Vraag

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:23
Goedemorgen,

Wij zijn voor de kleine opzoek naar een kleine iPad en zijn uitgekomen op de iPad mini 4 van 2019. Deze wordt ons momenteel aangeboden voor 180 euro nu heb ik hier 2 vragen over passen de hoesjes van een iPad 5 mini ook om de 4 mini? En is het nog aan te raden om nu nog een mini 4 te kopen? En is de prijs goed? :-) Ik heb wel al gelezen dat iOS 15 ook nog uitkomt voor de 4 mini dus dat is wel een + vind ik.

Tablet is bedoelt voor onze dochter om wat spelletjes te doen en ik zal hem zelf soms gebruiken voor wat Twitch en lezen van artikelen. Of is het beter om een goedkoop Android tablet nieuw te kopen? Hoewel ik t wel fijn vind om in het Apple ecosysteem te zitten

Alvast bedankt

Gr
Michael

[ Voor 4% gewijzigd door michaeltjeh1 op 29-07-2021 07:44 ]

Beste antwoord (via michaeltjeh1 op 29-07-2021 08:49)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Voor de prijs is het echt wel een mooie. Daar kun je bijna niets aan fout doen. Zeker voor je doelen.

Je betaald niet de hoofdprijs dus je moet niet verwachten dat je er net zo lang mee kan doen als een nieuwe :P Simpel als dat. Alleen voor de prijs tjah. Ga er vanuit dat je er nog 3 jaar netjes mee kan doen vanaf nu. Dan is het gewoon netjes.

Hoesjes is wel een ding. Ook al past die van de iPad Mini 5 prima op die van de 4. Je zit wel met de beschikbaarheid van die hoesjes. Ze zijn er niet zoveel en wat er is en een beetje kwaliteit heeft gaat al snel naar de 30/40 euro. Niet erg want de hoesjes zijn vaak prima kwaliteit maar cheap zijn ze niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Voor de prijs is het echt wel een mooie. Daar kun je bijna niets aan fout doen. Zeker voor je doelen.

Je betaald niet de hoofdprijs dus je moet niet verwachten dat je er net zo lang mee kan doen als een nieuwe :P Simpel als dat. Alleen voor de prijs tjah. Ga er vanuit dat je er nog 3 jaar netjes mee kan doen vanaf nu. Dan is het gewoon netjes.

Hoesjes is wel een ding. Ook al past die van de iPad Mini 5 prima op die van de 4. Je zit wel met de beschikbaarheid van die hoesjes. Ze zijn er niet zoveel en wat er is en een beetje kwaliteit heeft gaat al snel naar de 30/40 euro. Niet erg want de hoesjes zijn vaak prima kwaliteit maar cheap zijn ze niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
michaeltjeh1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:43:

Tablet is bedoelt voor onze dochter om wat spelletjes te doen en ik zal hem zelf soms gebruiken voor wat Twitch en lezen van artikelen. Of is het beter om een goedkoop Android tablet nieuw te kopen? Hoewel ik t wel fijn vind om in het Apple ecosysteem te zitten
Aan de ene kant zou ik zeggen dat de Mini 4 aan z'n limieten begint te komen met de A8, aan de andere kant zou ik dat bijna altijd verkiezen boven een Android tablet (tenzij evt high end, maar dan is de vergelijking mank).

Net als wat @Touchdomex zegt, wil je er langer mee doen dan zou je een nieuwe kunnen overwegen. Anderzijds is de prijs ook niet al te hoog voor een fatsoenlijk apparaat wat sowieso nog ondersteund blijft voor minimaal een jaar. Het is ook niet dat als support wegvalt dat die dan onbruikbaar is, dan ben je nog tig versies verder voordat je bepaalde apps niet meer kan draaien. Tegen die tijd zal je hem zelf al willen vervangen omdat die echt te traag wordt.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Onze dochters van 9 en 6 gebruiken beide nog een ipad mini 2. 99% van wat ze doen werkt er prima op. Soms nog security updates. Zou me geen zorgen maken over een 4. Prijs is prima, maar dat kun je ook gewoon op mplaats checken toch? De hoes: geen id.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sigmundfreund schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:53:
[...]

Aan de ene kant zou ik zeggen dat de Mini 4 aan z'n limieten begint te komen met de A8, aan de andere kant zou ik dat bijna altijd verkiezen boven een Android tablet (tenzij evt high end, maar dan is de vergelijking mank).
Moet zeggen dat het nog wel meevalt.
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs
tegen de iPad Mini 4.

https://browser.geekbench.../9035443?baseline=9051968

Zijn vergelijkbaar op single core maar multi core lopen ze wel wat achter.
Net als wat @Touchdomex zegt, wil je er langer mee doen dan zou je een nieuwe kunnen overwegen. Anderzijds is de prijs ook niet al te hoog voor een fatsoenlijk apparaat wat sowieso nog ondersteund blijft voor minimaal een jaar. Het is ook niet dat als support wegvalt dat die dan onbruikbaar is, dan ben je nog tig versies verder voordat je bepaalde apps niet meer kan draaien. Tegen die tijd zal je hem zelf al willen vervangen omdat die echt te traag wordt.
Ja mijn iPad mini 2 geeft nog steeds geen problemen met updates en apps. Hij is alleen aanzienlijk trager. De iPad mini 5 die ik heb is wel veel beter natuurlijk. Niet heel gek. Nieuwprijs van beide was ook aanzienlijk een verschil. Mijn Mini 2 heeft mij destijds 350 gekost. De Mini 5 heeft mij 400 gekost.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:23
Bedankt voor jullie reacties ik ben weer wat wijzer we gaan toch de iPad vanavond maar even ophalen :)

Gr
Michael
Pagina: 1