netwerk maken???

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• karno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05-2022
Hoi,ik heb een compaq prolinea 133Mhz met een netwerk kaartje.Op m'n ander computer heb ik een kabelmodem zitten.
De modem is aangesloten op een netwerkkaart in m'n computer.
Nu wil ik graag internet op alle 2 de computers.maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen.wie weet er een oplossing!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Kijk deze topic eens door...

[topic=204568]

Ik heb vorige week hetzelfde gevraagd.

suc6

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Met de search is een hoop info te vinden over netwerken...

Ook hier staat veel info:

[topic=152460/1/25]

Verwijderd

Op de pc waar internet op binnenkomt, nog een netwerk kaartje steken. Die 2 verbinden met een crosskabel.
Ip adressen vast toewijzen aan de netwerk kaarten die aan elkaar gekoppeld zitten. (v.b. 192.168.0.1 en 192.168.0.2)
+ subnet masker zetten op 255.255.255.0 en een proggie draaien voor het delen (zit standaard in 98se + of winroute o.i.d downloaden en te instaleren. (Kun je ook met dhcp gaan werken, maar is niet echt nodig.

En in de faq staat idd ook een hele goede beschrijving.
(de faq van network trouble shooting.)

Enne kijk ook even de onderverdeling na v/d verschillende forums / fora ;) ???? was het meervoud eigenlijk van formum
|:( |:( |:( |:(

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
NOOIT maar dan ook echt NOOIT 192.168.0.1 doen want dat is eeehh... kweenie meer maar ieder geval kan je beter 192.168.24.xxx nemen! anders werkt met bv wingat(e) je CS niet op de andere PC waar geen internet zit... je moet wel alles GOED configgen anders heb je er nix aan ;)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:04 schreef SuperSucker het volgende:
NOOIT maar dan ook echt NOOIT 192.168.0.1 doen want dat is eeehh... kweenie meer maar ieder geval kan je beter 192.168.24.xxx nemen! anders werkt met bv wingat(e) je CS niet op de andere PC waar geen internet zit... je moet wel alles GOED configgen anders heb je er nix aan ;)
CS ?? Ken ik niet maar dat wingate of een ander niet zou werken met 192.168.0.xxx is dus ABSOLUUT NIET waar.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 18 augustus 2001 20:47 schreef X-terior het volgende:
Enne kijk ook even de onderverdeling na v/d verschillende forums / fora ;) ???? was het meervoud eigenlijk van formum
|:( |:( |:( |:(
Fora http://www.vandale.nl ;)
edit:

Whoops, staat dus niet op de site van Van Dale, maar het is iig fora. Anyway, wie maakt zich op GoT zorgen over het wel of niet correct toepassen van de nederlandse taal? ;)
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:04 schreef SuperSucker het volgende:
Met deze opmerking(en) doe je je naam wel heel grote eer aan! :P
WinGate en CS zijn afhankelijk van goed geconfigureerde porten. IP adressen staan daar onafhankelijk van.

Karno kan voorlopig wel ff voort denk ik en natuurijk kan hij zijn verdere vragen over netwerken kwijt in het daarvoor bestemde forum. Deze dus: [forum=19]

Succes en welkom in de wereld van netwerken!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:11 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Fora http://www.vandale.nl ;)
edit:

Whoops, staat dus niet op de site van Van Dale, maar het is iig fora. Anyway, wie maakt zich op GoT zorgen over het wel of niet correct toepassen van de nederlandse taal? ;)

[..]

thnx ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, lees eerst het onderstaande eens:Gebruik daarna de zoekfunctie van GoT eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen.

Mocht je daarna nog vragen hebben kun je een nieuw topic openen, maar let dan wel op de daaraan gestelde voorwaarden die je in de [topic=152460] terug kunt vinden.

PS. Dat verhaal van SuperSucker is echt rijnste bullshit, maar daar kom je wel achter na het lezen van de bovenstaande stukjes tekst ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.