Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik zoek een?
Advies of ik voor een OnePlus Nord 2 of een Samsung Galaxy A52 5G moet kiezen. Ik weet niks van Android zelf, maar familielid kan niet zonder Android

Wat is je budget?
Plusminus 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het cadeau geven aan iemand die nu een Galaxy A50 heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een lijst met de verschillen, maar geen idee wat dit in het echte leven betekent..

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan? Hoe is de verwachtte performance van deze toestellen? Ik zag dat de A52 5G een geheugenkaart en een headphonejack. Dat zijn pluspunten, maar een iets mindere chip? Verder geen idee over Android.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Hier de toestellen naast elkaar (onderaan zijn de benchmarks):
https://tweakers.net/pric.../1308800;1726390;1673060/

Als de persoon tevreden is met de A50, pak de A52, het is een vooruitgang/doorontwikkeling ten opzichte wat die nu heeft, en blijft binnen de vertrouwde omgeving van Samsung die de persoon gewend is. Daarbij heeft de A52 optische stabilisatie wat de foto kwaliteit zal helpen.

De Nord 2 is ook een prima toestel, maar Oneplus kan software problemen geven, met name in de begin periode na een release moeten de bugs er uit en dat mogen de klanten uitvinden, en nu zijn ze ook OxygenOS met ColorOS ontwikkeling aan het samenvoegen met zusterbedrijf Oppo samen. En dat geeft niet als de persoon aan wie je het geeft graag hobbiet en prutst, maar als het gewoon moet werken voor die persoon zou ik dat vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:05:
Hier de toestellen naast elkaar (onderaan zijn de benchmarks):
https://tweakers.net/pric.../1308800;1726390;1673060/

Als de persoon tevreden is met de A50, pak de A52, het is een vooruitgang/doorontwikkeling ten opzichte wat die nu heeft, en blijft binnen de vertrouwde omgeving van Samsung die de persoon gewend is. Daarbij heeft de A52 optische stabilisatie wat de foto kwaliteit zal helpen.

De Nord 2 is ook een prima toestel, maar Oneplus kan software problemen geven, met name in de begin periode na een release moeten de bugs er uit en dat mogen de klanten uitvinden, en nu zijn ze ook OxygenOS met ColorOS ontwikkeling aan het samenvoegen met zusterbedrijf Oppo samen. En dat geeft niet als de persoon aan wie je het geeft graag hobbiet en prutst, maar als het gewoon moet werken voor die persoon zou ik dat vermijden.
Dankjewel voor je uitleg!

Ik ben voor de OnePlus Nord 2 gegaan. Enige reden is dat ik een cadeaubon had liggen van een retailer en dat de A52 echt heel slecht verkrijgbaar is. Volgens mij is deze persoon voor wie ik het koop zo a-technisch dat het niks interesseert.