[Multi] The Ascent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Ik zag geen topic over deze game dus ik dacht ik maak even een korte intro.

Game: The Ascent
Genre: A-RPG / Twinstick shooter
Co-op: max 4
Crossplay mogelijk
Beschikbaar op o.a. steam en zit in de gamepass
Release: vandaag, 29 juli

Wellicht zijn er tweakers geintereseerd om dit een keer samen te spelen. Story progress wordt niet opgeslagen in co-op heb ik begrepen, alleen voor de Host. Dus wellicht handig om eerst zelf de story af te maken. Verwachte aantal uren is 20 voor de campaign maar waarschijnlijk het dubbele als je alle side quests en achievement erbij wilt doen.

Loot is niet random maar handcrafted. Endgame nog niet echt bekend maar lijkt geen actieve endgame te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 13:32
Ik heb mijn agenda al vrij gemaakt voor komende dagen exclusief werk dan =)..

Maar ik heb hier erg na uit gekeken.. ziet er heel tof uit en ik hou van dit soort games!!

Ik ben zeker wel te porren om dit te spelen(pc)

Steam = Scynith

Ben erg benieuwd naar de raytracing in combinatie met mijn rtx3070...

Vanavond om 1900 gaat het live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
Dunello schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:53:

Maar ik heb hier erg na uit gekeken.. ziet er heel tof uit en ik hou van dit soort games!!

Ik ben zeker wel te porren om dit te spelen(pc)

Steam = Scynith

Ben erg benieuwd naar de raytracing in combinatie met mijn rtx3070...

Vanavond om 1900 gaat het live.
Same! Ik heb hem via de gamepass maar je kunt elkaar vast wel vinden via verschillende platformen. Enige nadeel is wel dat alleen de host de story progress meekrijgt. Maar dit lijkt me wel vet om met meerdere mensen te spelen.

Ik ga vanavond eerst even solo maar we kunnen zeker een potje spelen binnenkort. Ik voeg je wel even toe op steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:19
Om 19:00 kan ik dan eindelijk aan de slag met deze Twinstick shooter.Ga hem op de series X spelen.

Lijkt me dat dit een pareltje gaat zijn hoor. :)
Eerste run wil ik alleen doen en daarna co-op.

[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 29-07-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan morgen na werk en zaterdag hele dag sowieso wel even spelen; mocht je ideeen hebben of echt een aantal uur achter elkaar willen gamen, stuur me even een berichtje op XBL :)

/edit: eens zien hoe mijn vriendin het spel vindt; dan kan ik mogelijk ook stukjes coop gewoon gezellig op de bank doen.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 29-07-2021 14:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
Goed om te horen dat er meer mensen zijn :) Zo kunnen we vast wel een paar potjes vullen. Ik heb nog geen idee hoe het allemaal speelt en hoe het er uit gaat zien dus ik heb nog geen vaste plannen. Maar ik wil in ieder geval dit zeker in co-op een keer proberen. Ben wel benieuwd wat dit doet met het aantal vijanden etc. Daar heb ik eigenlijk nog niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Zie dat er 5,4K kijkers op Twitch zijn :? Heb mijn X op een ander gebied gezet maar geen resultaat.

[ Voor 56% gewijzigd door jori040 op 29-07-2021 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik snap het ook niet, zag ook al meerdere uploads op YT gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunello
Heb express niks van die streams gekeken. Straks lekker zelf ontdekken, en indeed eerst even solo run doen en dan komen de coop potjes vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:41
Heb inmiddels het eerste stukje gespeeld op de Series X en dat ging best prima. Ziet er allemaal mooi uit en de effecten zijn erg gaaf gedaan. Ben benieuwd hoe de gameplay zich verder ontwikkeld.

Toen ik vroeg of mijn vriendin samen wilde spelen zei ze resoluut nee, lekker alleen dus.

