Update 4-08-2021 OPGELOST. Iedereen bedankt voor de tips! Heb geen beste antwoord aangevinkt, maar jullie zijn allemaal het beste antwoord geweest!
###################################################################################
Mijn vraag
...
Goedenavond,
Een kennis van mij heeft een Synology EDS14 met een paar shares erop. Van de een op de andere dag kunnen beide windows 10 computers geen verbinding meer maken via netwerk locaties.
Via de mac en telefoons lukt het wel om verbinding te maken. Bij het verbinden met de nas krijg ik de melding.
Gebruikersaccount isverlopen:strip_exif()/f/image/w3j1JWF4ez6UgsXPGIIKawOF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom er niet meer uit. De eds14 is wat verouderd en er is geen update meer voor. Een paar weken geleden werkten het nog. Iemand hier ervaring mee? Het is
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home 20h2
Synology eds14
Er worden lokale gebruikersaccounts gebruikt op de W10 machines
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een nieuw gebruikersaccount(Admin rechten) aangemaakt op de nas. Geprobeerd met deze gegevens in te loggen. Zelfde melding
Bij referentiebeheer ( in windows 10) alle opgeslagen gegevens verwijderd die betrekking hadden tot de eds14
Smb1 ingeschakeld ( geen idee waarom was ten einde raad) en weer uitgeschakeld.
Ik zie wel via \\ip of \\eds14 de shares op de nas maar bij het openen van een shared folder dus bovenstaande melding.
Hoor het graag! Mochten jullie nog meer info nodig hebben dan probeer ik dit aan te leveren.
Gr Kevin
...
###################################################################################
Mijn vraag
...
Goedenavond,
Een kennis van mij heeft een Synology EDS14 met een paar shares erop. Van de een op de andere dag kunnen beide windows 10 computers geen verbinding meer maken via netwerk locaties.
Via de mac en telefoons lukt het wel om verbinding te maken. Bij het verbinden met de nas krijg ik de melding.
Gebruikersaccount isverlopen
:strip_exif()/f/image/w3j1JWF4ez6UgsXPGIIKawOF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom er niet meer uit. De eds14 is wat verouderd en er is geen update meer voor. Een paar weken geleden werkten het nog. Iemand hier ervaring mee? Het is
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home 20h2
Synology eds14
Er worden lokale gebruikersaccounts gebruikt op de W10 machines
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een nieuw gebruikersaccount(Admin rechten) aangemaakt op de nas. Geprobeerd met deze gegevens in te loggen. Zelfde melding
Bij referentiebeheer ( in windows 10) alle opgeslagen gegevens verwijderd die betrekking hadden tot de eds14
Smb1 ingeschakeld ( geen idee waarom was ten einde raad) en weer uitgeschakeld.
Ik zie wel via \\ip of \\eds14 de shares op de nas maar bij het openen van een shared folder dus bovenstaande melding.
Hoor het graag! Mochten jullie nog meer info nodig hebben dan probeer ik dit aan te leveren.
Gr Kevin
...
[ Voor 6% gewijzigd door kevinyfz op 04-08-2021 10:39 . Reden: Oplossing ]