Hulp nodig met wifi extender nieuw appartement!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemped2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04 13:28
Hallo,

Recent ben ik verhuisd naar een appartement zonder netwerk aansluitingen in de muur maar alleen wifi.
De modem staat een verdieping boven mij waardoor de verbinding zeer slecht is. Als oplossing is naast mijn deur een wifi extender geplaatst van Sitecom. Nu is het probleem dat niemand hier, inclusief de vorige eigenaar weet wat het wachtwoord hiervan is. Ook heb ik geen idee wat het model van dit kastje is.
De modem heb ik gereset, en dit kastje heb ik gereset. Maar nog steeds heb ik geen succes.

Weet iemand wat het model van dit kastje is of zelfs beter hoe ik het werkend krijg? Dan zou ik evt. op kunnen zoeken hoe dit te installeren is.

https://imgur.com/a/ucSWP8O

Naam van de wifi is Sitecom03C6B0.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManaCore
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Durf niet te zeggen waarom het niet werkt, maar de access point lijkt op de Sitecom WLX-3000B. Staat er niets aan de onderkant van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemped2
ManaCore schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:34:
Durf niet te zeggen waarom het niet werkt, maar de access point lijkt op de Sitecom WLX-3000B. Staat er niets aan de onderkant van het apparaat?
Dat is hem inderdaad topper! Ik heb er geen sticker op kunnen vinden helaas..
Het wachtwoord moet hetzelfde zijn als het netwerk las ik, maar dat is deze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManaCore
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Zo ver ik kan zien heeft dat specifieke type accesspoint een sticker onderop zitten met daarop de default credentials, dat wachtwoord is randomly generated en verschilt per accesspuntje. Zonder die stikker zie ik dan ook geen manier om achter dat wachtwoord te komen, tenzij iemand anders hier een andere oplossing voor heeft. Wellicht een vervangend accesspuntje aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Je kan hier de handleiding inzien https://www.libble.eu/sit...300/online-manual-567234/

Volgens die handleiding is dat wachtwoord achterop niet het Wifi wachtwoord maar het admin wachtwoord om de GUI in te komen via de browser.

Wat je moet doen dan is die extender via een UTP kabel direct aan je pc koppelen en dan via de browser op de admin gui inloggen (staat allemaal in die handleiding), dan kan je alles wijzigen of zelfs resetten.

Edit: begrijp nu dat je helemaal geen stikker op de achterkant hebt met een wachtwoord, dan is het dus letterlijk een baksteen nu, denk dat er niks anders op zit een nieuwe te halen, gelukkig zijn ze niet zo duur.

[ Voor 19% gewijzigd door Turismo op 29-07-2021 13:20 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-05 14:49
Of probeer de standaard credentials even? : admin - admin of admin - blank
Als het dan niet lukt is het inderdaad zoas @Turismo aangeef, dan zal je een nieuwe moeten halen.

Waarom gebruik je trouwens dan geen Powerline adapters om van uw modem naar andere verdieping te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemped2
Heb een nieuwe gekocht, bedankt.
Pagina: 1