[ Voor 19% gewijzigd door stickfiguur op 30-07-2021 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Inmiddels ook aardig wat kunnen ontdekken. Ziet er echt mooi uit en het geluid is ook heerlijk. Enige minpunt tot nu toe is dat die quest tracker je vaak helemaal de verkeerde kant op stuurt. Zo kwam ik opeens bij mobs terecht die veel hogere lvl waren of ik kom bij deuren terecht die niet open kunnen. Voor de rest genieten tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunello
Ben nu ongeveer lvl 9. En vind het heerlijk om door de wereld te struinen. Lekker op de map kijken waar wat loot kisten liggen, en zo nu en dan indeed in gebieden komen met hogere npcs.

Ben er nog niet uit of er een penalty is voor doodgaan, althans ik heb geen xp verlies of item durabillity loss gezien

Ziet er tof uit, ik vind het knallen en cover systeem prettig werken. Geluid is zeer aangenaam.

Stabiliteit is ook goed, merk zo nu en dan een micro stotter bij grotere explosies.

Maar voor een game die met 12man gemaakt is. 👍

Heat pistol en machine gun werkt voor mij als een top combi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

stickfiguur schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:10:

Toen ik vroeg of mijn vriendin samen wilde spelen zei ze resoluut nee, lekker alleen dus.
Dat antwoord kreeg ik ook gisteren; vanwege planning kon ik wel spelen maar meespelen: nope. Staat dus nog steeds de mogelijkheid open om met GoT'ers de coop te doen (binnenkort).
biggydeen2 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:10:
Enige minpunt tot nu toe is dat die quest tracker je vaak helemaal de verkeerde kant op stuurt.
Niet de verkeerde kant op maar de kortste kant op, niet rekening houdende met je level of authorization. Tja, en dan kom je wel eens op verkeerde plekken terecht ;)

Heb geen rare dingen nog gezien op de Series X maar vind het eigenlijk wel storend dat de fonts zo klein zijn. Dat gezegd, heb ook niet gekeken of het groter kan maar veel info is lastig te laten (ondanks dat ik een big-ass TV heb op maar 4m afstand van de bank).

Komt goed, ben bijna level 3 en ga vanmiddag / vanavond weer verder. :)

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 30-07-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Level 13, vermaak me erg met de game, Verdient wel een hoger metacritic cijfer vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:14:
Level 13, vermaak me erg met de game, Verdient wel een hoger metacritic cijfer vind ik
Sta er ook van te kijken dat hij zo laag scoort op de Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
co-op schijnt niet goed te werken op dit moment (zelf nog niet geprobeerd). Ik denk dat het voornamelijk komt omdat men een A-RPG zoals Diablo verwacht. Maar het RPG element is eingelijk maar heel sumier aanwezig. Het maakt niet zoveel uit waar je skill points in gooit of welke wapens je upgraded.

Zodra je de main quest en side missions hebt gedaan is het eigenlijk over. Er is geen end-game. De replayability is dus erg laag. Of je moet alles nog een keer willen doen in co-op.

De wereld is echt mooi gemaakt, ook het geluid is prima in orde. Ik vrees alleen een beetje dat dit een one time play only gaat worden. En hooguit nog een paar potjes in co-op. Dat is wel erg jammer want dit is toch wel echt een pareltje die zich leunt voor een uitgebreide A-RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik hoop dat ze nog wel wat dingen te gaan doen om het nog wat replayability mee te geven.Voor nu denk ik dat de studio het even te duk heeft om de bugs weg te werken.

Persoonlijk vind ik de RPG achtige elementen net genoeg voor een Twinstick shooter.Het cover systeem vind ik slecht werken en had er dus voor mij niet in hoeven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:42
Ik heb het genre Twinstick Shooter even op moeten zoeken en ik ga het proberen ;)
Zou wel eens leuk kunnen zijn.

Heb 'm geinstalleerd op gamepass voor de PC en ga later even een kijkje nemen.

Oh, nog snel een vraagje voor de mede PC spelers hier: spelen jullie met controller of muis en toetsenbord?

[ Voor 22% gewijzigd door Vortigen op 31-07-2021 17:27 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

spoiler:
Zat eerst vast bij de Mecharachnoid en 10x doodgegaan ofzo. Nu in de volgende missie bij die data mine rotzooi al enkele keren doodgegaan. Heb een beetje het gevoel dat ik iets verkeerd doe of dat ik nog niet snel genoeg level (nu 14) of dat ik wederom het RPG-gedeelte te vrijblijvend vindt. Als in; leg nou eens stap voor stap uit wat statistics zijn ipv een item droppen en maar denken / hopen dat het voldoende is tegen de volgende enemy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Net een half uurtje gespeeld op Mijn Xbox One. Wat een coole sfeer zeg! Grafisch echt top en geluid is ook dik in orde. Denk wel dat ik hem op de pc ga spelen met keyboard en muis, want met de controller gaat mij niet heel goed af.

