Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
caspervc schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:13:
Sowieso: ga je dat betalen?
Hij zet er de foutieve aardlek in, laat hem maar zorgen dat de goede erin komt.
[ Voor 20% gewijzigd door talkatoo op 29-07-2021 12:03 ]
Wise enough to play the fool
De Wallbox Pulsar Plus 22kW.teacher schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:21:
Wat staat er in de offerte? En welke laadpaal?
Deze zijn type A toch? Meet dus geen DC lekstroom?Fish schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:24:
oohh oops niet op het type gelet
[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 28-07-2021 22:26 ]
3 fase x 25a inderdaad.Aapie schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:27:
Dan nog.. wat voor een hoofdaansluiting heb je? 3 fase x 25ampere? Of heb je een zwaardere hoofdaansluiting?
Dit inderdaad. Geen type B ALS nodig.twain4me schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:26:
die wallbox heeft toch gewoon zelf DC detectie?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dus die type A aardlek is prima (veilig/geschikt) voor deze laadpaal? Is dit dan ook nog steeds volgens NEN?twain4me schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:26:
die wallbox heeft toch gewoon zelf DC detectie?
zelfde als met zonnepaneel omvormers.. B is verplicht als het apparaat zelf geen DC beveiliging heeft, maar (bijna) alle A merken hebben het gewoon. Ja dus.talkatoo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:30:
[...]
[...]
Dus die type A aardlek is prima (veilig/geschikt) voor deze laadpaal? Is dit dan ook nog steeds volgens NEN?
[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 28-07-2021 22:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door BjornHero op 28-07-2021 22:42 ]
2050vandaag, waarom wachten?
Daarom vroeg ik het. Bijna alle nieuwe lader hebben dc beveiliging ingebouwd.talkatoo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:36:
Super fijn, ok dan ben ik hierin gerustgesteld. Dank allen!
Ik zie het nu ook... Had niet goed gelezen..Ophidian schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:38:
@BjornHero Hij heeft gekregen wat er op de offerte stond?
2050vandaag, waarom wachten?
De elektricien heeft een aardlekautomaat gespecificeerd en je verwijst alleen naar aardlekschakelaars.
De laadpaal zelf moet nog opgehangen worden maar dit is nu voorbereid in de meterkast, de extra module is dus volgens mij geplaatst.teacher schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:41:
[...]
Daarom vroeg ik het. Bijna alle nieuwe lader hebben dc beveiliging ingebouwd.
Geen stress, lekker laden en je electricien bedanken voor zn moeite.
De volgende vraag ik: hoeveel A laadstroom is ingesteld en heb je loadbalancing nodig? De plus kan het wel, maar heeft nog extra module nodig.
[ Voor 25% gewijzigd door talkatoo op 29-07-2021 12:04 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 29-07-2021 00:17 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Prima!talkatoo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:50:
[...]
De laadpaal zelf moet nog opgehangen worden maar dit is nu voorbereid in de meterkast, de extra module is dus volgens mij geplaatst.
[Afbeelding]
Doe maar 3x20 max, gezien de c20 alamat.Jim423 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:10:
Ja dat is hem inderdaad.
Dus alleen opletten dat hij op 3x22A wordt ingesteld maximaal.
De installateur komt hier gewoon heel goed mee weg. Jij wil dat TS nog zijn excuses aan gaat bieden ook?sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:34:
@talkatoo Nu je er van overtuigd bent dat alles goed zit, ga je de beste monteur ook laten weten dat je je eerder verkeerd hebt geïnformeerd?
sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:34:
@talkatoo Nu je er van overtuigd bent dat alles goed zit, ga je de beste monteur ook laten weten dat je je eerder verkeerd hebt geïnformeerd?
sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:21:
Eerst iemand beschuldigen dat de verkeerde materialen zijn gemonteerd en terwijl dat niet zo is, vervolgens klagen dat dit dan €600 meer moet kosten en achteraf blijkt dat alles goed zit. Misschien heeft de beste man een andere aardlek op z'n offerte staan (€7 verschil met de automaat die nu geïnstalleerd is) en kun je daar een vraag over stellen. Dat is heel wat anders dan poneren dat iemand fout zit en de boel moet herstellen...
