Uitslaan van PC....

Pagina: 1
Acties:

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

Soullie

Planeshift

Topicstarter
soms zette mijn pc zich automatisch uit als mijn mobo of cpu een bepaalde temperatuur bereikte... (zeer zelden maar toch irritant... ) nu viel mij op in Motherbord monitor het voltage wel vaker omhoog of omlaag ging....

nu heb ik mijn moederbord van jumperloos afgehaald en op 1,7 gezet ipv van 1,79 en alle problemen lijken verholpen... (1,7 dit is iig lager als de standaard die volgens mijn mobo-boekje nodig is)

ook alle jumpertjes van het bordje af en precies standaard gezet zoals in het moederbord boekje.....

ik heb deze pc bij een pc prive project laten samen stellen... hebben die gozers mijn pc verkeerd inelkaar geknutseld ?? :)

hoe dan ook.... mijn prob is opgelost... maar dit was toch niet echt normaal te noemen of wel ??

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Lijkt me een typisch geval van een te zwakke voeding ;(

Verwijderd

Brakke/Zwakke voeding

Oplossing: computerboer en een sterkere dan nu goede voeding kopen..

Bespaart een hoop ergernis :)

• Soullie

Soullie

Planeshift

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 19:17 schreef rb338 het volgende:
Lijkt me een typisch geval van een te zwakke voeding ;(
hmmm.... ik heb toch een goeie 300watt voeding.... en toen ik die pc kreeg was ie redelijk leeg en deed ie dat ook soms....

nu hangt er toch redelijk wat meer in... en deed het nogsteeds zeer zelden....

het gebeurde namelijk alleen bij een bepaalde temperatuur :).... ventilator erop... geen probs.... :).... maar als het moederbord 40 graden werd sloeg ie uit... nu gaat ie er wel overheen.... (had mijn fans ff uitgezet omdat te testen) dat ligt toch niet aan de voeding of wel ?? Hmmm... hij loopt iig nu ook goed op een lager voltage :)....

Verwijderd

Meer fans dan??

Verwijderd

Bij PC Prive is er altijd wel iets wat niet deugt

Goedkope kasten, goedkope (slechte voedingen) etc

• Soullie

Soullie

Planeshift

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:26 schreef conan the librarian het volgende:
Meer fans dan??
mijn eerste gedachte ook..... heb er dus nog maar 2 besteld :)

die kast deugt wel... denk dat de airflow gewoon gaar was en ze de jumpertjes niet correct geplaatst hadden.... |:(

heb de core voltage weer eens trug verhoogd... en hij werkt nu eigenlijk prima....

hmmmm.... vraag me af wat er verkeerd stond :)...
Bij PC Prive is er altijd wel iets wat niet deugt
Goedkope kasten, goedkope (slechte voedingen) etc
hmmm... ik heb dit zelf samen gesteld en dus gezorgd dat ik een goeie 300watt voeding erbij kreeg.... als mijn voeding brak was sloeg mijn pc volgens mij om de paar uur uit.... dit is echt iets wat zeer zelden gebeurde... en alleen als mijn mobo 40 graden bereikte....
Pagina: 1