Eerste indruk is in ieder geval goed! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Heb nou al voor de tweede keer last gehad van een bug, dat na het verslaan van een boss daarna de scripting niet verder loopt en ik mezelf moet opblazen en de boss weer opnieuw moet verslaan.

dit bij twee verschillende bosses

Iemand anders ook last gehad van hetzelfde probleem op de Series X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

robzzzzzzzz schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:05:

Iemand anders ook last gehad van hetzelfde probleem op de Series X ?
Nog niet. En ik ben ondertussen level 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
MAX3400 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:20:
[...]

Nog niet. En ik ben ondertussen level 17
Echt zeer frusterend, verder heerlijke game! level 22 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
PdeBie schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:48:
Net een half uurtje gespeeld op Mijn Xbox One. Wat een coole sfeer zeg! Grafisch echt top en geluid is ook dik in orde. Denk wel dat ik hem op de pc ga spelen met keyboard en muis, want met de controller gaat mij niet heel goed af.

Eerste indruk is in ieder geval goed! :D
I stand corrected. Controller is makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunello
Vortigen schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 17:26:
Ik heb het genre Twinstick Shooter even op moeten zoeken en ik ga het proberen ;)
Zou wel eens leuk kunnen zijn.

Oh, nog snel een vraagje voor de mede PC spelers hier: spelen jullie met controller of muis en toetsenbord?
Het zit hem al in de naam he ;).. twin stick =)
Deze games spelen het fijnst met een controller =)

Inmiddels lvl 18, voornamelijk coop.. gisteren even met 3 man geprobeerd 2op pc en 1 xbox s maar dat gaf toch een paar connectie issues...liep regelmatig vast, host error...

Terwijl met 2 man op pc geen problemen..

Wat ik graag verholpen zie worden is dat als je een game joined ipv host.. je ook nog de lootkistjes op de map zou kunnen zien..

Nu ziet alleen de host dat.

Maar dit moet even bij de makers rapporteren, niet hier hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Wel jammer dat het best een korte game is, vanavond al uit😒 12 main missions en maar 27 side missions

[ Voor 3% gewijzigd door robzzzzzzzz op 03-08-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:40
Ik heb 'm even gespeeld op mijn Series X, maar je ziet er wel aan af dat deze ontworpen is voor op de PC. Mijn TV is te klein of ik zit er veel te ver van af om de details te zien en de teksten goed te kunnen lezen. Misschien toch maar eens kijken voor iets groters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik speel ‘m op de PC met Xbox controller. In de eerste tien minuten loop ik alvast als ik voor het eerst drie monsters moet afschieten. Ik kan namelijk helemaal niet subtiel aimen. Als ik aim en m’n pookjes links of rechts draai gaat het draaien in veel te grote stappen. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

robzzzzzzzz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 15:08:
Wel jammer dat het best een korte game is, vanavond al uit😒 12 main missions en maar 18 side missions
Hoe lang heb je erover gedaan? Ik neem geen taxi en amper de metro dus het meeste loop ik.
ErikT738 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:19:
Ik heb 'm even gespeeld op mijn Series X, maar je ziet er wel aan af dat deze ontworpen is voor op de PC. Mijn TV is te klein of ik zit er veel te ver van af om de details te zien en de teksten goed te kunnen lezen. Misschien toch maar eens kijken voor iets groters...
Ook last van hoor; 4m voor een 65". De gesprekken zijn "net aan" leesbaar en ik heb erg goede ogen :)
CyberMania schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:22:
Ik speel ‘m op de PC met Xbox controller. In de eerste tien minuten loop ik alvast als ik voor het eerst drie monsters moet afschieten. Ik kan namelijk helemaal niet subtiel aimen. Als ik aim en m’n pookjes links of rechts draai gaat het draaien in veel te grote stappen. Iemand een idee wat ik fout doe?
Je hebt toch niet toevallig een controller profile ingesteld ergens in je Controller App? Ik herken het in ieder geval niet wat je zegt.

Uitgaande van de default controls, probeer eens stilstaand linker trigger + rechter pookje? Is dat ook alsof je meer hakkelt dan subtiel rondjes kan maken? Overigens 1 van de stats van je mannetje is de "spread" van je shot en dat is in het begin wel ietsjes ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-06 19:03
Wel vervelende bugs.
Ik ben nu lvl 16.

* Gebeurt vaak dat ik de game moet herstarten, als ik bij een quest kom, zijn er geen vijanden (wat wel de bedoeling moet zijn), na herladen gaat alles weer goed.
* Zeer slechte navigatie aanduiding. Je kan niet goed zien waar je precies langs moet, en zelfs dán stuurt het spel je naar een plek waar je niet eens wezen moet..

Voor de rest wel een vermakelijk spel die je prima in je eentje kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
MAX3400 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Hoe lang heb je erover gedaan? Ik neem geen taxi en amper de metro dus het meeste loop ik.

[...]

Ook last van hoor; 4m voor een 65". De gesprekken zijn "net aan" leesbaar en ik heb erg goede ogen :)

[...]

Je hebt toch niet toevallig een controller profile ingesteld ergens in je Controller App? Ik herken het in ieder geval niet wat je zegt.

Uitgaande van de default controls, probeer eens stilstaand linker trigger + rechter pookje? Is dat ook alsof je meer hakkelt dan subtiel rondjes kan maken? Overigens 1 van de stats van je mannetje is de "spread" van je shot en dat is in het begin wel ietsjes ruim.
Ik denk ongeveer 20 uur, ik heb vanaf donderdag avond tot gister avond iedere avond tot laat gespeeld! vond m super! _/-\o_ ik heb ook alleen gelopen omdat de stad zo mooi is om te bekijken

[ Voor 3% gewijzigd door robzzzzzzzz op 02-08-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTx56OEuAGsJv7S0n9l1lhmZZT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18Xy1VjZ0qSNI1hEdSSoEYeI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog 100%en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
CyberMania schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:22:
Aim assist op high zetten ipv default medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik ben nog niet bij het einde maar ik vind het nu al zonde om niet meer verder te spelen. Ik zie echter niet in om nog verder spelen als ik het einde eenmaal heb begrijkt. Dan zou het enkel zijn om mobs af te maken eventueel in co-op. Dat is toch wel een gemiste kans. Ik hoop dat ze nog een horde-mode o.i.d. gaan toevoegen in toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik speel wel eens co-op met een vriend, laatste nog It Takes Two gespeeld. Is dit daar ook voor geschikt? Zag in de TS dat story progression niet wordt opgeslagen, enkel voor de host, maar weet niet wat dit inhoudt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MrVegeta schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:59:
Zag in de TS dat story progression niet wordt opgeslagen, enkel voor de host, maar weet niet wat dit inhoudt.
Als jij host en je speelt 4 uur, is de savegame alleen bij jou; je partner heeft dus geen savegame.

Heb overigens geeeen idee of de cheevos wel voor beiden unlocken; de game is soms wel hectisch en misschien minder leuk voor coop alhoewel het wel een tactisch voordeel heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MAX3400 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Als jij host en je speelt 4 uur, is de savegame alleen bij jou; je partner heeft dus geen savegame.

Heb overigens geeeen idee of de cheevos wel voor beiden unlocken; de game is soms wel hectisch en misschien minder leuk voor coop alhoewel het wel een tactisch voordeel heeft.
Je kan wel meerdere save games hebben toch? 1 voor solo, 1 voor co-op? Dat hectische is misschien juist wel leuk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ja hoor, geloof dat je max 10 saves / characters / stories kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
kan ik veilig iemand joinen in een co - op game? hoorde van een bug dat als ik dat daadwerkelijk doe mn hele progress en inventory gewist word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Hier blijft het bij, want ik zal nooit mn proficiencies gaan resetten🙈