Dus ja, een excuses voor de foutieve beschuldiging mag best. En dat hoeft helemaal niet zo groots gemaakt te worden. "Sorry dat ik ben begonnen over die mogelijk verkeerde aardlek. Ik heb me verkeerd laten informeren. Je hebt het goed gedaan, bedankt daarvoor." En door...
Nofi, maar gezien in de originele TS al stond dat de elektricien een andere aardlek had geinstalleerd dan hij zelf dacht en dat ook heeft toegegeven, had je dit wel kunnen vermoeden.sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:10:
Kijk, dat verandert de zaak aanzienlijk. En nee, ik had inderdaad niet kunnen vermoeden dat de situatie anders lag dan ik gelezen had. Duidelijk verhaal zo. Dit is naar mijn idee netjes opgelost met de betreffende monteur.
Klopt, dat zou de TS sieren. Wel heb ik meerdere keren gezien dat een laadpaal zonder DC-lekstroomdetectie (bijvoorbeeld van Tesla) geinstalleerd (door gecertificeerde bedrijven) wordt op de manier zoals bij de TS. Dus dat zou ik wel expliciet vermelden.sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:21:
Eerst iemand beschuldigen dat de verkeerde materialen zijn gemonteerd en terwijl dat niet zo is, vervolgens klagen dat dit dan €600 meer moet kosten en achteraf blijkt dat alles goed zit. Misschien heeft de beste man een andere aardlek op z'n offerte staan (€7 verschil met de automaat die nu geïnstalleerd is) en kun je daar een vraag over stellen. Dat is heel wat anders dan poneren dat iemand fout zit en de boel moet herstellen...
Dus ja, een excuses voor de foutieve beschuldiging mag best. En dat hoeft helemaal niet zo groots gemaakt te worden. "Sorry dat ik ben begonnen over die mogelijk verkeerde aardlek. Ik heb me verkeerd laten informeren. Je hebt het goed gedaan, bedankt daarvoor." En door...
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Even los van de inhoud, en dat monteur dus geen fout heeft gemaakt, gaan mijn nekharen wel overeind staan van uitspraken als "Dan installeer je het zelf maar, troep".sypie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:10:
Kijk, dat verandert de zaak aanzienlijk. En nee, ik had inderdaad niet kunnen vermoeden dat de situatie anders lag dan ik gelezen had. Duidelijk verhaal zo. Dit is naar mijn idee netjes opgelost met de betreffende monteur.
De reden waarom ik dit aankaartte is omdat er maar al te vaak wordt gewezen naar een persoon/bedrijf die het een en ander doet, de consument haalt info ergens van internet (wat niet altijd correct is) en gaat daarmee op hoge poten naar het bedrijf. Op het moment dat de consument fout blijkt te zitten is het moeilijk toegeven dat het beweerde niet klopt. Gezeur om niks dus.
300mA is vooral minder veilig dan 30mA. Een lekstroom van rond de 100mA is voor een mens al dodelijk bij aanraking, echter zal een 300mA aardlek de spanning dan niet afschakelen omdat de grenswaarde van 300 nog niet bereikt is. Om die rede is 30mA veel gangbaarder in Nederlandse huizen en vanaf ~2005 v.z.i.w. ook verplich in huisinstallaties.talkatoo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:10:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 11% gewijzigd door !mark op 29-07-2021 19:16 ]
*knip*, niet zo kinderachtig/op de man spelensOid schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Even los van de inhoud, en dat monteur dus geen fout heeft gemaakt, gaan mijn nekharen wel overeind staan van uitspraken als "Dan installeer je het zelf maar, troep".
Ik begrijp dat installateurs graag met zelfgekozen materialen werken en soms moe worden van semi-capabele consumenten, maar dat kan je ook anders verwoorden. Zo'n uitspraak als "Dan installeer (/doe) je het zelf maar" zou ik niet eens naar collega's doen, laat staan naar klanten die me betalen.
Zou voor mij echt een reden zijn om in het vervolg een andere installateur te laten komen. Maar wellicht ben ik hier gevoelig voor.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2021 10:53 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq