Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ha mensen,

Ik heb zojuist de Gigabyte M27F ontvangen, met 1 specifiek doel namelijk zowel mijn PC, PS4 als werklaptop hierop aan te sluiten. Standaard gebruik ik als invoer dan een Logitech muis en toetsenbord die verbinding krijgen d.m.v. een unifying receiver.

Punt is dat ik in zijn geheel de USB hub niet aan de gang krijg, de USB 3.0B is aangesloten op mijn PC (die ook draait). Daar verschillende poorten geprobeerd maar de USB maakt geen verbinding. Veelvoorkomende internet oplossingen zoals energiebeheer etc. geprobeerd maar die werken evenmin.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je in het OSD van de monitor nog iets instellen met betrekking tot de USBpoorten op het scherm? Het zou kunnen zijn dat ze alleen power delivery doen bijvoorbeeld (onwaarschijnlijk, maar de moeite waard om het te controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Het OSD krijg ik niet aan de gang omdat er geen usb gedetecteerd wordt. (Ironisch genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Krijg je helemaal niets van een OSD te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Ik was in de war met 'OSD sidekick'. Maar in het standaard OSD van het scherm is niet een dusdanige instelling te vinden.

Kan het er nog mee te maken hebben dat mijn scherm loopt via een DP aansluiting naar PC?

[ Voor 27% gewijzigd door Jadero op 28-07-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Jadero schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:13:
Kan het er nog mee te maken hebben dat mijn scherm loopt via een DP aansluiting naar PC?
Je hebt toch wel je USBkabel aangesloten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dus je hebt nu je PC verbonden met het scherm via een USB kabel en een DisplayPort kabel? Dan zouden je toetsenbord en muis enkel werken op je PC en niet op je PS4 of werklaptop tenzij je de USB kabel in die apparaten plugt. Je moet dus de kabel wel versteken als je de aangesloten randapparatuur op die toestellen wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
Inmiddels ben ik erachter: Met een DisplayPort kabel wordt de USB 'hub' niet gepakt, met HDMI wel.
Wat jij zegt @Admiral Freebee lijkt inderdaad ook nog zo te zijn, het idee van één scherm meerdere apparaten blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het moet met deze monitor wel mogelijk zijn om tussen twee apparaten te wisselen.
Er zit een KVM setting in het menu en daar moet je de USB-B aansluiting koppelen aan een video input (bvb. HDMI) en de USB-C aansluiting koppelen aan een andere video input (bvb. DisplayPort of HDMI2 of USB-C als je apparaat een juiste alt mode ondersteunt). Je kan dan wisselen tussen twee inputs (USB en video) door de KVM knop te gebruiken op de monitor.

Kijk even in de handleiding: https://download.gigabyte..._M27F_UM_English-0728.pdf

Ik denk dat je dus even moet kijken dat je de juiste USB aansluiting (B of C) koppelt met de juiste video input.

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 29-07-2021 14:18 ]

Pagina: 1