[ Voor 169% gewijzigd door robzzzzzzzz op 03-08-2021 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD-z0qwv6knQ35eYYlBaqKzadE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbckttwAYVBgZKwKP8FEIOJM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J15HcyEBbbEWg9iNhswmEldaxq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5blKmRekdsF8TB8lhcad2oll.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door robzzzzzzzz op 03-08-2021 02:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

robzzzzzzzz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 01:47:
Hier blijft het bij, want ik zal nooit mn proficiencies gaan resetten🙈
Hoezo niet? Je bent het niet kwijt he? Alleen al je skills gaan terug naar 0 maar de skillpoints mag je daarna opnieuw uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Speelt best lekker weg deze game, gisteren weer even wezen spelen. Mijn enige puntje van kritiek is dat ik het toch wel een beetje irritant vind dat je soms off screen getarget word en niet echt veel terug kan doen behalve weg blijven rollen tot de mobs resetten of maar een beetje blind in die richting terug schieten.

Verder wel stijlvol, moet zeggen dat ik nou niet zo heel veel mee krijg van het verhaal (maar dat ligt aan mijn spanningsboog denk ik). Lijkt dusver nog niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
MAX3400 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Hoezo niet? Je bent het niet kwijt he? Alleen al je skills gaan terug naar 0 maar de skillpoints mag je daarna opnieuw uitdelen.
Dat wist ik niet, dan is het mss wel leuk voor de achievement! bedankt

Wel erg jammer dat er geen endgame is, er nu niks meer te doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

Aangename verassing deze game, tot gisteren niks over gehoord en na een trailer te hebben bekeken, direct aangeschaft, inmiddels de eerste uurtje erop zitten.

Heerlijk sfeertje, prachtige graphics en een goede sound track.

Draait op mijn 2070S op Ultra zonder RT (1440P) zeer soepel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dhrax op 03-08-2021 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik heb nog geen co-op gedaan, zijn er ook extra vijanden in co-op modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
robzzzzzzzz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Aim assist op high zetten ipv default medium
Met ook wat andere aanpassingen, heb ik het aimen eindelijk onder de knie. Wat een vette game is dit zeg. Eerste boss net gehad. Nu in die stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
CyberMania schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Met ook wat andere aanpassingen, heb ik het aimen eindelijk onder de knie. Wat een vette game is dit zeg. Eerste boss net gehad. Nu in die stad.
echt super tof he!, blij dat het is gelukt en dat je er nu van kan genieten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
stickfiguur schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:06:
Speelt best lekker weg deze game, gisteren weer even wezen spelen. Mijn enige puntje van kritiek is dat ik het toch wel een beetje irritant vind dat je soms off screen getarget word en niet echt veel terug kan doen behalve weg blijven rollen tot de mobs resetten of maar een beetje blind in die richting terug schieten.

Verder wel stijlvol, moet zeggen dat ik nou niet zo heel veel mee krijg van het verhaal (maar dat ligt aan mijn spanningsboog denk ik). Lijkt dusver nog niet zo heel belangrijk.
je bent niet de enige, het verhaal is ook aan mij totaal voorbijgegaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
CyberMania schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:52:
[...]

Nee alles gewoon als normaal, De vijanden spawn rate is ook zeer random in de hele game, maar er zijn er genoeg voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Hoe pakken jullie de weapon upgrades aan? Moet ik rustig pacen aan het begin of krijg je die basic components in overvloed? Ik ben zo rond level 9-10 ofzo en heb twee weapons (dread en riotgun) nu een paar keer geupgrade maar weet niet of dat verstandig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02:44
In een weekendje uitgespeeld en goed mee vermaakt. Vond alleen die wave battles met die timer wat vervelend. Niet te doen soms hoeveel enemies er op je afkwamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik zit eventjes vast in de laatste missie; ongetwijfeld kom ik zometeen met een idee hoe het beter kan om die 4 terminals te dischargen.

Helpt ook niet als je nog ietsjes in vakantie-modus zit en whisky op schoot hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:51:
Ik zit eventjes vast in de laatste missie; ongetwijfeld kom ik zometeen met een idee hoe het beter kan om die 4 terminals te dischargen.

Helpt ook niet als je nog ietsjes in vakantie-modus zit en whisky op schoot hebt :)
Oke, dat ook weer gehaald. En dan erachter komen dat je savegame mega-bugged is en meerdere cheevos waarschijnlijk niet vallen tenzij er snel een patch komt (of ik zin heb alles nog eens te doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
MAX3400 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:15:
[...]

Oke, dat ook weer gehaald. En dan erachter komen dat je savegame mega-bugged is en meerdere cheevos waarschijnlijk niet vallen tenzij er snel een patch komt (of ik zin heb alles nog eens te doen).
Hier vielen alle cheevos gewoon perfect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

robzzzzzzzz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Hier vielen alle cheevos gewoon perfect
Ben opnieuw begonnen. En dan werkt het blijkbaar wel feilloos. Denk dat ik zondagavond of maandagavond klaar ben met alles. Nu eerst weeeeeekend & op pad!

Hoe moeilijk is het voor developers om nou eens goed te programmeren? Al op de 360 waren er "dezelfde" fouten dat meerdere save-games voor borked cheevos zorgen in verschillende games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 04:29
Na zo'n 1,5 week vermaak ik mij nog steeds enorm met 'The Ascent'. (y)

Ja, het spel heeft last van performance issues op pc (vooral gerelateerd aan DX12 en RT / DLSS) én bugs op meerdere platformen - ook na de laatste patch helaas, maar het zit mijn positieve beleving zeker niet in de weg; het is gewoon fantastisch om te zien wat een studio met slechts 12 medewerkers neer kan zetten. _/-\o_

Op de Xbox Series X speel ik het spel co-op met een vriend van me - hij heeft een Series S. Dit gaat vlekkeloos. (y) Op de pc / laptop speel ik het spel solo (Steam-versie).

Vanochtend nog even mogen spelen met de Universal Unreal Engine 4 Unlocker om toffe screenshots te maken van het spel, want het design schreeuwt gewoon om toffe plaatjes!

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plPTqK98RCGlMbdosypXnyOQ9c4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gfH5jzxxz0WqAYWqvRuYWKnF.png?f=fotoalbum_medium

Naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8w4ZXZ9d9oupOLOMiqlbsrpuZc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/QGe4KdHZuJsqUlQPGJXhMrPH.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuyPQeSv3Rd5fDgS_0YXo0stk5c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/oIGvsafMFpCiCJNHfDkLmeHe.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAiFEzFTzJTTIa7YL1Yb1dAJigs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/4mw8XU5xpxXhsCx6hK0JKHZ2.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9V2UowXi2agAE5tboqr1WNIVvA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/12YLiJcnclwpVYjaaRJ6neJj.png?f=fotoalbum_medium

Love it! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 17-06 12:33

Dhrax

Prog Lord

Yonix schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:46:

Ja, het spel heeft last van performance issues op pc (vooral gerelateerd aan DX12 en RT / DLSS) én bugs op meerdere platformen - ook na de laatste patch helaas, maar het zit mijn positieve beleving zeker niet in de weg; het is gewoon fantastisch om te zien wat een studio met slechts 12 medewerkers neer kan zetten. _/-\o_
De DX12 crashes zijn bij mij alleen nog maar toegenomen na de laatste patch, elke 10-30 min een crash. Nu maar uitgeweken naar DX11 zonder RT. Geen crash meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
DX12, alles Ultra, RTX3070 en redelijk steady 60fps op 1440p en pas 1 keer gecrashed na 10 uur, dus het gaat redelijk hier. Het enige dat me stoort is de micro stutter. Al een flink aantal keer dood gegaan omdat die micro stutter me in de weg zit. Iemand hier een fix voor gevonden?

