HDMI splitters, waar op te letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Django023
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-02 01:55
Mijn vraag
Ik heb een AV receiver (Pioneer vsx-828) met HDMI in en outputs maar enkel met HDMI 1.4 waardoor ik geen 4k 60hz beeld ontvang als ik mijn apparatuur direct aansluit op de inputs van de receiver. Nu gebruik ik ARC via tv naar receiver om het geluid naar de receiver te sturen (TCL65ep640 met HDR 10 en 4k 60hz) via deze input apparaten (Ziggo Mediabox Next en Xbox one X). Alleen op deze manier kan ik nu genieten van 4k 60hz incl HDR etc. Probleem is enkel dat ARC een vertraging heeft en mijn receiver enkel Dolby digital of stereo en all round stereo ondersteund op deze manier. Als ik de input apparaten direct op de AV receiver aansluit kan ik op de receiver wel selecteren welk audioformaat wordt gebruikt. (Mijn receiver zou trueHD en dts: HD master audio moeten ondersteunen. Maar zoals hierboven vermeld gaat dat dan ten koste van de beeldkwaliteit.

Nu is mijn vraag dus of ik dit probleem kan tackelen door een HDMI switch of HDMI matrix 4x2 aan te schaffen, eventueel met EDID manager. Om dus mijn Xbox one X en Ziggo Mediabox Next (2 poorten vrijhouden voor eventuele andere apparatuur in de toekomst) in de input slots te stoppen en dan de 2 output poorten op de tv en de receiver aansluiten. Ik heb ook nog een Chromecast en android tv box en wil eigenlijk de Chromecast gaan gebruiken als audio streamer over mijn home cinema set. Kan ik op deze manier direct audio naar de receiver vanaf het bronapparaat sturen en het beeld rechtstreeks van bronapparaat naar de tv sturen?

En als dit zo is, zal dit dan zorgen dat ik dus ook echt (waar ondersteund) Dolby trueHD en dts:HD master audio ontvangen en anders de beste geluidskwaliteit mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
AV receiver: Pioneer vsx-828 met HDMI 1.4 max 4k 30hz
Tv: 65ep644 4k, HDR10, HLG en ARC CEC
Mediabox Next van Ziggo
Xbox one X met intern ingebouwde SSD
Mi box S android tv box
Chromecast

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
Ik kan niet zeggen of dit werkt, maar ik zou je aanraden om je receiver te vervangen :)

Je gaat het extreem omslachtig aansluiten waarbij je nog steeds geen lip-sync gaat krijgen (want je stuurt de signalen apart.

2e hands receiver kost niet veel en ben je direct van al jou problemen af

Lichtpuntje...