vermeld omdat het 99% zeker niet aanwezig is ;) Ik zou er vanuit gaan dat ze geen ongebruikt sneller slot gaan installeren in elke laptop, en zeker niet in de tijd van 2016. Ik zou uitgaan van 1 M.2 SATA slot en om het te bevestigen slechts 1 manier: open schroeven...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
dat is de 'gewone' ssd. het gaat erom om of er een (leeg) nvme slot aanwezig is..
Nvme slot? M.2 bedoel je waarschijnlijk, en daar zit zoals uit de link van @Malantur blijkt al een SATA ssd in. De kans bestaat dat dit deze een B of M connector heeft en deze dus mogelijk dus ook een PCIe x2 of x4 signaal voert, maar dat is een kwestie van testen. Als de huidige 256GB te klein is kun je ook gewoon een grotere M.2 SATA ssd plaatsen, zoveel verschil is het in de praktijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rennio
met dank voor de snelle reacties: ik heb 2 nvme schijfjes in bezit en wil die in een laptop plaatsen, vandaar de vraag naar het nvme slot. Omdat vrij veel laps met een Intel® Core™ i5-6200U processor over zo'n mogelijkheid beschikken, maar van Toshiba geen info op dat gebied is te vinden, dacht ik hier de kwestie neer te leggen in de hoop dat iemand zo'n lap kent.
Pagina: 1