Verder echt een prachtig spel!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Hmm toch vreemd dat ik sinds release helemaal nergens last van heb qua performance. Ik lees dat heel veel gamers hier problemen mee hebben. Ik heb geen stutter, niks. 1440p alles incl RTX op ultra en haal 144 fps continue (gecapped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
biggydeen2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:02:
Hmm toch vreemd dat ik sinds release helemaal nergens last van heb qua performance. Ik lees dat heel veel gamers hier problemen mee hebben. Ik heb geen stutter, niks. 1440p alles incl RTX op ultra en haal 144 fps continue (gecapped).
RTX op Quality? Wat zijn je specs? Ik heb met mijn 3070 soms dips van 80 naar 40fps door al het gestutter en gedoe. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 09-08-2021 15:07 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Negakinu schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

RTX op Quality? Wat zijn je specs? Ik heb met mijn 3070 soms dips van 80 naar 40fps door al het gestutter en gedoe. :(
5800x + 3080ti. Alleen in black lake districs zakt de FPS naar 60 op een of andere manier maar verder eigenlijk altijd 140. Bij explosies gaat ie soms richting 100 maar dat merk ik verder niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
biggydeen2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

5800x + 3080ti. Alleen in black lake districs zakt de FPS naar 60 op een of andere manier maar verder eigenlijk altijd 140. Bij explosies gaat ie soms richting 100 maar dat merk ik verder niet echt.
Ah, een 3080ti en 5800x zijn ook iets rapper dan mijn 3070 en 3600xt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magdatt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01-2023
Potverdikkie, ik wil deze graag spelen. XBOX pass accountje aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat de game mijn PS4 controller niet herkent. Op toetsenbord speelt dit voor geen meter.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen?

Andere game herkend de controller wel (Hades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
magdatt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:51:
Potverdikkie, ik wil deze graag spelen. XBOX pass accountje aangemaakt om er vervolgens achter te komen dat de game mijn PS4 controller niet herkent. Op toetsenbord speelt dit voor geen meter.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen?

Andere game herkend de controller wel (Hades).
Hier nu level 20 met toetsenbord, dus gewoon even doorbijten. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magdatt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb ds4windows geinstalleerd en nu werkt het wel.

Mijn eerste twin stick shooter die ik oit gespeeld heb. Erg vermakelijk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:15:
[...]

Gisteren tweede playthrough afgerond; de game is / blijft bugged met 2 cheevos maar wederom genoten van het "bouwen" van het character. Eerste playthrough was health / speed / energie. Tweede meer focus op damage / armor / augmentations.

Nu even wachten op de goede patch voor de XSX en dan 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wel een beetje vervelend dat sommige quests wel te unlocken zijn, maar nog niet toegankelijk zijn. De tip is op zich om elke side quest te pakken, maar de main quest te blijven volgen en kijken of je in de buurt komt van een side quest. Ook vind het wapen upgraden een beetje gaar, je vind her en der basic/advanced eh improvements en die kan je dan gebruiken om je wapen naar de volgende tier te brengen, maar als je dan (eindelijk) een interessant nieuw wapen vind moet je die weer opnieuw upgraden. Krijg je een beetje "ik bewaar mijn potions voor de eindbaas" idee, dat je ze dus niet gebruikt.

Goeie game, de sfeer is fantastisch. Qua gameplay ben ik niet heel erg onder de indruk. De gunplay is wel prima, maar er is weinig variatie in wapens en abilities. Dan is een game als Hades daar toch wel een beter/leuker in. Het verhaal moet ik nog wat ontdekken geloof ik, ben nu level 12 dus misschien moet dat nog wat komen.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik hoop dat ze snel nog gaan patchen.
Met dx12 en raytracing aan heb ik constant crashes, niet echt speelbaar zo.
En ik wil grafisch ook niet aan kwaliteit inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Ik ben momenteel ook zo rond level 11-12 en heb eigenlijk best wel lang hetzelfde wapen gebruikt omdat er eigenlijk niks anders dropte. Nu heb ik in korte tijd wel twee nieuwe gevonden maar of ze nou echt beter zijn weet ik niet zo goed.

Wat voor mij ook wel even duurde was het snappen van de stats op de armor pieces. Als ik t goed begrijp zijn de eerste stats een soort resistance oid voor verschillende types damage en daarna boosts voor bepaalde skills die je ook kan levelen met skill points?

Ik vind het ook best wel lastig om de menus te gebruiken met een controller, schiet elke keer van de ene tab naar de andere. Werkt dus niet zo heel lekker voor mij maar zal wel mijn probleem zijn..

