Nieuwe PC boot 6 sec loop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boriskamp
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-01 17:33
Hey!

Gisteren heb ik (voor het eerst) een PC in elkaar gezet met de volgende hardware:
* Asus ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI)
* Be quiet! Dark Rock Pro 4
* Corsair HX1200 V2 PSU / PC voeding
* Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G Videokaart
* Intel Core i7 11700K
* Lian Li Lancool II MESH Performance Midi Tower Behuizing
* Samsung 980 1TB M.2 SSD

Ik heb alle instructies gevolgd en het leek allemaal vrij makkelijk, totdat ik hem aan zette. Toen ik voor het eerst startte was er geen beeld van de GPU naar mn monitor (display port) en de QCODE op het moederbord bleef hangen op 00 met een rood lampje eronder. Ik heb hier even mee zitten klooien, pins nagekeken op buigingen, CPU opnieuw geïnstalleerd etc, nog steeds de 00 code. Toen las ik ergens dat ik de BIOS moest updaten, ik dat gedaan met versie 2201:
https://rog.asus.com/moth...wi-fi-model/helpdesk_bios
De renamer gedaan, in de bios USB port gedaan, 3 sec op de bios knop gedrukt en het blauwe lampje ging knipperen. Nadat die klaar was met knipperen bootte de PC en ging die naar 6 seconden weer uit, daarna startte die weer op en na 6 seconden weer uit, dit blijft die doen! Zie de video die ik gemaakt heb hierover:
YouTube: New PC setup boot cycle

De 00 code is nu dus weg, echter schiet ik hier ook niks mee op. Ik zou echt niet (meer) weten wat te doen, heeft iemand een idee?

Beste antwoord (via br00ky op 30-07-2021 16:04)

• boriskamp
Hey @White Feather en @br00ky ,

Excuus! Natuurlijk!

Ik heb een enkele geheugen module en had deze gewoon maar in een slot gedaan, bleek de verkeerde nadat ik het nog eens gelezen had. Dus ik de CPU koeling eraf halen, DDR4 in goede slot gedaan en ook de M.2 SSD in anders slot gedaan (denk misschien helpt dat).

Nadat alles weer aangesloten was deed hij het! Deed hetzelfde qua Qcodes maar schoot toen gelukkig door naar de volgende codes totdat ik beeld kreeg! Erg blij mee!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boriskamp
Opgelost! Topic mag verwijderd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
boriskamp schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:05:
Opgelost! Topic mag verwijderd worden.
Eh, wil je de oplossing dan even met ons delen?

En topics worden normaliter niet verwijderd, ze zakken gewoon weg en verdwijnen na een c aantal dagen uit de lijst met actieve topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, wat is je oplossing? Dan selecteer je helemaal gratis tot de oplosser en krijg wat extra karma punten ;).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• boriskamp
Hey @White Feather en @br00ky ,

Excuus! Natuurlijk!

Ik heb een enkele geheugen module en had deze gewoon maar in een slot gedaan, bleek de verkeerde nadat ik het nog eens gelezen had. Dus ik de CPU koeling eraf halen, DDR4 in goede slot gedaan en ook de M.2 SSD in anders slot gedaan (denk misschien helpt dat).

Nadat alles weer aangesloten was deed hij het! Deed hetzelfde qua Qcodes maar schoot toen gelukkig door naar de volgende codes totdat ik beeld kreeg! Erg blij mee!