Toon posts:

TV Kaart, wat is handig, wat is een must ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo, ik wil binnenkort een TV kaart gaan aanschaffen =) En nu heb ik zelf al een tijdje nagedacht over wat ik er dan precies mee wil en wat ik nodig heb enz...

Wat ik wil = Beelden van TV op kunnen nemen op de computer, in een resolutie van iig 640x480 @ 25 a 30 fps... Nu is dat opzich geen probleem lijkt me. Ik wil niet alleen beelden op kunnen nemen van de TV, maar bijvoorbeeld ook van een videocamera en een videorecorder. Ook dit lijkt me niet echt een probleem q=Þ

Maar wat ik me nu eigenlijk af vraag is, wat zijn nou handige dingen om te hebben bij een TV kaart. Dus eigenlijk zoek ik dingen die mensen met een TV kaart missen. Dus als je zelf een TV kaart hebt, en je hebt zoiets van: He shit waarom heb ik dat nou niet op mijn kaartje zitten, of waarom kan mijn kaartje dat nou niet, zou je het dan aub hier willen vertellen =) dan krijg ik waarschijnlijk een beter beeld op wat er allemaal kan, wat handig is als je een TV kaart gebruikt enz...

Alvast heel hartelijk bedankt...

GreetzZ MaSsiE

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
die van mij heeft alles wel d8 ik zo *D
(gekocht bij de aldi in duitsland :P )

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ehmmm.... stereo geluid? toch wel een must dacht ik zo :)

Verwijderd

Hoi,

mijn tv-kaart is een Pinnacle pctv-pro (pro: met radio, stereo geluid bij tv en radio). Opnemen van beeld lijkt jou geen probleem; deze kaart gaat echter niet verder dan de halve tv-resolutie. (Met m.i. qua kwaliteit matige compressor.)

Wat ik gaaf vind is dat Canal+ gedecodeerd kan worden; helaas kan het gedecodeerde beeld niet via de interne video-uitgang naar een tv-toestel worden overgebracht, je kunt er naar kijken op de computer-monitor. Indien je een videokaart met tv-out hebt ben je beter af; opnemen is dan immers ook mogelijk. (Geen geluid van Canal+; nog niet gekraakt voor zover ik weet.)

Wens: opnemen van tv-programma's in mpeg2 (realtime); schijnt te kunnen met een tv-kaart van Hauppage (ca. 500,--!)

Jaap

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 19 augustus 2001 03:34 schreef 5491 het volgende:
Hoi
:? Wat flink jij ons nou :?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Op zondag 19 augustus 2001 03:36 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

:? Wat flink jij ons nou :?
Hij zal wel op Verstuur hebben gedouwt ipv Bekijk bericht :)

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
in princiepe zijn de meeste kaarten goed, maar ik beveel je echt aan om een variant met stereo geluid te nemen. ik heb er ooit een gehad zonder, maar dat mis je best wel... ik vind zelf de hauppauge wintv pci goed (is geloof ik in stereo uitvoering alleen nog maar in combinatie met fm-radio ontvanger te krijgen)...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Een absolute 'must' is een kaartje op basis van de Brooktree bt848/878/879 chipsets, hieronder vallen ook de meeste WinTV kaartjes van hauppage.

Zorg verder dat je minimaal een PIII 600 hebt en download dan het programma dScaler, en je krijgt ongeveer een factor 2 betere beeldkwaliteit omdat dit programma op zeer intelligente manier de interlaced TV beelden de-interlaced voor gebruik op de PC monitor. Meer info:

http://deinterlace.sourceforge.net/

Voor screenshots kun je hier terecht:

http://deinterlace.sourceforge.net/screenshots/addl_screenshots.htm

Eric
http://www.dvd.nl

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 07:31 schreef Eric_van_Ballegoie het volgende:
Een absolute 'must' is een kaartje op basis van de Brooktree bt848/878/879 chipsets, hieronder vallen ook de meeste WinTV kaartjes van hauppage.

Zorg verder dat je minimaal een PIII 600 hebt en download dan het programma dScaler, en je krijgt ongeveer een factor 2 betere beeldkwaliteit omdat dit programma op zeer intelligente manier de interlaced TV beelden de-interlaced voor gebruik op de PC monitor. Meer info:

http://deinterlace.sourceforge.net/

Voor screenshots kun je hier terecht:

http://deinterlace.sourceforge.net/screenshots/addl_screenshots.htm

Eric
http://www.dvd.nl
Wow tnx man!!!! dit ziet er ECHT goed uit! naar zo'n programma was ik al tijden naar op zoek!! :)

[PS]
Moet je echt een snelle proc hebben voor dit programma? Processor belasting blijft bij mij rond de 2% hangen... (PIII 866)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 03:34 schreef 5491 het volgende:
Hoi,

mijn tv-kaart is een Pinnacle pctv-pro (pro: met radio, stereo geluid bij tv en radio). Opnemen van beeld lijkt jou geen probleem; deze kaart gaat echter niet verder dan de halve tv-resolutie. (Met m.i. qua kwaliteit matige compressor.)

Wat ik gaaf vind is dat Canal+ gedecodeerd kan worden; helaas kan het gedecodeerde beeld niet via de interne video-uitgang naar een tv-toestel worden overgebracht, je kunt er naar kijken op de computer-monitor. Indien je een videokaart met tv-out hebt ben je beter af; opnemen is dan immers ook mogelijk. (Geen geluid van Canal+; nog niet gekraakt voor zover ik weet.)

Wens: opnemen van tv-programma's in mpeg2 (realtime); schijnt te kunnen met een tv-kaart van Hauppage (ca. 500,--!)

Jaap
Ik heb niet helemaal de waarheid gesproken; met bepaalde software is het wel degelijk mogelijk op groter formaat, dan de door mij hierboven gestelde halve tv-resolutie, op te nemen. De beeldkwaliteit is dan ook beter dan matig.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 13:46 schreef thefirstikke het volgende:

Moet je echt een snelle proc hebben voor dit programma? Processor belasting blijft bij mij rond de 2% hangen... (PIII 866)
dScaler is een bijzonder intelligent programmatje wat het beeld op verschillende manieren analyseert op interlace-artefacten. Dit, en het opheffen van die artefacten kost heel erg veel rekenkracht, vandaar dat een PIII 600 echt minimum is... Ik heb dScaler zelf gebruikt op een Athlon 900 en dat werkte perfect.

PS: Voor mensen die dit nog nooit hebben geprobeerd en die nog altijd met de WinTV software kloten: Je weet niet wat je ziet wanneer je dScaler gebruikt!

PPS: Het werkt dus echt alleen met kaarten met de Brooktree encoders, kaarten als de Asus Deluxe modellen met TV-in werken dus NIET met dScaler.

Eric

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz hier komt nog eens wat interessante info langs man ! =) Maaruhmz... nu is volgens mij nog niet iedereen het erover eens of je met iedere kaart een mooie resolutie kan recorden ?

Dit is misschien wat goedkoop van me, maar wat kun je me adviseren als TV-Kaart ? Ik wil eigenlijk niet meer dan 200,- uitgeven... maar als het echt een "must" is dan wil ik nog wel 225,- ofzo uitgeven =) maar liever minder natuurlijk... Alvast erg bedankt voor alle reacties guyzZ =))

Ennuh wat betreft mijn systeempje zit het wel goed denk ik q=Þ Check sign =)

GreetzZ MaSsiE
Pagina: 1