Als laatste kritiek puntje moet ik zeggen dat het best onduidelijk te zien is waar je heen moet voor side missies op de kaart. Er is een missie dat je baggage van iemand moet vinden en dan zie je op de kaart ergens een marker staan welke leid naar een klein huisje oid terwijl je volgens mij echt moet zoeken tussen de koffers enzo. Was wel beetje verwarrend.

Misschien word ik er te oud voor 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door stickfiguur op 17-08-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De side quests zijn best irritant, je pakt geregeld quests op die je in locaties moet uitvoeren waar je nog geen toegang toe hebt. Mijn advies zou zijn, pak elke side-quest maar ga ze niet "hunten". Volg de main story, dan kom je vanzelf in de gebieden waar de side quests zijn, en ik meen me te herinneren dat je dan een marker op de minimap ziet (kan het mis hebben). Overigens is het navigeren ook wel eens wat lastig, de optie om even een korte aanwijzing te krijgen waar je heen moet werkt aardig, maar dat je geen custom waypoints kan zetten is toch wel een groot gemis. Zat regelmatig op de kaart te kijken waar de metro oid precies zat.

Heb de game uitgespeeld en nu een beetje bezig met 2e run op Hard. Het verhaal werd wel interessanter maar niet hoogstaand. Qua gameplay werd het gelukkig wel leuker. Iets interessantere wapens maar ook leukere tegenstanders.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 17-08-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
MrVegeta schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:55:
De side quests zijn best irritant, je pakt geregeld quests op die je in locaties moet uitvoeren waar je nog geen toegang toe hebt. Mijn advies zou zijn, pak elke side-quest maar ga ze niet "hunten".

Heb de game uitgespeeld en nu een beetje bezig met 2e run op Hard. Het verhaal werd wel interessanter maar niet hoogstaand. Qua gameplay werd het gelukkig wel leuker. Iets interessantere wapens maar ook leukere tegenstanders.
Erg irritant inderdaad, rare design keuze ook. Wellicht heb ik verder iets gemist maar hoe kun je een difficulty kiezen? Die optie heb ik niet (game uitgespeeld). Waarom zijn de wapens en tegenstanders interessanter? Die zijn toch hetzelfde als tijdens de eerste run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15
In de Settings kun je difficulty kiezen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Rivanov schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:01:
In de Settings kun je difficulty kiezen.
Dan hebben ze dat toegevoegd? Ik weet 100% zeker dat ik daar eerst geen optie voor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

biggydeen2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:00:
[...]

Erg irritant inderdaad, rare design keuze ook. Wellicht heb ik verder iets gemist maar hoe kun je een difficulty kiezen? Die optie heb ik niet (game uitgespeeld). Waarom zijn de wapens en tegenstanders interessanter? Die zijn toch hetzelfde als tijdens de eerste run?
Sorry, ik bedoelde dat gedurende het spel de wapens en tegenstanders interessanter werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15
biggydeen2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:27:
[...]

Dan hebben ze dat toegevoegd? Ik weet 100% zeker dat ik daar eerst geen optie voor had.
Kan dat volgens mij al vanaf dag één instellen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Vermakelijke game maar wat een systeemeisen zeg! Op het eerste gezicht lijkt de game qua graphics niet bijzonder zwaar. Ik speel op een i5 8gb RAM GTX970, een oudje ik weet het, maar dan nog. Cyberpunk presteert nog beter qua performance. In The Ascent moet echt alles op low settings en de resolutie (een 50 tot 100 slider) zet ik op 65. De game ziet er niet meer uit maar dan is het tenminste speelbaar zonder al te veel stutters op 30fps.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 13:58

Dennis de Vries

Redacteur

kan heel goed pizza's maken

Zijn er nog mensen die zin hebben in een avondje knallen? Ik ben gisteravond begonnen, en ik duik er zo weer in. Ben best slecht (lang geen twin stick shooters meer gespeeld) maar ik vermaak me prima.

Speel op PC via Xbox PC Game pass. Mijn ID is Buttback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:57

s0kkie

Cowabunga

Zo verslavend deze game _/-\o_
Ben bezig op de PS5, ben nu level 25 met nog 3 of 4 main missies te gaan, daarna nog wat side missies doen want kan gewoon niet stoppen met spelen lol
Pagina: 1