Kan ik Thrustmaster TX Racing Wheel resetten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaJuno2
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 06:47
Wij hebben een Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition.

Op onze XBOX One, maar ook op onze XBOX One X lijkt het of de A button ingedrukt blijft.
Ook reageren de andere knoppen / flippers en toetsen niet goed. Het lijkt wel of deze overgevoelig zijn.
Wanneer ik bijvoorbeeld in een menu 1 positie naar onder of opzij wil, slaat hij 1 of 2 posities over.

Dit probleem hebben we dus op beide consoles.

Op de PC werkt het stuur wel naar behoren.

Ik heb inmiddels de meest recente firmware in het stuur gezet.
Ook heb ik de contacten onder de knoppen, en de koolstof onder de knoppen gereinigd.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
F1 2019, F1 2021, Citycar driving, XBOX One, XBOX One X en PC

Kan ik dit stuur op één of andere manier resetten of is het einde oefening?

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sluit je het stuur aan wanneer de console aanstaan, of daarvoor al?

Er is al sinds de eerste TX iets 'raars' met de Xbox, calibratie die scheef gaat, knoppen werken of werken niet, het lijkt voor mij voorlopig opgelost het stuur aan te sluiten en dan pas de console aan te zetten.

Ergste geval kan je een lichte kabelbreuk hebben in je breakaway kabel (dat plastic stuk halverwege je kabel), mijn geval werkte namelijk het stuur prima op PC maar niet meer op console, wat dus achteraf de kabel was.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaJuno2
SinergyX schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:14:
Sluit je het stuur aan wanneer de console aanstaan, of daarvoor al?

Er is al sinds de eerste TX iets 'raars' met de Xbox, calibratie die scheef gaat, knoppen werken of werken niet, het lijkt voor mij voorlopig opgelost het stuur aan te sluiten en dan pas de console aan te zetten.

Ergste geval kan je een lichte kabelbreuk hebben in je breakaway kabel (dat plastic stuk halverwege je kabel), mijn geval werkte namelijk het stuur prima op PC maar niet meer op console, wat dus achteraf de kabel was.
Bedankt voor je reactie.

We hebben alles al geprobeerd wat de volgorde van inschakelen/aansluiten betreft. Ik heb direct een kabel besteld. Hopen dat dit het probleem verhelpt. Zodra ik dit heb getest, laat ik het weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaJuno2
Helaas is het probleem met een nieuwe kabel niet verholpen.
Dat wordt denk ik een nieuw stuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaJuno2
Probleem opgelost,

Ik heb de unit open geschroefd, de kabel vervangen door een USB B female paneelmontage naar 5-pins connector. En alles doet het weer.

Waarschijnlijk een draadbreuk in de kabel die uit de unit kwam.
Helaas geen originele onderdelen maar het werkt.

Mijn zoon is weer een blij man. :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wvXI6uRsfNrDfKZBsCAfK74cXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39OLHDhZYHytQbtdr0Cre08B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 22:12
AlphaJuno2 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:05:
Probleem opgelost,

Ik heb de unit open geschroefd, de kabel vervangen door een USB B female paneelmontage naar 5-pins connector. En alles doet het weer.

Waarschijnlijk een draadbreuk in de kabel die uit de unit kwam.
Helaas geen originele onderdelen maar het werkt.

Mijn zoon is weer een blij man. :) :)

[Afbeelding]
Hoi AlphaJuno, Ik heb mijn stuur ook opengeschroefd om de kabel te vervangen.

Alleen zie ik nog een extra zwarte draad die niet naar de pin-header gaat maar vastgesoldeerd is aan een printplaat.

Wat heb jij daarmee gedaan, gewoon niet meer aangesloten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr7dJ9idCjAEKo0ar-94wiuXvwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRodjcB4gTDirhX2PHaSNu1I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaJuno2
Deze is niet niet aangesloten.
De buitenste zwarte is ook aarde.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 22:12
Ik heb inmiddels een vervangende kabel aangesloten. Helaas geen verbetering, ook geen verslechtering. Ik ga nu maar sparen voor een vervangend stuur...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYaaenh407FaQnjWfqN9ir60G5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RevZt6eAae9499efBbdibr2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaJuno2
Jeetje wat vervelend.
Dan zal er iets anders aan de hand zijn vrees ik.
:-(
Pagina: 1