4 rode lampjes

Pagina: 1
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na vandaag een upgrade gedaan te hebben van het geheugen van mijn msi k7t turbo heb ik nog fijn even door kunnen werken totdat ik later wat bestanden aan het kopieeren was.

De reset knop deed wonderen, ik keek in de bios... cpu 62 graden (TB 1,33Ghz met een Super Orb) dat viel nog wel mee.
Maar even later weer hang en nog een reset en even later kon de speaker alleen nog maar borrelen.

Nu is het zover dat ik bij het aanzetten alleen nog meer 4 rooie ledjes zie (en we weten allemaal wel wat dat kan betekenen). Voor de zekerheid alles er uit gehaald (geluidskaart en dergelijke) en de hd's ook losgehaald.
Helaas, nog steeds 4 rooie ledjes....

Ik ben dus bang dat mijn cpu stuk is, maar heb geen rookwolkjes gezien of brandguren geroken. Ik laat zometeen de cooler er af halen en dan gaan we naar de cpu kijken.

Iemand misschien nog een ander idee hierover?

Als de cpu stuk is, dan wil ik mijn super orb ook vervangen, imho is dat ook een gare cooler (rond de 60 graden idle). Welke cooler kan een TB 1,33 onder de 50 krijgen zonder veel geluid te maken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
haal je nieuwe mem er eens uit
mobo stuk kan ook als je 4 rode leds hebt.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
yep mobo of proc. kapoet (zonde)

• Rob
  • Niet online
O ja, geheugen heb ik al weer teruggezet
Maar bedankt voor het idee

Mobo stuk, hmm, daar zullen ze in het boekje inderdaad niet veel over zeggen, maar hoe weet ik zeker welke stuk kan zijn?

Coolers draaien namelijk wel en die krijgen hun spanning van het mobo.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb hetzelfde meegemaakt, hou er maar mee op en breng je mobo maar naar je dealer.Dat upgrade werkt af en toe voor geen ene meter.Mijn mobo weggebracht (dat was een K7T) en een maand later kreeg ik bericht dat het garantiewerk was, ik kreeg toen een hele nieuwe en wel een K7T-turbo omdat dat de vervanger was geworden.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Ehh, sorry hoor, maar 4 rode lampjes staat bij dat bord voor Power-On. Houdt dus in dat het bord daar op blijft hangen.
Het is in dit geval dus waarschijnlijk je voeding of je processor. Als je processor geen signaal "power OK" krijgt van je voeding gaat ie niet aan snappy?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

king, ga eens een boek lezen of zo, of kaas eten, want dat heb je hard nodig! Of je processor is stuk, of je moederbord, zeggen dat de voeding stuk is is gewoon onzin.

MechWarrior || Monsters Game

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mobo stuk, hmm, daar zullen ze in het boekje inderdaad niet veel over zeggen, maar hoe weet ik zeker welke stuk kan zijn?
harde schijven kunnen ook niet stuk, data kan alleen verloren worden door natuurrampen.

van de seagate site:
Due to the Internet and the globalization of manufacturing and service-oriented industries, businesses are collecting and analyzing data at an alarming rate. As organizations' data warehouses grow, the threat of data loss due to human error or natural disaster carries a potentially larger fiscal price. Consider the current costs of restoring critical information after data loss.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

geef ze dan maar een low-level format tooltje, kijken of ze dat dan als natuurramp bestempelen >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 19:30 schreef GambitRS het volgende:
king, ga eens een boek lezen of zo, of kaas eten, want dat heb je hard nodig! Of je processor is stuk, of je moederbord, zeggen dat de voeding stuk is is gewoon onzin.
Die kaas, goed bedacht.

Verwijderd

Ik heb het eens gehad bij het aanzetten 's morgens.
Opeens 4 rode ledjes.
Heel klein brandvlekje onder het hoekje v.d. core.
Niet OC'ed toen en goede temps.
Heel raar,en heb er gewoon een nieuwe voor gekregen.

Maargoed,volgens het boekje van mijn K7T266 betekent 4 rode ledjes:

System Power ON
The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.

• Rob
  • Niet online
De cpu ziet er nog helemaal perfect uit (en ruikt ook niet naar rook/brand)

Ik ben dus bang dat mijn mobo stuk is :'(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 14:35

Epsilon

Op zaterdag 18 augustus 2001 19:31 schreef GambitRS het volgende:
geef ze dan maar een low-level format tooltje, kijken of ze dat dan als natuurramp bestempelen >:)
dat rekenen ze nou net onder human error
maar wat als het nu geen error is??
wa zullen ze daar dan op zeggen? >:)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

[knip]

laa maa

• Rob
  • Niet online
Net met mobo terug gegaan
Hij wordt terug gestuurd naar de leverancier....

wachten dus.. maar mobo is dus wel stuk

Verwijderd

tja... die 4 rooie lampjes kan ik me ook nog wel herinneren.
Maar gelukkig bleek het mn waaier te zijn :? B-)
waaier aan -> 4 rooie lampies
waaier uit -> 4 groene lampies :)

• LollieStick
  • Laatst online: 27-08 09:29
Heb je je CPU al in een andere pc gebouwd. Kan nooit weten. Lijkt me stug dat he moederbord kaduuk is.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
My thoughts exactly. Mijn CPU is gewoon kaput geleverd (pin afgebroken) en daardoor kreeg ik ook 4 rooie D-LEDs

Verwijderd

Lijk me sterk dat het mobo kapot is. Net als de vorige gast kon je de cpu niet bij iemand anders proberen?

Wel lullig als het cputje kapot blijkt te zijn en niet de mobo

Verwijderd

ik had zondag ook 4 rode lampjes, na alles eruit gehaald te hebben werkte het nog niet. Daarna 2 klappen op de bovenkant van de kast deed ie het opeens weer!? ik snap ook niet waarom :?
Pagina: 1